My Gentleman (Bab 2)

67 3 0
                                    


Iphone 6 milik Sara berbunyi menandakan ada whatsapp masuk. Sara mengambil dan membuka notification.

Unknown: Haii :)
Me: who is this?. Send.

Whatsapp profile gmbr hati. Siapa lah nie. Mana dapat nombor aku.

Sara tak ingat yang dia ada beri Zarif nombor tadi.

Beep..Beep..

Unknown: Nie I lah you. Takkan tak ingat ?
Me: Daa.. I don't know you. Weirdo. Send.
Unknown: Hahahahaha funny lah you. Okay okay. I'm Zarif Haikal.
Unknown: We meet at Hotel Carlton just now.
Unknown: Remember?

OMG ! Sara how come kau sendiri tak ingat. Nampak sangat kau penat and mengantuk.

Me: Ohh okay then. Send.
Me: I remember. Send.
Me: Sorry I penat nak rest. Send.

Sara membalas dan berlalu pergi ke bilik air dan membersihkan diri.

Beep..Beep..

2 Notification from Unknown.
1 Notification from Beloved Brother.

**************************************

Selepas Sara selesai mandi. Sara melihat kembali Iphone 6 nya. Sara dapat 3 notification whatsapp nya. Sara membuka.

Unknown: Actually I ada benda nak bagitau. But its okay you penat. And soon you will know. Okay take care. Bye.

Me: Read.

Abang: Malam nie abang tidur sini. Anything happen let me know. Mama papa balik lambat. Sara kalau dah mengantuk tidur je lah okay. I be at my room kayy.
Me: okay then abang. Send.

Sara baring di katilnya dan melepaskan keluhan kerana penat. Otak nya berfikir apa agaknya Zarif nak bagitau pada aku?

Sedang leka termenung. Pintu biliknya diketuk. Jam di dinding sudah pukul 1:30 pagi. Siapa pulak yang tak tidur lagi nie.

"Masuk"

"Sara ? tak tidur lagi?" ujar papanya lalu melangkah masuk dan duduk disebelah Sara.

"Hmm nak tidur lah nie pa. Esokkan sekolah.Papa baru sampai ke?" ujar Sara.

"Yup sayang. Okay lah Princess pergi tidur okay. Tomorrow i will send you to school okay." ujar Papa sambil tersenyum.

"Promise pa? Yeahhhhh!" ujar Sara teruja.

"I promise. Okay Goodnight Princess." ujar papa lalu mengucup dahi puteri kesayangannya.

"Goodnight pa." kata Sara sambil tersengih.

Tengku Nordin berlalu pergi. Sara menguncikan jam dan melelapkan matanya kerana terlampau penat sangat.

*************************************
Keesokan hari.

"Sara bangun. Sekolah sayang. Bangun Sara. Sara...?" Kejut mama.

Mama masuk ke bilik Sara. Mama menggerakkan tubuhnya.

"Sara bangun sayang. Sekolah. Saraa..Sara..."

"5 minit ma. Sara mengantuk lagi."
ujar Sara.

"No bangun sekarang. Sara dah lambat." pujuk mama kerana taknak Sara lambat ke sekolah.

"Hmm okay then." bangun Sara kemalasan.

"Mama mandikan Sara ehh. Sara malas nak mandi sendiri." Rengek Sara.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 03, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My GentlemanWhere stories live. Discover now