Ronald is met Gé vertrokken. Ik heb geen idee of ze die nacht samen zullen doorbrengen, maar ik moet gewoon echt alleen zijn. Mijn moeder en vader hebben ook veel problemen gehad. Mijn vader ging vreemd, maar mijn moeder heeft hem vergeven. Ze heeft er uiteindelijk een geslachtsziekte aan overgehouden. Na 7 jaar in therapie te zijn geweest, lijkt het weer goed te zijn tussen die twee. Ik zou dat niet kunnen, heb ik altijd gezegd. Ik kan Ronald ook niet vergeven voor zijn vreemdgaan. Hij heeft me zwaar teleurgesteld. Als hij het een jaar geleden gewoon tegen me gezegd had, hadden we op een normale manier uit elkaar gegaan. We zijn nu bijna een jaar bezig geweest om weer zwanger te worden, na een miskraam. Het lukte al die tijd maar niet en ik ben nu eigenlijk alleen maar blij. Als er een kind in het spel was geweest, was ik waarschijnlijk verder gegaan met Ronald. Achteraf is het dus een geluk bij een ongeluk, bedenk ik me voordat ik in slaap val.
Die nacht droom ik weer over Mark. Maar weer op het moment dat hij me gaat nemen, word ik wakker van de wekker. Ik rek me uit en besef me dat ik alleen ben. Aan de ene kant voelt het niet gek. Aan de andere kant voel ik me intens alleen. Ik zucht. Dit weekend moet ik eens met mijn vader om de tafel gaan zitten. Ik weet namelijk niet of ik dit huis alleen kan betalen. Als ik het niet kan betalen, moet Ronald me uitkopen. Ik weet niet of hij dat wel wil. En als hij dat niet wil, dan moeten we het verkopen. Ik ga onder de douche en maak me klaar voor school. Ik ben vandaag laat, maar dat is niet erg. Ik heb de eerste 2 uren geen klas en hoef dus pas om 10 uur op school te zijn. Om 9 uur rij ik het terrein op en ik zie een prachtige Audi R8 staan. Waarom ik die auto herken? Ik ben gek van de boeken van 'fifthy shades of Grey'. Ik parkeer mijn auto ernaast en zie een man in de auto zitten. Hij is druk aan het bellen. Ik doe mijn auto op slot en hoor van een afstand al een aantal meisjes staan giechelen. Ik schud even mijn hoofd en loop door. Het zal de oom van Benthe wel zijn, denk ik. Ik ga de school binnen en ga naar mijn klas. Ik leg de spullen voor die dag klaar en ga een bak koffie halen. Op dat moment komt Benthe met een man aan haar arm de school binnen. 'Juf Eefje!' roept ze. Ik draai me om en kijk in de ogen van Mark. 'Jij?' vraagt Mark vrolijk. Ik knik. 'Jij bent de oom van Benthe?' vraag ik. Mark knikt. Ik weet er een glimlach uit te persen, maar het gaan niet van harte. 'Is het nog gelukt met koken?' vraag ik aan Mark. Benthe kijkt van mij naar haar oom. 'Je juf heeft me geholpen met het kopen van de spullen voor de bobotie' vertelt Mark aan Benthe. Benthe knikt en kijkt om zich heen. Ze ziet haar vriendinnen en gaat er naartoe. Mark schudt lachend zijn hoofd. 'Vlindertje' mompelt hij. Daarna kijkt hij mij aan. 'Maar? hoe is het met jou?' vraagt hij. 'Sorry, breek me de bek niet open' zucht ik. 'Maar niks belangrijks hoor' haast ik me om te zeggen. Mark kijkt me vragend aan. 'Laat maar, ik wil er niet over praten' zucht ik nog een keer. Ik voel tranen opkomen en neem snel een slok koffie. 'Wil je er vanavond over praten?' vraagt Mark. Ik schud mijn hoofd. 'Laat me maar met rust, daar heb ik meer aan op dit moment' zeg ik zachtjes. Mark kijkt me peilend aan. 'Ik wil dat je vanavond met me uit eten gaat' zegt hij dwingend. Ik schud mijn hoofd. 'Ik heb andere plannen vanavond. Ik moet berekeningen maken. Ik heb nu geen tijd om uit eten te gaan' vertel ik hem. 'Berekeningen?' vraagt Mark. Ik zucht. 'Ik ben gisteren dingen te weten gekomen. Zoals je ziet, ben ik er een beetje van ondersteboven. Ik moet even mezelf de kans geven om hierover heen te komen en alles op een rijtje te zetten. We hebben geen verantwoording aan elkaar af te leggen. Hier laten we het bij, klaar' zeg ik tegen Mark. Gelukkig gaat op dat moment de bel en ik draai me om. 'Ik ga aan het werk' zeg ik nog tegen hem.
De dag kruipt voorbij en ik merk dat ik eigenlijk niks waard ben voor de klas. De kinderen zijn in mijn ogen te druk en ik heb het maar moeilijk met het idee dat ik straks alleen thuis kom. Had ik nu maar die eetafspraak aangenomen, bedenk ik me.
Als ik die middag klaar ben, zie ik net die Audi R8 weer aankomen. Hij stopt naast me en Mark laat het raampje zakken. 'Weet je zeker dat je niet mee gaat eten?' vraagt hij. Ik knik. 'Luister, mijn leven staat even op zijn kop en ik moet gewoon even aan mezelf denken. Ik wil niet uit eten, omdat ik niet de verkeerde indruk wil wekken' vertel ik hem. Mark kijkt me vragend aan. 'Dit klinkt ernstig. Alles wel goed?' vraagt hij. Ik knik. 'Het loopt thuis niet zo lekker, laten we het daarop houden' vertel ik hem. Mark knikt. Als je wilt praten, heb je mijn nummer. Ik ken je verder niet goed, maar ik vind je aardig. Soms wil het weleens heel verhelderend zijn om te praten met iemand die niet zo dichtbij staat'. Ik knik en bedank hem zachtjes. Ik stap in mijn auto en ga naar huis. Daar bel ik mijn vader en mijn ouders komen direct. Mijn vader is nu met pensioen, maar daarvoor werkte hij als hypotheek-adviseur. Hij kan me dus prima helpen. Als mijn ouders er zijn, barst ik voor het eerst in tranen uit en doe ik mijn hele verhaal. Mijn moeder kijkt naar mijn vader. 'Meisje, volg je hart' zegt ze. Ik knik. Nog steeds speelt de eetafspraak met Mark door mijn hoofd. Ik had hem aan moeten nemen, dat weet ik nu wel.
JE LEEST
Hi stranger
RomanceWat zou jij doen als je 'HEM' tegen zou komen? Hij is degene die je leven zal veranderen. Na de eerste ontmoeting, zal niks meer hetzelfde zijn.