1. Riia

5 1 0
                                    

Huoneessani vallitsevan hiljaisuuden rikkoo puhelimeen kilahtava viesti. En yleensä katso viestejä näin nopeasti mutta haluan tietää. Viimeviikonloppuinen poikien ilta aiheutti minun, Iljan ja Peetun kanssa kysymyksiä ja erimielisyyksiä. Olin häpeissäni.
"Ei sitä oikeesti varmaan haittaa" Peetu kirjoittaa. En tiedä mitä tuohon pitäisi vastata. Sen tiedän, että Iljaa ei kiinnosta. "Nii no mut meillä kaikilla on tyttöystävät", vastaan pitkän harkinnan jälkeen. "Tai ainakin oli", jatkan kirjoituskenttään, mutta poistan sen. En ole puhunut Sannille mitään viikonlopun jälkeen. Sanni on varmasti aivan raivona, mutta en voinut sille mitään etteivät parisuhteeni aina onnistu. Mutta sen tiedän, että Riian kanssa onnistuisi. Riia on niin erilainen kuin kukaan minun, Iljan tai Peetun tyttöystävistä. Iljan tyttöystävä Beata kiukuttelee jatkuvasti ja haluaa koko ajan viettää aikaa kahden kesken meidän yhteisen kaverin, Juliuksen kanssa. Tämän takia Ilja ja Julius eivät mitenkään tule toimeen. Peetun tyttöystävä Maarit puolestaan on rasittavan takertuvaa sorttia. Tuntuu ettei kukaan muu paitsi Peetu oikeasti tule Maaritin kanssa toimeen. Maarit on vuoden nuorempi kuin kukaan meistä, joten se ehkä selittää hänen lapsellista käytöstä.

Jatkan puhelimeni pyörittelyä ja mietin kirjoittaisinko Riialle jotakin. Kesken pohdinnan Sanni soittaa minulle. "Moi! Kuulin Beatalta että Riia jäi vielä sinne kun me lähdettiin. Jäikö Juliuskin?" Sanni tivaa. Nielaisin kerran ja vastasin: " Julius lähti samaan aikaan kun Maarit ja Beata", olin hetken hiljaa ja jatkoin: "Riia jäi. Se oli niin kännissä ettei sitä voinut laittaa menemään kotia. Ihan oikeasti mieti mitä ois voinu käyä kun Riia oli niin kännissä!" Sanni huokaisee syvään ja sanoo: "Okei Petrus, mutta sen piti olla vaan poikien ilta. Oisitte soittanu vaikka taksin tai jotain. En kestä ootte niin tyhmiä!" "Niin mutta", kerkeän sanoa ennen kun Sanni sulkee puhelimen. Huokaisen syvään. En jaksaisi Sannia enää. Haluan Riian. Oikeastaan me kaikki halutaan mutta ei vaan kehdata myöntää sitä toisillemme. Ainakaan ilman alkoholia veressä.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 22, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

RiiaWhere stories live. Discover now