Sekali lagi botol dipusing dan berhenti di hadapan gadis bernama Yewon. Rakan ii Yewon tersenyum jahat, terutamanya Yujin. "Aku bagi kau dare." Kata Yujin dan Yewon mengangguk pasrah sahaja.
"Confess kat crush kau." Yewon terkejut. "Woahhhh, cun cun!" Sokong kawan nya lagi. "Takde dare lain ke weh??" Yewon mengeluh. "Takde, kan aku dh cakap. Dare ni tetap kena buat. Kalau kau taknak, aku sendiri bagitau crush kau ;) so, either you do it yourself or I'm gonna do it for you. Technically, kau takde option lain." Jelas Yujin membuatkan Yewon menahan rasa nak cekik kawannya itu. Yujin hanya mampu ketawa melihat reaksi Yewon itu.
"Really?? Sekarang?"
"Yep" kata Yujin lagi. Yewon menarik nafas nya dan bangun . Dia berjalan ke arah kelas lelaki yang merupakan crushnya itu. Kebetulan , lelaki itu bersendirian duduk diluar kelas.
'okay, relax Park Yewon. It's just a dare. Cakap je pastu bla.'
Belum sempat Yewon memanggil , lelaki itu berpaling ke arah nya membuatkan Yewon sedikit terkejut. "Umm, hi Haruto. Awak busy ke?" Tanya Yewon dengan berhati-hati. Tak pasal-pasal kacau dia pula.
Haruto menggeleng.
"Aaa, saya sebenarnya ada benda nak cakap. But, saya harap awak tak marah haha." Kata Yewon.
"Saya..."
Haruto mengangkat alis kanan nya, menunggu gadis itu berbicara.
"Saya--"
"Kalau tak da benda nak cakap, baik tak payah. Buang masa aku je." Kata Haruto dengan nada yang kasar , menyentak Yewon. Haruto ingin masuk ke dalam kelas tetapi kata-kata Yewon menghentikan nya.
"S-s-saya suka awak." Ujar Yewon sambil menutup matanya dengan rapat, menunggu respon lelaki tersebut. Namun dia hanya mendengar bunyi ketawa.
"Kau?? Suka aku?? Are you being for real right now? Park Yewon, kau sedar tak kau cakap apa??"
"Y-ya.Serious."
"Heh, memang tak la aku nak date dngan perempuan macam kau. Kau dengan aku berbeza faham? Especially family kau and penampilan kau... ラメ."
Kata-kata Haruto itu membuatkan Yewon membuka mata. Dia tahu dia memang tak layak untuk Haruto tetapi kata ii nya sudah melampau.
"Yah! Saya tau saya salah sebab suka awak sebab buang masa awak but please! Jangan libatkan family saya. Awak siapa nak judge hidup saya?? Are you a God?? Oh , mentang ii ayah awak shareholder sekolah ni senang ii awak nak hina orang yang lagi rendah dari hidup awak?? That way?? Idk if you 'highly respected' parents ajar awak adab bercakap dengan orang lain.If that so, my dare is done. I'm not that desperate bro, adios." Kata Yewon sebelum pergi dari situ. Haruto mendengus kasar.
Yewon kembali ke dalam kelas dan duduk di sebelah Yujin. Muka Yewon yang masih merah itu Yujin pandang.
"Omo! Yewon merah!! Kau kena kiss ke? Omo, untung nya crush suka kau balik." Kata Yujin bersemangat. Yewon menjelingnya.
"Huh, like me back?? Memang tak lah, eh kau tau tak dia cakap?? Dia cakap aku ni jauh beza dari dia sebab aku ni tak kaya macam dia pastu dia kata aku ni buruk?? Eh helo, dia hensem sangat ke ?? Keluar balik waffle aku makan tadi."
"Ha?! Haruto reject kau? Biar betul dia reject student paling gorgeous dlam campus ni?!" Yujin tak percaya
"Dah la, aku rasa mcam nak makan orang je. Dasar anak Watanabe HUHSDJHDHSJA" Yewon geram.
-
"Serious la kau reject Park Yewon??! Weh kalau Jihoon sunbaenim tau , rest in peace je kau ruto" kata Doyoung . Junghwan mengangguk setuju. Park Jihoon, senior yang paling digeruni di sekolah itu dan merupakan ketua pengawas.
YOU ARE READING
TREASURE Short Stories
FanfictionConsist of TREASURE members :) I accept request anyways ^^ Started: 23 Jan 2023 Ended: - ありがとう!