Önce Tanrıyı tanımlamamız lazım Tanrı kavramı her dine göre değişmesine rağmen genelde sonsuz güce sahip, mutlak doğru, mutlak iyi, başlangıcı olmayan, zamana bağlı olmayan ve herşeyin yaratıcısı. peki tanrıyı tanrı yapan şeyler bunlar mı ? yoksa bizi yaratması mıdır ? veya başka bir sebep mi var ? veya tanrı yapan şeyler bunlarsa peki tanrı neden yanlızdır neden semavi dinlerde tek tanrı olduğu söylenir belkide tanrı olmasının bedeli budur bu aslında manidar nasıl ki İsa adını tarihe yazdırdı ve yüzlerce binlerce kitapa ve konuşmaya konu oldu ve bunu yapabilmesi için çarmıha gerilmesi gerekirdi tıpkı tanrının tanrı olmasının bedeli gibi. Belkide tanrıyı tanrı yapan bizlerizdir aksi halde tanrının tanrı olmasının bir anlamı olmazdı yoksa olur muydu ? düşünelim o zaman.
[ Artemis, Zeus ile Leto'nun kızı olarak da bilinir. Apollon'un ikiz kız kardeşi ve ay tanrıçasıdır. Ares'in dostu ve en büyük Yunan tanrıçalarından biridir. ]
rasyonel yaklaşırsak tanrıyı insanların uydurduğunu söyleye biliriz hatta monoteist dinlere bakacak olursak ki bunlardan en önemlisi 3 semavi dinin yahudilik hristiyanlık ve islamiyetin temeli olan sümer dinidir bunu nerden bildiğimize gelirsek sümer tabletlerinde ilk kabil ve habil, adem ve havva gibisinden bir çok hikaye isimleri farklı olmak dışında birebir aynıdır peki kim ilk çaldı diye soracak olursak cevap ilk yahudiler çalmış ve kendi kültürlerine uygulamışlardır.
["Tanrıların ve İnsanların Babası" Yunan mitolojisinde en güçlü ve önemli tanrıdır. Roma'da Jüpiter olarak da bilinir. Göklerin, şimşeklerin ve gök gürültülerinin tanrısıdır. Çoğu zaman elinde bir şimşek ile resmedilmiştir.]
O zamanlar yahudiler sümer toplumundan etkilenmiş ve bunun sonucu olarak kendi kültürlerine uygulamışlardır. Eski yunan mitolojisine bakarsak tanrıların insana benzediğini görürüz bu da tabiki insan egoizmi bariz bir şekilde görülmektedir insanın kendini yüceltme durumu hatta, bunu bile konuşurken tanrıyı anlamlı yapan insan mıdır sorusuna cevap arıyoruz bende insan olduğum için insan egoizmi burdada görülmektedir elbette bu şaşırtmadı neyse bu başka bir kitabın konusu. Dinsel düşünmeye çalışırsak tanrının neden yanlız olduğuna veya Tanrıyı insan mı anlamlı yapar konusuna cevap bulamasakta rasyonel düşünerek cevap bulabiliriz. Ben ateist birisi olarak beni bir tanrı yaratmış olamaz belki yaratıcı evet ama sonsuz güce ve kudrete sahip bir tanrı beni mükemmel yaratığını söylüyorsa yani cidden sonsuz güce ve mutlak doğru bilgiye sahip tanrının yaratığı en mükemmel insan mı cidden ? insanda bu kadar aptallık ve düşük IQ varken sonra körelmiş o kadar organımız varken insan mükemmel mi ? beni yaratan bir varlık varsa en fazla yaratıcıdır ki ben ateist olarak yaratıcıya inanmıyorum ve tanrı varsa cidden yarata bildiği en iyi bilinçli varlık insan mı ? Bence en azından tanrıyı tanrı yapan şeye verebileceğim tek cevap yaratabilmesidir diyeceğim ama genleri kurcalamayı öğrendiğimiz bu dönemde gelcekte canlılar üretebileceğimizi tahmin ediyorum bu durumdada sadece yaratabilmesi geçersiz oldu tanrıyı tanrı yapan şey o zaman yaratılmamış yaratan olmasıdır...
Okuduğunuz için teşekkürler sonraki bölümde görüşmek üzere.
İnstagram : Wegohackers123
Discord : Wego Hackers#1267
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tanrı, İntahar, Ölüm Üzerine
RandomKendi düşüncelerim hakkında çoğunlukla ama genelede değineceğim