Prolog

120 51 170
                                    

Aku hanyalah wanita akhir zaman yang masih sering lalai namun menginginkan taat. Aku ingin menjadi wanita shalihah yang dirindukan syurga seperti ibunda Fatimah Az-zahra. Yang mencintai Ali bin Abi Thalib dalam diamnya, yang tetap menjaga dirinya dalam ketaatan.

Aku ingin menjadi muslimah terbaik, meski diri ini belum baik, namun aku akan selalu berusaha untuk menjadi yang terbaik.

Aku tidaklah sehebat dan semulia ibunda Khadijah, dan aku juga tidak setakwa ibunda Aisyah. Aku hanyalah wanita akhir zaman yang bercita-cita menjadi wanita shalihah.

Aku percaya, bahwa ketika kita bertekad untuk menjadi orang yang lebih baik, maka Allah akan mendatangkan orang-orang baik untuk menemani setiap langkah hamba-Nya.

Banyak hal yang aku takutkan, salah satunya, ketika aku hebat dalam berkata, tapi buruk dalam bertindak. Ketika aku pintar dalam menasehati, namun sulit untuk sadar diri.

Doaku akan tetap melangit, bukankah Allah telah mengatakan. Berdoalah kepadaKu niscaya akanKu perkenankan bagimu.

Menjadi taat memanglah tidak mudah, tapi siapa yang mampu istiqomah maka ia akan mendapatkan syurga. Sesungguhnya aku menginginkan syurga itu, bukankah seorang wanita adalah orang yang paling mudah untuk masuk syurga? Namun tak jarang wanita juga sangat mudah lalai.

Vote dan komen sebanyak-banyaknya.
Follow Instagram || @putri_synkkp

Wanita Muslimah Perindu SyurgaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang