Bölüm 1

0 1 0
                                    

Ben Aden Ahıskalı. Annemin bana 4. kez seslenmesine rağmen hala uyumaya yani savaşmaya devam ediyorum. Ama bir ıslaklık! "eğer şimdi kalkmazsan suyu üzerine boşaltmaya devam ediceğim!". Savaşı kaybettiğimi anlamıştım. Yerimden yavaşça kalkıp okul kıyafetlerimi almak için dolabıma giderken anneme o kötü ve isyankar bakışımı attım. Memnun olmuş ifadesiyle bana "kahvaltı için yumurta kavurmamı ister misin?" sorusuna sadece başımı hayır anlamında salladım. Annem yine de mutfağa gitti istememe rağmen bana o yumurtayı yapacaktı , "kendi bildiğini yapacaksan neden bana soruyorsun ki?" diye söylenirken çoktan üstümü giymiş saçımı at kuyruğu şeklinde toplamıştım, dün gece hazırladığım çantamı elime alıp mutfağa gitmiştim. Yumurtam masanın üstünde duruyordu. Ben gerçekten sabah sabah hiçbir şey yemek istemeyenlerdendim. Masaya oturup yumurtayla romantik bir bakışma yaşarken saati unutmuştum. Hemen elime telefonumu alıp saate baktım. Saati görünce evlilik teklifini reddettiğim yumurtaya arkama bile bakmadan evden çıkmak için koştum. Biliyordum yetişemeyecektim saat 8.03, 20 dakikalık yolu 12 dakikada gitmem imkansızdı. Dolmuşu görünce adımlarımı hızlandırdım ve yetişmiştim zor da olsa içine sığmayı başardım. Saat 8.05, dolmuş her zamanki gibi  tıklım tıklım ve ter kokusu yüzünden sanırım kusacağım. Neyse ki okula canlı bir şekilde varmıştım dolmuştan iner inmez okula koşar adımlarla girdim. Etraf boştu çünkü herkes dersteydi. Saat 8.25, 10 dakika geciktim. 11. sınıfım ve anadolu lisesine gidiyorum. İlk ders fizikti. "iğrenç" dediğinizi duyar gidiyim çünkü bende aynı tepkiyi vermiştim. Şu hayatta en nefret ettiğim şeylerden birisi de fizikti sanırım ama yinede sayısalda kalmaya devam ediyordum çünkü kimya, biyoloji ve matematiğim güzeldi. Geç kağıdı almam gerekiyordu. Müdür yardımcısını odasında göremeyince öğretmenler odasına bakmaya karar verdim ve üst kata koşarak çıkmaya başladım. Tabi tuvaletim beni yarı yolda bıraktı çünkü kızlar tuvaleti sadece bu katta yoktu, bende kadın öğretmenler tuvaletine girmeye karar verdim. Koridora girdiğim sırada beden eğitimi öğretmenim olan erkan hoca kadın tuvaletinden çıkmış ve benim bulunduğum yönün aksi yönüne gitmişti yani beni görmedi. Onun bu hali beni güldürdü çünkü yanlış yere girdiğini ve çıkarken utandığı için tedirgin çıktığını gördüm. Tuvalete koşarak girdiğimde içerde kimya ögretmenimi -benim dersime girmiyor- gördüm  heyecanlı bir şekilde kıyafetini düzeltiyordu. Bu durum beni çok şüphlendirdi  ve bir an Filiz ve Erkan hocadan uzak durmam gerektiğini düşündüm çünkü eğer gerçekten aralarında birşey olduysa onları gördüğümden şüphelirlerdi ve bu bulaşmak istemediğim bir durumdur. İkisininde evli olduğunu biliyordum ama birşeyler görmüş olsam da -ki görmedim- onlara karışmazdım çünkü işim olmayan şeylere burnumu sokmayı sevsem de bu durum benim boyumu aşardı. Filiz hoca bana orda neden olduğumu bile sormadan yanımdan geçip gitti. Tuvalette işimi bitirdikten sonra geç kağıdı almaktan vazgeçtim ve teneffüsü beklemeye başladım, zaten dersin bitmesine az kalmıştı. 2. derse girdim ve bu gördüklerimi kimseye anlatmamaya karar verdim. Sonuçta düşüncelerim de yanılıyor olabilirdim. Ama birşeyler görmüştüm ve düşüncelerimde yanılmıyorsam onları gördüğümden şüphelenmiş olabilirlerdi ve bu benim için pek iyi bir durum olmazdı.

MAHKUMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin