Prolog

47 6 6
                                    

"Kluci, jak šla hodina?"
"Ani mi nemluv, větší nudu jsem ještě dneska neviděl. " odpověděl Ron Hermioně. "Rone, vždyť tebe nebaví snad žádná hodina." Ron se na ni škaredě podíval a myslel si své. Sice to byla tak trošku pravda, ale Hermiona mu to vůbec nemusela říkat. "Kluci, už musím běžet. Uvidíme se na obědě."
Harry a Ron se na ni jen pousmáli, ale to už Hermiona nevěděla. Musela ještě za profesorem Brumbálem. Tento rok si přála, aby si mohla zapsat všechny předměty a právě známý bradavický ředitel Albus Brumbál řekl, že by pro ni měl řešení ohledně jejího problému.
Už klepala na jeho dveře a vcházela do ředitelny. "Dobrý den slečno Grangerová" řekl s úsměvem na tváři Albus Brumbál bez toho, aniž by vzhlédl od jeho popsaných pergamenů, které měl na stole. "Jak jste věděl, že jsem to já, pane řediteli?"zeptala se zvědavě Hermiona. "Ach ano. To víte slečno. Mám své určité tajnosti. Ale kvůli tomu jsem si vás nezavolal. Prosím, posaďte se. Mohu nabídnout výtečný bylinkový čaj?" Zeptal se milým hlasem. "Ráda, pane profesore, děkuji." To ředitel přešel jen s kývnutím hlavy a mezitím, co Hermioně vařil čaj přešel k meditu věci. "Slečno Grangerová, usilovně jsem přemýšlel, jak bych vám mohl být nápomocen ve vašem tak horlivém zájmu o studium. Přiznám se, že tohle jsem na naší škole ještě nezačil, ale jsem byl jsem mile překvapen, když mi to Minerva řekla." Hermiona se trošku začervenala pýchou, ale to naštěstí ředitel nespozoroval a jen před ní položil horký čaj. "Ano, ano Slečno. Myslím, že jsem na to kápl. Řešením vhodným pro vás bude obraceč času."
Hermiona málem vyplivla čaj, který zrovna usrkávala a nebyla si vůbec jistá, jestli dobře slyšela. "Koukám, že vás to poněkud překvapilo slečno. Jiné řešení nejspíše nenajdeme. Ale nejdříve vás budu muset náležitě poučit o jeho používání. Takováto věcička může být i značně nebezpečná. Jakmile změníte minulost, tak změníte i přítomnost i budoucnost. Proto to berte zodpovědně a používejte obraceč s opatrnosti. Pokaždé, když budete potřebovat přesunout se o hodinu zpět, tak udělejte jednu obrátku zpět. Mělo by vám to vyjít i na přestávku." Jakmile profesor domluvil, tak krabičku s obracečem přesunul k Hermioně. Ta se usmála a řekla "Děkuji vám za Vaši důvěru a za velkou pomoc pane řediteli. Jsem vám za to vděčná." Ředitel se jen usmál a odvětil "To nestojí za řeč slečno a poprosím vás ještě o jednu věc. Poslední dobou vidím, že máte poněkud  více vřelé vztahy s panem Potterem a hlavně s panem Weaslym." Po této zmíňce se ředitel dramaticky odmlčel a pohlédl na Hermionu. Ta se červenala až na paty. Poslední dobou věděla, že k Ronovi cítí něco víc, ale nedávalo to najevo a doufala, že si toho nikdo nevšiml, chtěla být co nejvíce nenápadná. "Nemyslete si slečno. Já mám o svých žácích daleko větší přehled než si možná myslíte. A také na panu Weaslym vidím, že vaše láska nejspíše nebude jen jednostranná záležitost." To už Hermiona byla neuvěřitelně nervózní a naštěstí ředitel byl vnímavý a už se k tomuto tématu zpět nevrátil "Nicméně jsem tím chtěl říct, že se o toto naše menší tajemství s nikým nedělte. Je to velmi důležité." Hermiona pokývala hlavou, ale stále byla myšlenkami tak trochu mimo. "Pane řediteli, omlouvám se ale už budu muset běžet, už jsem měla mít další hodinu."
Ředitel jen kývl hlavou a pokynul ji ke dveřím.
"Nashledanou pane řediteli, a děkuji vám za Vaši důvěru. "
"Nashledanou slečno."
Odpověděl ředitel ve chvíli, kdy už tam Hermiona dávno nebyla. Otočil se k obrazu jednoho ze svých bývalých kolegů a řekl. "Co myslíš? Jak tohle dopadne?"
A obraz mu odpověděl "myslím si, že slečna udělá šťastného ještě jednoho člověka, který si to náramně zaslouží. "
"O čem to mluvíš?" Podivil se Brumbál
"Brumbále, máš se ode mě ledacos učit. Však sám uvidíš."
"Co jsi s tím obracečem udělal?"
"Až přijde čas, tak se to dozvíš."
******
Hermiona už dávno seděla na hodině, ale pořád přemýšlela o slovech Albuse Brumbála. Byla ráda za tu důvěru, kterou do ní vložil, ale z nějakého důvodu byla stále nervózní. Ráda by se o to podělila i Ronem a Harrym, ale samozřejmě respektovala rozhodnutí pana ředitele. Chápala, že to nemůže říct nikomu, protože to je tajemství. Možná by to pak také chtěli všichni a této možnosti by se zneužívalo. Seděla na hodině, ale měla z ní jej pár poznámek, kam by se až mohla dostat s tím obracečem. Rychle zakroutila hlavou. Nad tímhle přemýšlet nechtěla. Už se docela těšila na oběd. Po téhle hodině bude muset poprvé použít obraceč, protože ji v tu samou dobu čeká ještě jedna hodina a pak už konečně s Harrym a Ronem na oběd. Těšila se na něj jako malá holka, její břicho už prosilo o trochu jídla, protože ráno nestihla snídani. Konečně, hodina právě skončila. Vážně jsem tohle řekla? Pomyslela si Hermiona. No, každopádně je dobře, že mě nikdo neslyšel zamýšlela se. To by nedopadlo dobře a já bych tak ztratila svou reputaci té největší šprtky na škole. Hermiona přebíhala přes celou školu, protože se chtěla přesunout do té třídy, kde měla mít hodinu, pak si užít chvilky volna o přestávce, a pak teprve použít obraceč, a tak začít hodinu. Do učebny nikdo nepřicházel a už byl pomalu čas.
Tak Hermiona vytáhla svůj obraceč a usilovně se na něj zahleděla. Jedna obrátka ji měla stačit k přesunu na hodinu, která už dávno proběhla. Bylo to neuvěřitelně fascinující. Dala si obraceč času na krk a pomalu ho zvedla do úrovně očí. Udělala jednu obrátku a zavřela oči. Letěla časoprostorem a najednou seděla na židli. Otevřela oči a byla v té stejné místnosti jako předtím, dokonce tam byli už i spolužáci. Jenže najednou ji to začalo být divné. To nebyli její spolužáci. V jednu chvíli viděla kluka hodně podobného Harrymu. Měl černé vlasy a kulaté brýle. Akorát jizva nikde. Ale když vešel další spolužák, tak jí to došlo. Severus Snape? Kde ten se tu vzal. Však ten je učil a teď tu sedí jako žák. A sakra. Teprve teď jí došlo, že se něco pokazilo. Ten kluk nebyl Harry, ale jeho táta. James Potter. Tak tohle je špatné. Rychle bude muset utéct za ředitelem.
Tohle musí vyřešit. Ale jak?


*******
Lidičky já vás vítám u svého nového příběhu. Budu ráda za zpětnou vazbu, zda se vám příběh a jeho námět líbí.
Děkuji za Vaši podporu.

Obraceč časuKde žijí příběhy. Začni objevovat