Ilse beende met hoge snelheid terug naar haar kamer. Vele vragen dwarrelden door haar hoofd.waarom wou de raad haar nu al testen ?Wat hield dit zoal in? Ilse pakte haar boog en ging naar het oefenveld dat verderop bij het meer lag. Ze vond er zoals altijd haar beste vriendin : evy . Ze waren onafscheidelijk sinds de keer dat Ilse uit frustratie haar wiskunde boek naar haar 'favoriete' leerkracht had gegooid omdat hij haar liet nablijven wegens te veel babbelen. Evy stond bij de grote eik aan de overkant van hetmeer. Ze liep naar de eik. Evy had knal rood haar en altijd had ze een laag make-up op. Ze zag er altijd wel ok uit,volgens de jongens wel meer dan dat alleen. Ze had alleen de pech dat ze ongeluk als een grote magneet aan trok . "Hey ik hoorde dat je naar de raad moest.Waarom eigenlijk?"zei ze nieuwschierig. "Ik moet morgen DE proeven doen. " zei Ilse .En toen wandelende ze weg.
€ een dag later€
Ilse stond zenuwachtig van het ene been naar het andere te wippen. Aan de weer zijden van de arena stonden grote stenen beelden. Aan de overkant zat de raad . Elk lid van de raad had een andere kleur van mantel aan :rood ,groen,blauw en geel. De groene begon met spreken : vandaag testen we je dapperheid. De man met de gele mantel zei iets totaal onverstaanbaar. Toen hij klaar was met spreken kwamen de twee standbeelden tot leven. De standbeelden grepen naar hun zwaarden en gingen in de houding staan. De rood riep: je moet op de paarse knop aan de overkant slaan! Ilse kon in de verte de knop zien. Ze wou er naar toe rennen ,maar de standbeelden versperde de weg. Ze greep naar het zwaard aan haar zij en viel aan. Het linkse beeld hakte met zijn zwaard naar beneden. Ilse greep haar kans en sprong op de arm van het kolossale beeld. Ze klom behendig naar de kop van het beeld.het beeld begon wild te slaan in het rond. Ze stak haar zwaard verticaal naar beneden. Het beeld slaakte een hoge kreet en viel voor dood neer . Net op tijd sprong Ilse weg en kon ze het beeld ontwijken. Nu stond ze oog in oog met het tweede beeld . Het tweede beeld was slimmer . Dit keer moest ze een andere tactiek inzetten . Ze dook naar voren en hakte een van de tenen van het beeld af . Het beeld krijste van de pijn en hinkte . Gauw liep ze naar het andere been en hakte dit keer de hele voet eraf . Het beeld verloor zijn evenwicht en lag al gauw op de grond . Ilse liep naar het hoofd van het beeld en stak door het oog van het beeld. Ze liep zelfverzekerd naar de overkant , niet wetend dat er nog iets te gebeuren stond.
Het moment dat ze voor het altaar met de knop stond zonken haar voeten in het zand. Ze maakte de veters van haar schoenen los en sprong weg van het drijfzand. Ilse stak haar hand uit en drukte op de knop. De raad stond op en begon te klappen. Het raadslid met de blauwe kap zei: goed gedaan en bereid je voor op de volgende test van morgen. Ilse knikte en zakte uitgeput op de grond . Alles werd donker voor haar ogen.
Hopelijk vond je het goed .
Ik heb echt bestaande personen gebruikt als personages.
Evelyne als evy en ik als Ilse
Bedankt en comment en please VOTE
JE LEEST
Het kristal van Mordor
FantasyWanneer Ilse een groot risico neemt verandert haar leven. Ze moet vechten voor haar leven,zeker wanneer ze ontdekt wat ze is. Haar vrienden proberen haar bij te staan en een voor een worden ze uit geschakeld door vrienden en vijanden ,want zowel goe...