köşk
Gözlerini kağıda dikti Beykoz bey. Esrarlı gözlerle kağıdına ve kalemine baktı. Herşeyiydi onlar. Birde mahzun mahzun bakan sigara tabakası vardı masasında. Hiç yanından ayırmadığı. Şöyle bir Arkasına yaslandı etrafa göz gezdirdi. Eski taş yapı bir evin bir odasında en büyük dert ortakları ile birlikteydi yine. Dertli ah çekti sanki dünyanın yükü omuzlarına binmişcesine. Gaz lambasının ateşini kıstı. Ağlamak istiyordu ama her zaman ki ağlayamıyordu. Hep istemişti ağlamayı. Ağlasa rahatlayacaktı. Ama nimet elinden alınmıştı. Nimetti ağlamak. Şeyhide öyle dememişmiydi. Gözlerinden çıkan kalb ateşini bir nebze olsun dindiriyordu insanın . Derin bir nefes alıp gözlerini kapadı. Hayatı film şeridi gibi geçmeye başladı. Neler yaşamıştı. Ne açılar çekmişti. Ne geçmez dediği günler geçmişti. Daha fazla dayanamadı açtı gözlerini. Dolmuştu içten içe . Dert ortağına aktarma vakti gelmişti. Önce tabakasını açıp bir sigara sardı titrek ellerle . Dede yadigari çakmakla yaktı sigarasını. Bir nefeste ikisi bir olmuştu. Kalemini uzandı eli. Destur bekledi kaleminden. Biliyordu kalem destur vermeden Kılıç kınından oynamazdı. Mürekkebe daldırdır kaleminin ucunu. Sigarasını kül tablasına emanet edip içindeki suskunluğu yazmağa başladı. Mürekkebin kağıda dokunması ile sanki duman dolu odadan ufak bir kapı açmışcasına kağıda içindeki buhranı yazmaya başladı.
Herşey kader diyerek başladı kalemi. Öyle değilmiydi herşey Ondan gelmiyormuydu. Ve herşeyiyle ona dönmeyecekmiydi. Öyleyse isyan kokmamalıydı kalemi. Tütününden bir duman daha alıp devam etti kalemini oynatmaya. Nasıl bir dertti bu sefer ki ilk defa o mahremiyetlerini yazdığı defter bitecek zan etti. Insan fıtratında bu yokmuydu. Her derdü bela sanki üzerinde yapışıp kalacak zannı kapılmazmıydı. Uykusuz geçirdiği geceler bitmeyecek gibi gelmezmiydi . Oysa şu hayatında ne geçmez dediği geceler geçmişti insanın. Fıtratta vardı işte. Beykoz bey atamamıştı sıkıntısını. Elini tütüne gitti. Tütünü de her beşer gibi izmarit mezarlığına gömülmüştü. Tekrar bir tütün sarıp kalktı masasından .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ULAK
Historical FictionKılıç kınındayken kesmez efendi. Kılıç kınından çıkması için kalemden destur bekler.