In de afgelopen tien jaar zijn LED-lampen aanzienlijk verbeterd. We hebben al geschreven over de belangrijkste voordelen van LED's, inclusief hoe ze nu klein maar erg krachtig zijn en langer meegaan.
Maar in dit artikel concentreren we ons op hoe LED-lampen de sfeer in uw huis kunnen veranderen. Ontdek fantastische toepassingen voor door verder te lezen.
LED-verlichting begrijpen
Een elektrische diode is een component of apparaat dat elektriciteit geleidt via twee elektroden (een anode en een kathode), vaak in slechts één richting (naar binnen door de anode en naar buiten door de kathode). Meestal worden halfgeleidende materialen zoals silicium of selenium, die onder bepaalde omstandigheden elektriciteit geleiden en andere omstandigheden niet, gebruikt om diodes te maken (bijvoorbeeld bij bepaalde spanningen, stroomniveaus of lichtintensiteiten).
Wanneer een elektrische stroom door een halfgeleiderapparaat stroomt dat licht emitterende diode wordt genoemd, creëert dit zichtbaar licht. In wezen is het de antithese van een fotovoltaïsche cel. (een apparaat dat het zichtbare licht omzet in elektrische stroom)
Tips voor LED-verlichting
Hier zijn enkele tips die kunnen worden overwogen om aan de slag te gaan met LED-verlichting.
1. Verlichting kopen kan een uitdaging zijn. Zozeer zelfs dat velen de meest cruciale eigenschap van een gloeilamp over het hoofd zien: de kleurtemperatuur.
Dit verwijst naar het type licht dat wordt geproduceerd, niet hoe warm of koud een gloeilamp kan worden. Een "warm witte" lamp zou bijvoorbeeld een zachter, geler licht produceren, ideaal voor knusse woon- of slaapkamers. Aan de andere kant van het spectrum zou een "koelwitte" gloeilamp een hardere, blauwere gloed uitstralen die beter geschikt was voor badkamer- of werkstationverlichting.
2. Moderne dure televisies met achtergrondverlichting of keukenkastjes met ingebouwde verlichting zijn niet nodig om extra geld aan uit te geven.
U kunt exact dezelfde look krijgen met LED-stripverlichting voor veel lagere kosten. Ze zijn eenvoudig te installeren en kunnen een spectaculaire uitstraling hebben.
Zoek een striplamp met een zelfklevende achterkant om de installatie te vergemakkelijken. Zorg ervoor dat de lampen die u kiest lang genoeg zijn voor het gebied waar u ze wilt installeren. Sommige kunnen in verschillende vormen worden gesneden door intervalsneden te gebruiken.
Een tv kan een ongelooflijk effect van tegenlicht hebben door strips aan de achterkant te plakken.
3. Spaarlampen hebben in het verleden niet altijd het meest modieuze uiterlijk gehad. Een onaantrekkelijke gloeilamp in je zorgvuldig gestileerde, moderne woonkamer plaatsen is niet voldoende.
Gelukkig komen er door de ontwikkeling van LED lampen steeds meer designs beschikbaar. Je kunt nu spaarlampen kopen die perfect in elke ruimte passen.
Bij gebruik met de juiste soort fitting kunnen lampen van getint glas met vintage-effect er ongelooflijk modieus uitzien. Elke ruimte kan profiteren van het decoratieve assortiment LED-gloeilampen in gloeidraadstijl, die een vleugje klassieke schoonheid kunnen brengen. Om het ongewone uiterlijk optimaal te benutten, kunt u ze combineren met een lamp met kopereffect of de lampen zonder kap ophangen.
Tot slot!
Doordat ze consequent in je plafond worden ingebouwd, zorgen voor een meer gestroomlijnde en rechtlijnige verlichting en geven ze je huis een opgeruimde uitstraling. Inbouwspots bieden u een grotere keuze en maken het gemakkelijker om ze af te stemmen op uw ontwerp en persoonlijke smaak vanwege hun verschillende maten, kleuren en vormen.
YOU ARE READING
Tips voor LED-verlichting
General FictionDoordat ze consequent in je plafond worden ingebouwd, zorgen LED inbouwspots voor een meer gestroomlijnde en rechtlijnige verlichting en geven ze je huis een opgeruimde uitstraling.