Jodoh? - 02

2 0 0
                                    

Adam Harraz + Nurin Haifa

"APAAA!!" jerit Harraz dan Nurin serentak memenuhi ruang agam itu. Nurin memandang kedua ibu bapanya meminta penjelasan. "Ma apa semua ni Ma. Kakak baru 17 tahun awal lagi untuk semua ni" bantah si anak. "Maafkan mama dan papa kakak, tapi mama rasa ini yang terbaik." balas Puan Fatimah.

"Tapi ma-" Puan Fatimah terus memandang anak mata anak sulungnya. "Kakak pandang mama. Kalau mama dengan papa takde nanti sekurang - kurangya ada orang jaga kakak" kata Puan Fatimah.

Nurin terus memandang Puan Fatimah. "Ma jangan la cakap macam tu, lagi-lagi pasal mati" balas Nurin. "Kakak mati itu pasti. Bila-bila je allah boleh tarik nyawa mama dengan papa." sambung Puan Fatimah.

"auntie boleh tak kalau Raz nak bincang dulu dengan Nurin" tanya Harraz. Terus Puan Fatimah menolak lengan anaknya.

"Apa yang nak dibincangkan sangat? Kita berdua masih 17 kot" kata Nurin. "Aku tau kau tak akan terima benda ni semua tapi at least kau kena fikir parents kau" balas Harraz.

"Kita tak kenal satu sama lain lagi. Inikan pula nak berumah tangga, aku..... Aku tak nak hampakan parents aku. Tapi kahwin ni buat aku takut" balas Nurin.

"Heyy Nurin. It's okay. Mungkin kau yang tak kenal aku, tapi aku dah lama kenal kau. Aku dah buat keputusan yang aku akan kahwin dengan kau" kata Harraz.

Nurin terus memandang Harraz apabila mendengar ayat yang dilontarkannya sebentar tadi. "Aku takut macam mana kalau benda ni tak dapat bertahan. Macam mana kalau suatu hari nanti kau lepaskan tanggungjawab kau sebagai seorang suami. Aku takut semua tu" balas si Nurin.

"Percaya pada takdir Haifa. Kalau jodoh kita kuat, kuatla rumah tangga yang terbina" kata Harraz. Nurin memandang tepat ke arah anak mata Harraz mencari keikhlasan di sebalik kata-kata yang dilontarkan.

"Baiklah aku cuba. Dah jom bagitahu semua orang" kata Nurin terus berlalu masuk. "Aku akan sayang kau Haifa" bisik hati Harraz.

"Kakak, Raz macam mana? Dah bincang" tanya Puan Fatimah. "Dah, kami berdua setuju dengan perjodohan ini. Kalau ini yang terbaik kami terima" balas Harraz

"Alhamdulillah" balas semua orang serentak. "Kalau macam tu kita buat majlis waktu diorang mula cuti sekolah" kata Puan Fatimah. "Kami setuju. Baiklah urusan pun dah selesai kami balik dulu" balas Puan Halimah. Mereka terus bangun untuk pulang ke rumah.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Tok Tok Tok.... "Kak aku masuk tau" tanya si adik. Klikk. "Kak kau dah fikir masak-masak ke nak kahwin ni" tanya Naufal. "Aku pun taktau dik. Dah jodoh aku sampak awal aku terima je la" balas Nurin. "Kak, aku nak minta something boleh tak" tanya Naufal dengan muka comel. "Ingat kau comel ke. Apa yang kau nak ha" tanya Nurin.

"Aku nak tidur dengan kau boleh tak" kata Naufal dengan nada yang perlahan. "Apa ulang balik aku tak dengar" kata Nurin saja menganjing. "Ishhh takpe lah kalau kau tak nak" kata Naufal. Naufal terus berdiri ingin keluar merajukk.

"Lah merajuk ke. Aku memain je la meh la sini" kata Nurin sambil menepuk katilnya. Apa lagi terus si Naufal naik ke atas katil kakaknya. "Kenapa kau tetiba nak tidur ngan aku ni?" tanya Nurin. "Saje dah tidur aku dodoikan kau" balas Naufal sambil menarik tangan kakaknya untuk baring sekali.

Mrs.Haifa[OG] Where stories live. Discover now