inleiding

9 1 0
                                    

'Talk dirty to me, talk dirty to me, talk dirty to me, get jazzy on me'
Ik haast me naar de theedoek en maak mijn handen droog. Ik pak mijn telefoon op. 'Met Eefje van Waaren'
'Garage de Tilde hier. De auto is klaar. U kunt hem komen ophalen' hoor ik aan de andere kant van de lijn.
'Prima, ik zal er over een kwartiertje zijn' zeg ik, waarna ik ophang.
Ik loop terug naar de keuken en maak de afwas af. Daarna droog ik mijn handen af en loop ik naar de spiegel. Ik heb een staart in en een beetje make up op, zo kan ik de deur wel uit. Ik pak mijn tas en loop naar de deur. Ik trek schoenen aan en stap naar buiten. Ik loop naar de garage. Die is gelukkig in de buurt, dus ik ben er zo. De mannen zijn druk aan het werk. Enkele monteurs zijn bezig met auto's en de mannen achter de balie zijn aan de telefoon of bezig met klanten. Ik ga zitten en wacht netjes op mijn beurt. Ik kijk om me heen en zie een vrouw met 3 kinderen staan. Ze poetst net het gezichtje van de jongste dochter schoon en draait zich dan om naar mij. Ze is zwanger van nog een kind en ik vraag me af waarom het bij sommige vrouwen zo makkelijk lijkt te gaan. Ik en mijn vriend zijn al jaren bezig om een kindje te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Een jaar geleden was ik eindelijk zwanger, maar dat liep niet goed af; ik kreeg een miskraam. Diep van binnen doet het vreselijk zeer om iemand met een kindje te zien, terwijl ik het zelf zo graag wil. Maar de laatste tijd hebben we wat problemen. De kinderwens is tussen ons in komen te staan en we lijken wel uit elkaar te groeien.
Een van de mannen achter de balie, helpt de vrouw met de kinderen en niet veel later gaat de vrouw met de kinderen de deur uit. Juist op het moment dat ik opsta en naar de balie loop, komt er een man in pak binnen. Hij heeft duidelijk haast en gaat gewoon voor me. Ik ben hier best een beetje boos om en tik dan de man op zijn schouder. 'Pardon, ik geloof dat ik aan de beurt was. Je kan ook gewoon even vragen of je voor mag. Als je dat had gedaan, had ik het geen probleem gevonden. Maar nu ben ik aan de beurt'. Ik kijk van de man naar de man achter de balie en ik zie de man achter de balie slikken. Ik vertel dat ik mijn auto op kom halen. De man achter de balie kijkt naar de andere man en slikt nog een keer. Ik sla mijn armen over elkaar en zucht. 'Het kan me niks schelen wie er tegenover me staat, maar je hebt je maar gewoon te gedragen' zeg ik geirriteerd. De man achter de balie knikt en pakt mijn sleutels en de papieren. Ik knik en bekijk de rekening. Ik pak mijn portemonnee en betaal de rekening. Hierna pak ik mijn sleutels en kijk de man die zo gehaast binnenkwam even aan. Mijn wereld staat even stil. Dit is de mooiste man die ik ooit in mijn leven gezien heb. Zijn blauwe ogen lijken wel licht te geven. Zijn donkere haar zit perfect en zijn huid is puntgaaf. Hij kijkt me geergerd aan en ik knik nog even naar hem. Hij knikt terug en ik zie een ontdeugende glimlach verschijnen. Ik haal in gedachten mijn schouders op en loop naar buiten. Ik loop naar mijn auto en ben blij dat ik hem weer terug heb. Ik stap in en zet mijn stoel goed. Ik zet de auto in zijn achteruit en ik kijk in mijn spiegels; niks, dus ik kan gaan. Maar op het moment dat ik wegrij, hoor ik een harde toeter en ik trap hard op mijn rem. Ik ben me een ongeluk geschrokken en ik heb mijn hand op mijn hart liggen. Ik blaas een paar keer uit en kijk nog een keer geschrokken in mijn spiegels. De auto die toeterde en waar ik dus bijna tegenaan reed, staan schuin naast me. Het was echt rakelings mis. De auto naast me is een prachtige grote Audi, glanzend zwart en hij ziet er erg sportief uit. Alles aan die auto straalt macht en geld uit. Er wordt op mijn raampje getikt en ik kijk op. Tot mijn verbazing zie ik de man uit de garage voor me staan. 'Gaat het?' vraagt hij vriendelijk. Zijn stem is zwaar, maar niet alsof hij rookt. Eigenlijk klinkt het heel sexy. Ik schrik van mijn eigen gedachten. 'Geschrokken' antwoord ik. De man knikt en maakt mijn deur open. 'Het was ook bijna een botsing. Zullen we even wat gaan drinken om over de schrik te komen?' vraagt hij. Ik slik. 'Dat is niet nodig hoor, ik heb thuis nog een hoop te doen' vertel ik hem. Hij geeft me zijn kaartje. 'Als er iets met je auto is, of met jou, moet je me maar bellen'. Ik knik en pak het kaartje aan. Even raken zijn vingers de mijne. Een tinteling schiet door mijn vingers en ik krijg een rilling over mijn rug.
De man duwt mijn deur dicht en ik rij naar huis. Eenmaal thuis, bekijk ik het kaartje eens goed. 'Mark van den Heuvel' lees ik. Er staat een mobiel nummer op en een email-adres, meer niet. Geen bedrijfsnaam, geen adres. Ik haal mijn schouders op. Het kaartje stop ik in mijn portemonnee en ik ga verder met het huishouden.

Hi strangerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu