"Akak, nak roti coklat satu."
"Aiskrim cornetto ni berapa ringgit?"
"A4 paper ade kat mana akak?"
"Kira semua ni berapa"
..........Yes, inilah life aku hari-hari sebagai penjaga koperasi sekolah. Job terbaik yang aku dapat since aku form2 sampailah aku form4 disebabkan aku bukanlah seorang yang selalu ke kantin pada waktu rehat. Cukuplah sekadar aiskrim cornetto vanilla sebagai alas perutku semasa semua orang sibuk menikmati pelbagai lauk di kantin sekolah.
Aku Nur Irza atau dikenali sebagai 'akak koperasi'. Cukup simple nama aku samalah seperti tuan empunya badan. Kawan2 aku lagi selesa panggil aku Izz. Aku dengan kawan kawan aku Sofi dan Shira memang femes kat sekolah ni memandangkan muka kiteorang jer hari hari ade kat koperasi. hahaha......😀
"Ok, semua total RM12. Terima kasih". Ucapku kepada our supposed to be last customer harini. Hari isnin memang sangat mencabar untuk kiteorg. Budak2 berpusu nak beli alat tulis untuk minggu tu. Ada yang hilang pemadam, pen lesap, lupa nak beli kertas kajang dan macam2 lah. Huuuhh.. Ok jom balik kelas.
"Weh! Mcm biasa ade x?" Tiba2 kedengaran suara dari depan aku. Hmmm.. Part ni la yang aku malas nak layan. Sekumpulan batchmate lelaki aku mula masuk kedalam koperasi. Buat perangai acah2 senior pastu sedap2 jer buat kecoh. Memang budak acah senior mcmni eh?
"Apa yang biasa? Banyak barang kat koperasi ni. Kalau ade, adelah. Kalau xde, xdelah tu. Pergilah cari sendiri apa benda yang korang nak." ujarku kepada Aiman, si budak kelas Account. Siapa je tak kenal Aiman ni, budak paling loyar buruk dlm batch aku.
Annoying betul nak layan perngai dia ni."Alah, kau ni Izz, kiteorang pelanggan tetap koperasi ni kut. xkanla kau still xtahu ape fav kiteorang. X best ah camni." ujar si Syakir aka pengikut setia Aiman.
"Haah weh, aku macam biasala roti dengan air kotak Milo. Si Syakir ni nabati cheese ngan air kotak apple. Malas dah aku support business kau Izz lepasni. Hari2 dtg pun kau still tak ingat" tambah Aiman bersama bunyi2 tambahan hasil dua tiga orang yang lain kat belakang.
Sumpah aku annoyed gila kalau ada customer perangai macamni. Tapi macammana pun still kena layan.
Baru jer aku nak membidas Sofi menyampuk " ewahhhh, kau ingat kami ni ade masa nak hafal 'fav2' korang. Mengada2 kat sini. Nak beli pergila cari sendiri. Kau ingat kami ni rajin nak pergi mengambil korang punya 'fav'. Tu roti atas rak, air kotak dlm fridge. Pergi ambil sendiri"
Sofi memang life saver aku. Lurve Sofi❤"Tu pun nak marah, relax2 sudah lah akak2 oii. Nanti xada org berkenan kalau garang2 sangat. HAHAHAHAHHAHAHAHA" gelak mereka bersama rakan rakan mereka yang lain.
AND YES, THIS IS WHY I TOLD YOU THIS STORY. AMONG BUDAK2 LAKI BATCH AKU TU, ADE SORNG BUDAK PAKAI SPECS YANG SELALU IKUT GANG2 NI MEMBORONG KAT KOPERASI TAPI DIA TAK BELI APA2 PUN. DIA JUST PERHATIKAN JER SEMUA ORANG AND ACAH2 TAK BUAT APA2 PUN. BTW, DIA CLASSMATE AKU TAHUN NI KELAS PURE SCIENCE.
Ok something about him kan. He's not really loud, not very quiet type jugak. Just biasa2 je. Cuma i always found him looking at me in the class. Ntah2 dia ade crush kat aku. Mana tahu kan. Hehehehehe.
But i don't really mind lah. He's a good guy. Femes jugak kat sekolah tu sebab dia tu budak pengawas sekolah.Oops, lupa nak bagi tahu. Nama dia Arfan. Seorang yang agak berisi sebelum ni tapi tiba2 glowup bila masuk form4.
And yeah, the story is about my life and featuring Arfan as my..... ( Kenot tell lah)
YOU ARE READING
NAK KE TAKNAK?
Teen FictionJust a simple story about akak koperasi dan mpp 'berjaya'. :wait, dia suka aku ke ehhh? Tachoddddd-irza :asal minah ni. Hishhhh-arfan Irza dan Arfan? Adakah mereka pasangan couple? soulmate? Bestie? Friend? Classmate? Atau hanya sekadar acquaintanc...