~1 jaar geleden~
abby's P.O.V
goede morge!!!!!! schreeuwt lana door de kamer heen.ik 'die rustig lag te slapen' schrik me dood en valt uit mijn bed . ik zie lana's ogen groot worden van de schrik, ik barst in het lachen uit zij moet nu ook lachen. de dag begint met een lach zeg ik lachend naar lana, dan woon je hier goed zegt lana ik weet niet hoe ze het doet maar ze maakt me altijd aan het lachen zelf toen ik klein was. het is vandaag de dag van onze eerste ontmoeting we waren nog maar drie ofzo zij woonde twee huizen verder dan mijn huis we gingen naar dezelfde kleuterschool onze moeders waren beste vriendinnen en ik en lana zijn vanaf het moment dat we elkaar zagen onafscheidelijk beste vrienden dat kun je wel zeggen we gingen door dik en dun we hebben samen veel meegemaakt. abby abby staar niet zo in de verte zegt lana. ooh srry zeg ik. waar dacht je aan? vroeg lana. ooh gwn aan onze 1e ontmoeting, dat was precies vandaag. ooh ja dat is waar zegt lana en ze springt gelijk op bed. lana doe is rustig zij der stiefvader die boos binnen kwam. s-s-srry zei lana bang. der vader liep boos naar der toe en sloeg der vol op in der gezicht. AUW gilde ze hard. moet je maar leren om niet zo druk te doen. en hij liep weg. lana viel op me bed en barste in tranen uit.
~flashback
lana was 14 en ik 13 toen allen elende begon. lana werd mishandelt door der stiefvader en ik raakte me ouders kwijt tijdens een ongeluk. lana nam me in huis het ging even goed. lana werd niet meer geslagen tot we op een dag van school kwamen en hij stom dronken was. hij liep naar mij toe en sloeg me hard in me gezicht.ik gilde het uit van de pijn en lana ging voor me staan. BLIJF VAN DER AF!!! gilde ze naar der stiefvader. bitch hou je er buiten!! zei hij trug. hij wou weer naar me toe lopen en me weer slaan maar lana sprong op zij rug en er kwam een gevecht. ik hoorde lana gillen van de pijn en ik schreeuwde dat ze moesten stoppen. opeens was lana stil en lag bewegenloos op de grond. der stiefvader grinnikte en liep tevreden weg. ik rende naar lana en belde gelijk 112. h-h-hallo met abby, kreeg ik er moeilijk uit. hallo abby wat is er aan de hand?vroeg de vrouw aan de anderen kant van de lijn. ik vertelde het verhaal en ze zij dat er zo snel mogelijk een ambulanse langs kwam.ik hing op en ging naast lana zitten hou vol. zij ik zacht teggen lana. 5 min later kwam haar moeder thuis, ze schrok zich rot en vroeg wat er was gebeurt. ik vertelde het verhaal maar ze geloofde me niet. ik zuchte. al snel kwam de ambulanse en namen ze lana mee.
~einde flashback~
lana's p.o.v
ik viel op abby's bed en begon te huilen. sttt hoorde ik abby zeggen. a-a-abby? vroeg ik ja? we moeten weg hier zij ik. maar hoe? gwn weg, op ons zelf wonen. ja maar ik ben nog maar 17 ik mag nog niet. zei abby en ze keek naar beneden. over 2 weken ben je 18 dan gaan we toch gwn? zei ik snel. ja dat kan, maar waar moeten we dan heen? vroeg ze onzeker. we gaan nu vast op zoek naar een huisje en zo. ik heb nog wel geld van me baantje en zo. zei ik weer blij. abby moest lachen, lana als we in Nederland blijven komen ze onst vast zoeken zei abby. uhmmm ja dat is waar. het was even stil, na een tijdje sprong ik op. WE GAAN DAN GWN NAAR LONDEN!! zei ik blij. jaaaa Londen!!! zei abby nu ook blij. dan kunen we daar ook studeren, ja in muziek, dans en acteren!!! jaaa! we waren helemaal blij. misschien komen we 1d wel tegen zei ik blij. lana de kans is klein zei abby. weet ik maar er is een kans.jaja we zien wel zei ze. ik sprong achter de computer en ging gelijk opzoek naar een leuk huisje. hier die is wel leuk zij abby. jaaa en ook niet duur. we toetste het nummer in wat er onder stond en begongen te bellen. hallo met jan. hoorden we iemand zeggen. hallo met lana en abby wij zouden graag het apartement willen kopen. uhm dat kan wel hoor, hoe oud zijn jullie? ik ben 19 en abby 17 maar zij word over 2 weken 18. ooh oke dan kunen jullie er wonen zei jan vriendelijk. oke zouden we er dan over 3 weken in kunnen? vroeg abby onzeker. ja hoor hoorden we jan zeggen. oke dan zie ik jullie over 3 weken,dag zij jan. bye zijden abby en ik tegelijk. we hingen op en gingen nina en nine maar even bellen. we vertelde hun alles en ze snapte het. we komen wel vaak langs hoor zei nine. tuurlijk zei abby blij. maar we moeten gaan het eten is klaar zei nina. is goed ciao, bye en we hingen op.