hoofdstuk 1

292 11 26
                                    

'katniss, Peeta. we gaan eten!' roep ik naar mijn kinderen, en nu denk je vast waarom nou weer "die" namen. nou, heel simpel eigelijk, ik hield voordat mijn moeder me begon te  mishandelen heeeeel veel van de hungergames. nu  eigelijk nog steeds maar ik heb die boeken natuurlijk niet meer. 'mama we zijn er' roept Katniss (5 jaar oud). 'waneer gaan we eten?' 'als papa het eten klaar heeft' lach ik want ondertussen roept Peeta (3 jaar oud) heel hard:'ETE ETE ETE' door de boom hut heen. 'wacht heel even monstertje' zegt Mat van onder de boom. En ja hoor even later komt hij binnen met een dampende pan met wat vissen er in. 'ETEEEEE' roept Peeta nu heel hard.

'ffffffffff'doet Peeta met zijn takkjes-ruimtescheepje. de kinderen maken al hun speelgoed met takjes en blaadjes, nou eigelijk alleen katniss want Peeta is nog te jong en hem lukt het niet. Ik en Mat maken af en toe ook wat voor ze. Maar dat blijft bij af en toe want we kunnen het niet zooo goed. 

Hé, montertje het is tijd om naar bed te gaan. Zeg ik, maar Peeta wil dat duidelijk niet wan t hij begint meteen met schoppen en slaan als ik hem naar zijn bedje til. Ikke wil nii slapen! Roept hij boos, maar wijl zich los probeert te vringen. Oo, jawel jij gaat wel slapen. antwoord ik terug. Maar Katniss hoefd ook nog niet naar bed. murmeld hij terwijl ik zijn pyjama aan doe. Maar Katniss is ook ouder. Antwoord Mat die er bij komt staan en hij legt Peeta in bed, later als je groot bent mag je ook zo laat opblijven. Zegt hij. Maar ikke ben al groot! Mopperd Peeta. Nog niet zo groot. Antwoord ik, en als je gaat slapen wordt je sneller groot. Daar stemt Peeta dan eindelijk mee in.

Als we Katniss ook in bed hebben gelegd, gaan wij nog even buiten zitten en fan gaan wij ook naar bed.

my minecraft life 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu