Ben ne Sitare'ler ne Rüveyda'lar gördüm hiçbirinin gözleri senin kadar güzel değil Fırûze.
Sahi Fîruze daha önce gözlerine şarkı yazan oldu mu hiç senin?
Şu sıralar dinlediğim her şarkı gözlerine yazılmış gibi de ondan soruyorum. Yani nasıl anlatsam o kadar güzel ki gözlerin , şu yaşıma geldim böylesini görmedim ben hiç.
Hatta geçen gün şüphe ettim kendimden. Ne de olsa seni her gördüğümde biraz çakırkeyif biraz da melonkolik oluyorum aslında. Tabii bir de meyhanenin alacalı ışıkları da var.
Ama şüphelerim doğru çıkmadı Fîruze , hatta ayıkken daha bir parlıyor gözlerin.
Geçen gün bizim Sinan'a sordum. " Ulan Sinan, sanki ay bile Fîruze'nin gözlerini parlatmak için var." dedim. " İlâhi abi , öyleyse bir tek senin mi Fîruze'n var?" diye cevap verdi bana.
Oturdum , uzun uzun düşündüm. Haklıydı, bir tek benim Fîruze'm yok sonuçta. Ama hiçbir Fîruze'nin gözleri seninkiler kadar güzel değil Fîruze'm .
Bak Fîruze , yanlış anlama ama ben bu hayatta bir tek anamın gözlerine bu kadar uzun baktım. Yani o denli güzel gözüküyor gözlerin , öyle ki benim gibi bir ana kuzusunun bile ilgisini çekiyor.
Ama bir tek benim ilgimi çekmesini istemekte haksız mıyım Fîruze? Yani başkaları bu kadar uzun baksa gözlerine rahatsız edici olur elbette benim için ve tabii senin için.
Ah Fîruze'm kınalı elleri kanlı eller tarafından kirletilmiş Fîruze'm. Benim saf aşkım çok mu gelir senin kirlenmiş ruhuna? Nedendir bana karşı bu sert tavırların?
Sanki Fîruze beni görünce kaçıyor gibisin. Bu kaçışların mektepte çocukların yüzümden korkup kaçmasını hatırlatıyor bana.
Fîruze bak ben hayatımda hiçbir ideolojiye bağlanmadım. Parti de tutmuyorum hem , oy da atmıyorum. Sağcı da değilim solcu da . Hele fanatik hiç değilim milli takım konusunda.
Bir rakıya, bir sigaraya bir de sana bağımlıyım galiba bundan sonra.
Fîruze gel kapıma kul ol desen inkâr edemeyecek durumdayım .
Bu talihsiz adamı ruhundan uzak eyleme.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fîruze'ye Serzeniş
Non-FictionEger an Türk-i Şirazi bedest ared dil-i mara Behal-i hinduyeş bahşem, Semerkand-ü Buharara