Ahhhh sial..mana jalan ni.aku mencarut sendirian.sambil melilau mencari signboard ke kolej lagenda.aku berhenti di shell."dah dekat ni"aku menyedapkan hati.lalu aku mengambil talipon bimbit pertamaku. Aku memukul no yaya...aku cuba lagi.sesekali aku dengar suara awek.lalu aku menyumpah.sebab kdt aku ditolak.hampir sejam aku mencuba?mana perempuan ni.aku dari cheras ke mantin ni bkn dkt.tadi beria. Suruh aku datang.aku termenung..celaka...
3jam sebelumnya.
Aku duduk terbaring.lepas balik sekolah..hmmm dah tua2 pergi sekolah. Org semua masuk universiti.pundek!..tiba2 nokia 3210 yg aku jumpa depan masjid dipukul.hello haniff ade..suara lembut masuk ke halwa telinga aku..helloo..ye haniff ni..sape?saje aku tanya soalan yg aku taw jwpnnye.ni yaya la takkan xkenal..cehh saje aku menipu..suara yg slalu aku rindu.."nape call"aku menyoal mengerut dahi " saje la.boring la awak kt sini..hutan je.." aku bermonoloq ". tiba.tiba aku potong bebelan yaya. "awak jom jumpa"..
huh?serius ke hanip?
betul la.awak boring kan.awak kat kolej kan.yup..ok ok ptg ni sy dtg..kitorang deal nk jumpa.yes akhirnya
terus aku mengambil tuala mandi dengan gembira.sambil karoKe jamban berangan2 mkn malam dgn yaya..ohhh damn is sweet.
berbekal duit 15ringgit ku sarung kasut jack parcell aku dan rayban pasar malam aku.nyalakan rokok.cehh blagak james dean motor ex5 je..dont wori kita ada misi broo!!
bateri nak mampos.kdt abes kena tolak awek operator.cibai..nak topup ? belek wallet.aku pg ke cashier.bang..
malboro 14 satu..ahhaa merah..duit ni patot aku isi minyak. tapi aku rasa rokok.lg penting..aku tunggu yaya call balik.aku nk save kdt. aku tgk jam huhh 6.30.horizon dah mnampakkan wajah..hmmm aku kna balik.hari dah gelap.motor aku dah la lampu malap.kang xpasal2 aku jd lempeng kna seret lori.
bye yaya.next time maybe we will meet. aku ckp dlm hati lg. aku start motor.nyala rokok.terus gerak...hmm baru aku teringat motor xisi myk lg.ahh lantak depan sket adalah.spjg jalan hutan demm horror jugak.aku sdapkan hati.melalak "sedang aku berkelana pahit manis arrrr...pehal lak ni..tayar bocor pulak..sial la..hmm mana nk cr bengkel kt ceruk ni..aku terduduk xboleh bfikir dah..hset mula memekak ringtone come as you are. dr nirvana..aku taw dari siapa.yaya..ahhh xpayah tambah tension aku la.lepas xde berbunyi aku tekan mode silent.aku usha kiri kanan.hmmm xd harapan..hmm menolak la pe lagi..motor2 kau saje nk tambah blues aku kan..usha sigmboard semenyih 20km kajang 30km.mati mati...tiba aku dgr bunyi motor bingit.aku toleh belakang..mat rempit. lol...aku sambung tolak motor..3 ekor mat rempit tu kt sblah aku memekak pulas minyak..taw la rxZ.haii bang motor rosak ker?.sape salah sorg.aku benti menolak.tak rosak .aku tengah exercise ni..dorang gelak nokharom mcm gampang..aduihh syaitan mana magribh2 ni..aku bukan skeptikal dgn mat rempit.cuma dorg mmg anoying.kalau kt shoping complex yg dressup suar cerut 2.ckp kuat kuat dah taw siapa..mamat rxz merah borch tiba2 besuara."uiii skinhead botak..asal?.aku xde duit la?den bukan nk duit ekau.muko ekau mmg xdo duit.klo x xdo la ekau nek motor. hahaha.sacarsm loghat nesmilan.sial la mamat ni bisik aku.ehhh den mcm konal..oii nipp??aku la bob..terus melompat dr motor peluk aku.aku terasa janggal.sial ko an..wuii korang poe umah den ambik toolbox ngn tiub..kawan aku woi..hahaha dia gelak kuat2 mcm syaitan..
bob kawan aku kt plkn dulu.walaupun dia mat rempit.brotherhood dia lebih dr skinhead lg..
ekau tunggu kojap jap lae warikh den tukar tiub motor ekau..aku balas ye ye..ko ni kenapa nip?aku pelik.pehal ko kurus smcm..tu aku xcam..ehhh tu kau jgn tanye nnt kita sembang..ko ni plak pohal plak kt sini.bob memotong persoalan aku..aku jumpa kawan..ekau jgn nk membongak.hongap taw x.betul la kawan blas aku..bob luku kepala aku..adoiii sakit sial.bob ambik hset kt raga ex5 aku..ni hape 15miscall 10msg.yaya lavine..puihhhh jiwa kaca..hahhh dio call..weiii bob jgn angkat..haha ekau tipo den td an..bob.aku merayu..please nip jgn angkat..haha cepat mtk maaf tipo aku td..ok akuminta maaf..bukan mcm 2 den no dongar ..mcm ni..bob yg ku syg..ok ikot..pundek la kau bob..weii aku angkat kang..bob ku sayang..aku minta maaf sgt2..bob tersengeh2...k warikh den sampai da..ok siap boleh jalan. member bob gigi rompong depan aku syak akibat wikang tersembam ni.thanks bro.aku salam bob n the rempits.. wei nip jum minum..errr aku da lambat ni.nk g tuisyen.aku mcr helah..ahhh kau jgn nk kona kona.den labi jap lg..xpe aku belanja. tp before that lets pray first dokat mosojid dopan haha..habis solat kami pg kedai kopi.