04

21 4 0
                                    

nur nabila natasha

•••

CUACA pagi ini membuat nabila tidak ada selera untuk makan, entah lah memang selalu dia macam ni, tokma dan tok abah tahu lah perangai cucu dia satu ni.

disaat perjalanan ke kolej UniKl nabila hanga berdiam kan diri mana kala papanya bernama harith itu mencuba menyanyi kan pelbagai lagu untuk hiburkan pagi hari ini. UniKl? entah lah aku tak pernah tahu pun kolej tu wujud aku ingat kan hanya sebuah reka cerita didalam film.

setelah sampai nabila mula kerut kening nya, ini ke unikl? apa je yang menarik kat unikl ni? kenapa ramai sangat yang sambung belajar dekat sini?.

setelah habis berdaftar, nabila tunggu papanya diluar banggunan unikl ini, ia tidak begitu suka didalam sebab kat dalam tu sejuk! rasa nak beku jadi ais dah kalau duduk kat dalam tu terlalu lama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

setelah habis berdaftar, nabila tunggu papanya diluar banggunan unikl ini, ia tidak begitu suka didalam sebab kat dalam tu sejuk! rasa nak beku jadi ais dah kalau duduk kat dalam tu terlalu lama. aku tertanya tanya, berbanyak bill electric dekat banggunan ni? aircond kat dalam tu saje sudah beribu, mesti bill api seribu lebih kan? ke lebih dari itu?.

disaat nabila mundar mandir dekat luar banggunan tu ada yang menglanggarnya.

"tch! tak nampak ke orang tengah lalu?" ucap lelaki itu.

eh! dia salah kan kita pulak! dia yang tergesa gesa keluar dari banggunan unikl tu pastu salah kan orang pulak!.

"eh awak tu yang tak nampak orang duduk dekat sini dari tadi, pastu awak nak salah kan saya pulak?" ucap nabila dengan tidak terima.

lelaki itu menjeling kearah nabila, what the f*ck?! perempuan ni berani lawan cakap aku?. "sorry ma'am? you don't know me?" tanya lelaki itu.

nabila mula kerut keningnya. aku kenal ke mamat ni? rasanya aku tak ada kawan lelaki dekat kampung atau dekat kl ni. "awak siapa?"

lelaki terkejut, what?! dia tak kenal aku?. "tch! aku anak ungku ismaiel, university ni bapak aku punya, semua orang tahu aku siapa!"

oh ek? pastu? aku kena tahu juga lah dia ni siapa? kena takut? macam tu?. "awak tak begitu menarik untuk saya tahu" nabila senyum manis. betul lah, menarik sangat ke lelaki ni? sampai dia pun kena tahu?.

lelaki itu mula geram, dia ambik fail fail yang terjatuh itu lalu pergi tinggal kan nabila disitu, nabila tersenyum sinis, jangan ingat dia membesar dekat kampung dia takut pada orang bandar!.

nabila letak kain kain baju nya didalam almari, semalam dia tak sempat nak kemas sebab terlalu penat + mengantuk, nak nak semalam dia makan banyak pulak tu haih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

nabila letak kain kain baju nya didalam almari, semalam dia tak sempat nak kemas sebab terlalu penat + mengantuk, nak nak semalam dia makan banyak pulak tu haih.

setelah nabila letak semua kain kain bajunya dalam almari, nabila terus menuju katil. dia ambik telefonnya lalu ia cuba cari nama tokma. setelah ia cari ia terus call tokmanya.

nabila cucu (callings):
"assalamualaikum tokma?

you:
"waalaikumusalam nabila? yaallah tokma rindu nabila sangat sangat!"

nabila cucu (callings):
"nabila pun rindu tokma! tokma sihat? tok abah? sihat ke?

you:
"alhamdulillah kami sihat, cucu kesayangan tokma sihat ke? bila agak nya boleh balik kampung ni hm?"

nabila cucu (callings):
"nabila pun tak tahu bila balik tokma, dengan nabila nak masuk kolej lagi" ucap nabila dengan serba salah.

you:
"yeke? alhamdulillah, belajar rajin rajin ye sayang? jangan nakal nakal dekat sana ok?"

nabila cucu (callings):
"baik tokma"

setelah lama mereka berborak dan akhirnya nabila pun mati kan talian, lalu ia baring kan dirinya dikatil, sambil teringat wajah lelaki yang langgarnya.

"tch, untuk apa aku teringat dia? dia bukan siapa siapa pun bagi aku" ucapnya lalu ia pun pejam kan matanya.







tbc

FIRST AND LAST LOVE Where stories live. Discover now