∆ 1. Placki waniliowe (japanese pancakes)

9 2 0
                                    

To jest chyba moje najczęstsze śniadanie do szkoły🤭

Wszyscy moi znajomi uwielbiają te placki i zawsze chętnie się nimi częstują. Jeszcze nie było osoby, której by nie posmakowały.

Jedynie przestrzegam przed dodawaniem kakaa, bo robią się wtedy gorzkie nie do przeżycia!!

Składniki:

• 5 jajek (białka i żółtka osobno)
• 1-1.5 szklanki mąki (zależy od ilości aromatu i/lub mleka kokosowego)
• 50ml mleka
• łyżeczka proszku do pieczenia
• cukier biały
• aromat waniliowy (lub cukier wanilinowy)
• olej rzepakowy

Opcjonalnie:

• 5-7 łyżeczek mleka kokosowego (praktycznie go nie czuć)
• pół tabliczki czekolady (starte na tarce)
• owoce (np. truskawki, maliny, banany itp.)

Przepis:

Żółtka mieszamy z mlekiem i aromatem waniliowym. (Teraz można dodać mleko kokosowe - jednak nie jest to konieczny składnik). Pół szklanki mąki przesypujemy przez sito i mieszamy z pozostałymi składnikami. Na koniec dodajemy proszek do pieczenia.

Mikserem białka jajek ubijamy z cukrem na sztywną pianę. (Jeśli obrócicie teraz miskę do góry nogami, piana powinna nawet nie drgnąć).

Mieszamy ze sobą obie masy. (W tym momencie można dodać owoce lub startą czekoladę (najbardziej polecam mleczną lub orzechową)).

Do ciasta dodajemy kolejne pół szklanki mąki (lub całą - jeśli wcześniej dodaliście również mleko kokosowe i dużo aromatu), oczywiście przesiewamy ją przez sito i mieszamy.

Konsystencja ma być gęsta, ale nie za gęsta. Masa powinna się rwać przy szybkim i energicznym mieszaniu.

Wylewamy kilka kropel oleju na patelnię i rozcieramy po całej powierzchni. Wylewamy ciasto na rozgrzaną patelnię (po dwie łyżki na jednego placka), następnie dolewamy dosłownie 2 krople oleju i przykrywamy patelnię pokrywką.

Smażymy na jednej stronie przez około 2 minuty, na najmniejszym ogniu, po czym przewracamy na drugą stronę i smażymy przez następne 1-2 minuty.

Z tych proporcji wychodzi dość dużo tych placków (mniej więcej tyle, ile widać na zdjęciu), więc jeśli nie jesteście pewni co do tego, czy w ogóle wyjdą i będą wam smakować, polecam zrobić z 2 jajek i 20ml mleka. Mąki dodajcie po prostu tyle, żeby masa była gęsta.

Mam nadzieję, że te japońskie mini naleśniki podbiją wasze serca!!!

(Nie)Typowy Posiłek Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz