B: three

5 0 0
                                    

Semakin meresahkan bila hampir tiap hari aku dengar bunyi jeritan para pelajar kat sini dan semuanya berpunca dari tempat yang sama, tingkat paling atas milik Empire Kim.

--------------------------------------------------------------
Pov: Appa Sekha (Sung Joon)

"Kau perlu tunaikan janji kau Joon, kau tak boleh lari dari adat keluarga sendiri! Aku sanggup tipu Yewon yang anak kitorang dah mati! Hutang darah perlu dibayar darah Joon!"
--------------------------------------------------------------

"Selama kita berkawan ni kan, tak pernah pulak aku perasan kesan lahir kau ni kan Sekha?" tanya Miyaka acuh tidak acuh pada ku. "Appa kata kesan ni dapat waktu aku masih bayi lagi, kesan terbakar kata nya" pelik kan? tapi aku diam kan saja tanda malas.

--------------------------------------------------------------

Sebenarnya sejak berpindah balik ke Korea ni, aku mula dapat mimpi mimpi pelik aku dulu, waktu aku belajar di Jepun takde pulak mimpi mimpi pelik ni, kadang aku rasa semacam tapi kadang tu sampai dah malas nak fikir. Aku pun dah tak bagitahu appa tentang mimpi aku sebab nya aku dah cukup tau jawapan apa yang akan diberikan. Appa kata tu mainan tido je imaginasi aku kuat katanya,

Malam tu mimpi mimpi aku macam membentuk satu teka teki yang perlu aku selesaikan, aku semakin terbayang susuk tubuh seorang lelaki, bayangan nya tidak jelas tapi dari apa yang aku ingat aku pasti boleh lukis kan. Bukan nak mensia siakan bakat yang ada lah kan, aku memang pelajar yang mengambil jurusan seni dek kerana sejak kecil aku memang suka melukis. Favourite pelukis ku, sudah tentu Van Gough, karya yang cukup asthethic!

Semakin aku lakar kan lukisan itu. Bayangan nya mula menganggu, aku terus meronyok kan kertas itu. Ingatan aku seolah olah menolak sekeras kerasnya apa yang telah terjadi. Aku pun mula bingung dengan diri sendiri. Aku menarik nafas seketika untuk menenangkan diri.

Aku cuba memandang lakaran lukisan tu, aku tau  seolah olah perkara ni ditunggu oleh aku untuk diselesaikan, macam sebuah janji lama yang dah tiba masa untuk dituntut?

Mungkin? "Tanda lahir adalah tanda semula jadi bukan tanda seperti luka atau cedera, cuba kamu ingat mana kamu dapat luka ni?"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 28 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

THE TRUTH : BETRAYED Where stories live. Discover now