هحححح ملف جديد بقضية جديده وياتري هتتعبنا ولا لا اهلا بيكم يامحققين في برنامج المحقق.
قضيه النهارده عن ست علي قد حالها بتشحت في الشوارع مختفيه.
بدأت القضيه في يوم كانت الام نازله تشوف رزقها وسألت بنتها لو محتاجه اي حاجه تجبهالها معاها وفات ساعات والام مرجعتش في مكانها البنت قلقت علي امها بس قالت ممكن تكون لسه مخلصتش وزمانها رجعه بس مش ده الي غريب في الموضوع الغريب لسه هتعرفوه قدام مع باقي الاحداث المهم البنت نزلت وخبطت علي بيوت الجيران بيت بيت وبتسأل علي امها كل الاجابات كانت بتنفي انهم شافوها ولا حتي يعرفو عنها حاجه والبنت بالفعل جات عملت بلاغ بكده لاكن برضو مش ده الغريب لان مع عمليات البحث والتنقيب ملقناش ليها اي اثر وتم اتخاذ اجرأت امنيه وفرغنا الكميرات بس اكتشفنا ان الام مخرجتش من البيت اطرينا ندخل البيت ونفتشو حته حته لحد لما عثرنا علي بدروم صغير والي يصدم هو الي جي البنت كانت رفضه رفض شديد ان البدروم ده ميتفتحش بحجه انو فيه ذكريات لابوها وهيا مش حبه تفتكرها لاكن بالقوه فتحنا البدروم ولقينا الام ولما سألناها انتي اي الي جابك هنا رد علينا وقالت.
الام: شايف بنتي الي جمبك دي ياباشا الي شلتها في بطني وسهرت جمبها وعلمتها واكلتها ورعيتها هيا الي جابتني هنا وفضلت تضرب فيا وتحرمني من الاكل ولي كل ده عشان الفلوس عشان تتعاطي بيه المخدرات بتاعتها والقرف الي بتخدو وتصرف علي البيه الي بيضحك عليها ولما رفضت جابتني هنا عشان اموت وهيا ميبقاش ليها دخل وتتسجن وتورثني وتضيع الفلوس علي القرف الي بتتعاطاه.
ولما عرفنا كل الي الام حكتو اقرت المحكمه بالحكم مؤبد علي البنت وبكده تكون قضية النهارده اتقفلت بحبس البنت وتنفيذ العقوبه بالمؤبد
أنت تقرأ
برنامج المحقق
Mystery / Thrillerبرنامج من وحي الخيال يتم فيه سرد احداث لقضايا لا تمث الواقع بصله ولاكن تمتلك وحي خيال المؤلف