My Gentleman (Bab 1)

102 4 0
                                    

"Bibikkkkkkk!"

"Ya non? ada apa ?" Ujar bibik Cici berlari apabila Sara memanggil.

" Mana saya punya dress ? saya dah suruh gosokkan? Hishhh saya dah lambat nie." ujar Sara sambil mengomel.

"Ada non. Udah saya seterika tadi di kamar laundry." ujar Bibik Cici.

Aku segera berlalu ke laundry room dengan hanya memakai jubah mandi. Nasib baik aku dah siap makeup. Dah jadi kebiasaan aku makeup dulu sebelum pakai baju.

"Hish papa dengan mama nie ada dinner tapi suka bagitau last minit. Kan aku dah kelam kabut." Rungut Sara dalam bilik laundry.

Papa and mama why like this. Suka buat aku kelam kabut and sekarang nie tinggalkan aku pulak tu.

"Hmm terpaksalah aku pergi dengan driver." ujar Sara.

Sedang aku bersiap siap kerana lambat yang teramat. Acara dinner tu start jam 8:30 p.m. Sekarang tinggal 10 minit lagi sebelum dinner tu mula. Tiba tiba.....

Ringtone Iphone 6 milik Sara berbunyi.

"Hello pa. iyee tengah siap lah nie. Papa kenapa tinggalkan Sara?. Hmm okaylah. Sara tahu bila Sara dah sampai you already waiting for me at in front okay?,.. hmm okay see you. Bye pa..." Sara segera mematikan talian telefonnya.

Setelah bersiap Sara akhirnya buat penilaian akhir. Setelah berpuas hati dengan dress hitam paras bawah lutut rambutnya yang panjang dibiarkan lepas dan di curl kan di bahagian hujung rambut. Memakai heels yang senada dengan dressnya. Akhir sekali mengambil Handbag Gucci nya lalu beredar keluar dari biliknya.

Sedang Sara turun dari tangga...

" Non..... tunggu dulu. Ini kalungnya. Nyonya suruh bibik beri pada Non. " ujar Bibik lalu menyerahkan rantai silver berbuahkan diamond.

"Hmm terima kasih bik. Okay lah Sara gerak dulu." Tanpa buang masa Sara berlalu pergi malas mahu lama lama dengan pembantu rumahnya itu.

" Pak Darus hantar Sara ke Hotel Carlton sekarang. Cepat dah lambat dah nie." Kata Sara sambil membentak drivernya.

Dalam kereta. Sara mengambil Iphone 6 miliknya lalu menghubungi mamanya.

"Hello ma. I'm on my way right now. Nope. Sara sorang. Abang Sara tak tahu dia dah gerak belum. Why don't mama ask himself. Hmmm. Ma suruh papa amik Sara kat lobby....Hmm okay love you ma.. Bye."

Akhirnya sampai juga ke destinasi.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Di Lobby

Hish mana papa nie. Kan dah cakap suruh tunggu aku kat luar. Hmm batang hidung Abang pun aku tak nampak.

"Sara?"

Aku menoleh.

"Abangggggggg!" Sara menjerit kecil disitu. Akhirnya ada jugak yang menemaninya ke ruang Ballroom nanti.

"Sara cantiknya adik abang nie..." Ujar Tengku Shahrul sambil mengusik adik kesayangan nya lalu menghulur lengan untuk Sara berpaut.

Tengku Shahrul amat berbeza personalitinya dengan Tengku Sara Liana. Abangnya itu seorang yang kacak, baik , peramah, and bertanggungjawab. Membuat ramai wanita ingin mendampinginya.

"Thank God you were here Abang. Kalau tak malu Sara nak masuk." ujar Sara dengan perasaan lega.

Tengku Nordin dan Tengku Sabila mendekati putera dan puterinya.

My GentlemanWhere stories live. Discover now