05

47 9 0
                                    

Noona

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Noona

"Hish mana apek kesayangan aku ni."

Sarang melihat jam tangan sambil matanya melilau mencari keberadaan Zhanghao.

"Sayang!"

Sampai sahaja di hadapan Sarang, Zhanghao termengah-mengah mencari nafas kerana kepenatan berlari.

"Sorry tau lambat, awak penat ke tunggu? Saya terbangun lambat tadi."

Nak marah, tapi harini boyfen kita extra hensemlah y'all, simpan marah tu dulu hoho.

"Abang-abang awak mana?"

"Diorang ada latihan mengejut harini," Kata Sarang dengan wajah yang dibuat-buat sedih.

Ceh padahal dah berhura-hura dalam hati, takde sape yang boleh kaco dia dating.

Zhanghao mengangguk faham, sebenarnya dia tahu je kepalsuan Sarang tadi namun dia juga tidak menafikan bahawa dia suka dua ekor kembar tu takde.

Zhanghao menyatukan tangannya dengan tangan putih milik Sarang, dapat Zhanghao lihat wajah putih Sarang yang memerah kerana terdedah di bawah cahaya matahari.

Mana taknya membe merah-merah, matahari kalau boleh tegak lagi atas kepala.

Zhanghao tersenyum gemas, pipi Sarang menjadi mangsa cubitannya.

"Eee comelnya awak ni, kalau sehari tak jadi comel tu tak sah."

"Awak nak apa harini?" Tanya Zhanghao pada Sarang.

"Hah! Awak tahu tak haritu ada budak ni datang rumah saya tau, dia main masuk je bilik saya pastu amik flushy yang awak belikan tu, geramnyaa nak nangis saya, mama pun biarkan je dia amik," Adu Sarang dengan wajah yang kesal.

Spesis budak macam ni memang patut di cubit ye gais.

"Alaa siannya sayang saya, nanti saya belikan yang baru nae? Lagi besar dan lagi comel."

Mata Sarang mulai berbinar-binar, tubuh Zhanghao dipeluk erat olehnya.

"Sayangg Hao!"

"Jom!"

Sarang berjalan mendahului Zhanghao kerana terlampau teruja, namun teruja itu tidak lama apabila dia terlanggar tubuh seseorang sehingga menyebabkan dirinya tersungkur.

Zhanghao berlari ke arah kekasihnya namun dirinya lambat apabila Sarang terlebih dahulu dibantu lelaki itu.


"Noona okay?"

Sarang mendongak, budak ni lagi.

Aku nak dating ni janganlah kacau eee nak nangeh la macam ni.

Segera Sarang bangun dari jatuhnya dan meminta maaf kepada Yujin sebelum Zhanghao datang dan memegang bahunya dengan wajah yang bimbang.

"Awak ni, tulah jalan tak tengok depan lagi. Kan dah langgar orang."

Zhanghao mengomeli Sarang sambil membetulkan rambut Sarang yang menutupi wajah cantiknya.

"Minta maaf ye Yujin, Yujin buat apa dekat sini? Jalan-jalan ke?" Tanya Zhanghao dengan nada yang ramah.

Yujin menghiraukan pertanyaan Zhanghao dan kembali fokus ke arah Sarang.

Palau itu indah

"Noona nak pergi mana?"

Takkan nak cakap aku gi dating pulak, malu er alamak hmm.

"Nak pergi perpustakaan, ada sikit kerja nak buat. Kenapa Yujin?"

Melihat wajah Sarang yang bingung hendak menjawab pertanyaan Yujin, Zhanghao pantas mencelah namun tidak semena-mena dijeling oleh Yujin.

Salah gue apa coba ;)

"Malam ni hyung datang, mama saje suruh hyung pindah sini jugak sebab nak teman Ujin, ada masa noona datanglah dengan Kamden hyung, Ujin masak banyak sikit harini," Pelawa Yujin sambil memberikan senyuman lebar selebarnya kepada Sarang.

Zhanghao cemberut, amboii tak malu menggatal dengan awek orang, aku cili mulut ko.

"Sayang jom pergi, nanti lambat pulak kang."

Sarang menyembunyikan senyumannya, dia tahu Zhanghao sedang cemburu dengan Yujin sekarang ini.

"Nanti noona datang ye, byebye Yujinnie."

Sarang merangkul tangan Zhanghao dan cepat-cepat mahu menjauhi Yujin sebelum lelaki itu mengganggu dia dan Zhanghao bermesraan.

"Sayang betul-betul nak pergi rumah dia ke?" Tanya Zhanghao dengan wajah yang sengaja dicebikkan.

"Hurmm, saya taknak pun sebenarnya hehe tapi kalau budak tu ajak mama datang, saya pun kena ikutlah."

"Kenapa, awak jeles ke?"

"Yelah mana tak jeles, saya tahu budak tu suka sayang."

Sarang memberhentikan langkahnya dan berpaling menghadap Zhanghao.

"Saya bukan suka dia pun, biarlah. Selagi saya dengan awak, Remy Kahak pun saya taknak."

Ecehh, Remy nak ko ke AGAHAHA

"Hmm janji ehh, saya tahu sayang dengan budak tu, saya bakar abang-abang awak."

Kasihanilah Kade dan Kamden.

Tbc





You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 17, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐍𝐨𝐨𝐧𝐚 , 𝐇𝐚𝐧 𝐘𝐮𝐣𝐢𝐧 (Discontinued)Where stories live. Discover now