Matthy

411 24 11
                                    

De allereerste Bankzitter; Matthyas Maarten het Lam. Hij is een Mangifera indica, oftewel een mango.

De mango smaakt zoet-aromatisch en verspreidt een zoete geur, net zoals Matthy. Hij is voor velen een steun met zijn lieve berichtjes tijdens video's. Ook zijn lach is lief, het werkt aanstekelijk en het heeft iets aandoenlijks. Matthy is zo iemand die een lach op je gezicht tovert, de seconde dat hij bij je is, oftewel de zoete geur die hij verspreidt.

Maar de mango is ook een zeer kwetsbare vrucht en hij kan niet tegen druk, net zoals Matthy. Bij veel prikkels wordt het Matthy te veel, net zoals bij een mango. Als deze te veel stoten krijgt, dan vormt deze bruine vlekken, die nadelig zijn voor de smaak van de mango.

Daarnaast is een mango goed voor de gezondheid. Hij versterkt het immuunsysteem en hij bevat vitamine B6, wat onder andere zorgt voor een beter humeur. Dit is natuurlijk vergelijkbaar met Matthy en de steun die hij mensen biedt. Als er wat aan de hand is, dan biedt hij voor mensen een luisterend oor en afleiding, net zoals het immuunsysteem helpt bij ziektes. Op deze manier zorgt Matthy voor een beter humeur, net zoals vitamine B6 doet.

Er zijn nog een paar kleinere details waardoor Matthy een mango is;

- Een mango is mannelijk, net als Matthy
- Een mango is een van de oudste fruitsoorten, net als Matthy een van de oudste Bankzitters is
- Een mango is mooi van uiterlijk, net als Matthy

FruitzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu