Ding dong!
“Yedam-ah! Tolong tengok siapa yang datang!” Jerit ibunya dari dapur.
Yedam meletakkan controller nya diatas meja dan pergi ke pintu.
“Selamat tengah hari, ini surat untuk Bang Yedam” sapa posmen tersebut. “Ya, saya. Terima kasih!” ucap Yedam kemudian posmen itu beredar. Yedam masuk ke dalam rumah dan duduk di sofa tadi.
Dia membaca alamat di muka depan sampul tersebut .
UNIVERSITY OF CALGARY, CANADA
Application to the University of Calgary
Congratulation, Mr. Bang Yedam! Your application was approved and we are very excited to welcome you for 2022 intakes.Yedam tersentak. Permohonannya ke university pilihannya telah diluluskan. “EOMMA!!! ” Yedam menjerit sambil berlari ke dapur untuk memberitahu ibunya. Ibunya terkejut mendengar anaknya itu menjerit.
“Kan eomma cakap jangan--”
“Application Yedam dah approved , eomma!! Yeay!” Yedam memeluk erat ibunya. “Really? Wahhh, tahniah sayang” Ibunya bangga dengan anaknya sehingga menitiskan air mata. “Janji dengan eomma, Yedam belajar rajin-rajin sampai dapat pegang PhD yang kamu nak sangat tu. Okay??” Pesan ibunya. “Oky eomma!”-
Yedam menunggu kekasihnya, Lee Yubin di sebuah kafe. Cliché, I know HAHA “ Sayang~~ Sorry lambat, ada jam sikit .” kata seseorang itu. “Sokay, saya pun baru sampai . Sayang order dulu, pasni kita jalan-jalan.” Kata Yedam pada nya.
Selepas selesai makan, mereka berdua pergi berjalan-jalan di bandar itu. Sebelum matahari terbenam, mereka berdua singgah di Sungai Han untuk melihat sunset bersama-sama.
“I don’t know apa motif awak harini. Awak ada buat salah ke?” soal Yubin tiba-tiba. Yedam menghela nafas. “Takde la, I just… miss you. Lepas grad haritu, kita busy dengan kerja , right?” Ujar Yedam. Yubin menjeling lelaki tersebut, dia tau lelaki itu menyembunyikan sesuatu. “Babe, I know you’re hiding something from me. Just tell me, I won’t be mad.” Kata Yubin berharap lelaki tersebut membuka mulut. “Hmm… permohonan saya ke UC dah approved.” ujar Yedam namun reaksinya berbeza dengan nadanya. Yubin melihat reaksi lelaki tersebut . Yubin memegang tangan Yedam. “Why? You should be happy, sayang. Isn’t it your dream university?”
“Tapi , saya tak ready lagi nak tinggalkan eomma appa, lagi lagi sayang. ” Ujar Yedam . Yubin mengusap tangannya dengan lembut. “Sayang, jangan risau sangat. We all know it’s your dream , saya ada kan? I can take care of them for you.”
“Sayang tak sedih ke ? Yelah , mana tau boyfriend sayang yang hensem ni nanti ramai yang suka dekat sana. ” kata Yedam. Yubin mencubit perlahan lengan lelaki tersebut. “Berani , buat lah. Nak sedih pun bukan saya dapat tentukan masa depan awak. Awak tu, pergi sana belajar. Jangan menggatal.” Kata Yubin lalu bersandar di bahu kekasihnya.
“Awak taknak ikut saya pergi sana ke??” tanya Yedam. Yubin menggeleng. “Saya study dekat sini je. ”
“Sayang sanggup ke tunggu saya bertahun-tahun? I mean, saya nak sambung PhD tu bukan setahun dua. Lebih dari 5 tahun.” Soal Yedam. “I trust you , sayang. Saya sanggup tunggu awak bertahun-tahun asalkan awak dapat pegang PhD yang awak nak tu. ” Kata Yubin. Yedam senyum. Dia beruntung dapat kekasih yang matang dari segi pemikiran dan memahaminya. “So, bila awak pergi ?” tanya Yubin. “Next week, maksudnya kita ada 3 hari je dating ” kata Yedam, memegang erat tangan gadis itu.
-
Incheon Airport, 5 a.m
Keluarga Yedam dan Yubin bersedia untuk melepaskan Yedam ke gate . Yedam memeluk ayahnya terlebih dahulu. “Ingat pesan appa, pergi sana belajar je. Tapi jangan lupa family pula.” Pesan ayahnya, Yedam mengangguk . Dia kemudian memeluk ibunya “Kalau ada cuti panjang sikit, balik la kejap eh? Eomma masak sedap-sedap untuk Dami. Make sure cukup tidur, kalau rasa tertekan rehat sekejap okay?” pesan ibunya pula. Yedam kemudian mengangguk, dia rasa berat hati untuk meninggalkan mereka berdua . Kemudian , dia beralih ke Yubin . Yubin memeluknya . “I’m gonna miss you so bad… Take care hmm? Saya nak awak balik macam ni jugak. ” pesan Yubin padanya. Yedam mengangguk. “Kalau saya bawa orang lain?-- aww!” “Jangan nak merepek eh , saya lempang awak nanti , tak pergi awak nanti :) Dah la , nanti tertinggal flight ! ” Yubin menolak perlahan badan Yedam. Yedam mengucup dahi gadis itu beberapa saat . "You have to promise me, kalau saya tak balik lepas habis study , find someone that can take care of you and love you, okay??" Kata Yedam, Yubin menggeleng. "Taknak, kalau awak tak balik saya cari awak dekat sana tarik telinga awak pastu balik sini. I don't want anyone else other than you . I only want Bang Yedam to be my husband forever. Faham?" " HAHA okay-okay! I love you sayang. See you again” ujar Yedam yang masih memegang tangan kekasihnya itu. "I love you too baby" balas Yubin. Mereka kemudian melihat Yedam membawa bagasi nya ke gate .
YOU ARE READING
TREASURE Short Stories
FanficConsist of TREASURE members :) I accept request anyways ^^ Started: 23 Jan 2023 Ended: - ありがとう!