8

11 6 2
                                    

" masuk lah auni. " kata daniyal.

auni melangkah masuk ke dalam rumah ibu bapa daniyal.

" aigoo. ni lah auni ye? mari masuk mari masuk. jangan segan segan. " tegur makcik amirah

mereka berborak kosong

7:10 PM

" makcik, ada apa apa yang auni boleh tolong? " pelawa auni

" tolong buat air boleh? "

" boleh boleh. "

" ah ni. jangan lah panggil makcik, panggil mummy je. "

" ah..oh o-okay? " keliru auni dibuatnya. ini sesi minta restu ke apa nak panggil mummy bagai?

...

allahuakbar allahuakbar

" ha daniyal, baca doa. " arah makcik amirah.

" bismillah. "

...

" awak, saya balik dulu lah ye. dah malam ni. " maklum auni

" nak saya teman? saya free ni. "

" tak apalah. lagi pun, tak maniskan lelaki dengan perempuan berdua duaan tengah malam ni. "

" eung. oklah kalau macam tu. awak balik tu, hati hati tau. "

" okay. assalamualaikum. "

" waalaikumussalam. "

...

auni dalam perjalanan untuk pulang ke rumahnya. semestinya kena lalu laluan gelap berdekatan surau. auni terasa seram sejuk.

tiba tiba.

' auni~ '

" SIAPA TU?! JANGAN MAIN MAIN! TAK LAWAK LAH. "

' oh auni sayang~ dari mana tu?~ '

" TAK PAYAH NAK SIBUK LAH! KAU SIAPA?! BAIK MUNCUL KAN DIRI. PENGECUT! "

ek. tersentak syabil dibuatnya. akhirnya, dia munculkan diri nya.

" OH. ENGKO LAH YANG DUK STALK AKU. DASAR JANTAN GATAL. " auni mencabut seliparnya. dia kemudiannya, memukul syabil dengan selipar tersebut.

selipar tersebut di ambil oleh seseorang. baasir.

" ebhuheudhejeueurhehdbheeh
hshwhus. terima kasih. saya ambik tau selipar ni. " baasir melarikan diri sepantas kilat.

" WUI! TOYOL! BAGI BALIK LAH!! " hambik. kan terkeluar suara jantan auni tu.

" umm awak. nah. pakailah selipar saya. " pelawa syabil.

auni menenung mata syabil. lama.

" t-terima kasih. "

" sama sama. "

" WOI AUNI! APA NI. KENAPA DENGAN SAYA AWAK TAK BOLEH BERDUA DUAAN. TAPI, DENGAN SYABIL BOLEH PULAK. " jerit daniyal yang muncul entah dari mana.

" a-uh? saya gerak dulu. babai. "

" engkau, syabil. jangan berani nak curi awek aku. " daniyal memberi amaran

" awek kau? HAHAHAHHAHAHA tak sangka pulak kau ni laku. " ejek syabil

" eh. sorry sikit. aku ni laku tau. "

" apa apa je lah. dah jom , pergi surau. "

...

" baasir! daniyal! " tegur ustaz heechul.

alamak. mereka lupa janji mereka dengan ustaz heechul.

" ah ye ustaz. " balas baasir

" kamu pergi mana tadi? lama tau ustaz tunggu. "

" eh. eh? EHH?! "

" ha ni. takpe. ustaz dah jumpa dah. apa nama dia. yantotoru? ha. ada dekat rumah ustaz. nanti datang ambil lah yer. "

" DAH JUMPA?! YEYYY TQ USTAZ! ILOBYIU. "

" astaghfirullahalazim. bawak mengucap. "

" hehehehehe. "

...

" WOI! MANA REMOTE TV?! CEPAT LAHH! ANDAI ITU TAKDIRNYA DAH START UI! SIAPA BUKAK BOLA NI?! " soal kamal

" sibuk lah kau. kau sorang je nak tengok. dah lah cerita tu macam tibe. syed azril tu dari pyscho, boleh plak tetibe baik dengan aleya tu. drama melayu. " ammar mengelengkan kepalanya.

" MANA REMOTE UI?! " soal baasir pula

" nak buat apa? " soal ammar pula

" ANDAI ITU TAKDIRNYA DAH START LAH GILA! "

" HA! BAASIR PUN NAK TENGOK. BUKAN AKU SORANG. KAU NAK TENGOK BOLA. PERGI TENGOK KAT PESBUK. SHUH SHUH  " kata kamal

" FAIN! PERGILAH DENGAN SYED AZRIL KORANG TU! " ammar membaling remote tv ke arah kamal.

" cepat weyh cepat. 104. "

" ha ye ye. "

andai itu takdirnya ~ aku reda~ dah pakai elegant jeju plan hari hari tapi masih rasa kurang? anda perlukan lebih daripada lindungan. elegant night recovery cream. membantu mengecilkan pori-pori. elegant whitening emulsion. dengan spf 50, sebagai sapuan asas make up. melindungi wajah anda dari sinaran UVA dan UVB. kini, wajah anda dilindungi berganda. kekal Elegant dengan Elegant.

" babik. bukak bukak dah iklan. nasib baik hannah delisha ni cantik. " ujar baasir

" weyh. kau belanja aku natang elegant ni. nampak best dok hannah delisha pakai. " kata kamal

" belanja penampo nak? "

tok tok tok

" sape nok datang malam malam ni? " baasir pergi ke arah pintu. perlahan lahan pintu dibuka.

" ABANG! " jerit yein dan kawan nya. erin.

" YA ALLAH. APA KORANG NAK NI? " soal baasir

" nak tumpang tv, boleh? tadi kitorang dengar iklan hannah delisha tu. nak tengok jugak andai itu takdirnya. " terang yein.

" pergi lah tengok dekat rumah sendiri. "

" ayah yein tengah tengok bola.. "

" ish. ye lah yelah. masuk masuk. kacau je. "

txt ; ramadhan versionWhere stories live. Discover now