توقفنا عندما رفعت يدها وكانت ستصفعه علي وجه لكن أسرع هو وأمسك يدها وقال بشر وغضب .يااااا يا راهيه من زمان وانا مستني لحظه أن اشوفك واخد حقي منك واديكي اهو بين ايديا .وابتسم ساخرا .ياأم دليدا مش أمها بردو .
نزعت يدها منه وقالت بغضب ونست تماما نقابها وقالت . ايوه داليدا بنتي يا يحي بنتي انا ومن جوزي كمان ولو علي الانتقام انا اهو قدامك انتقم هتعمل اي يعني هتضربني بس عايزك تعرف أن بيني وبينك ربنا لو مدت ايدك .
نظر لها واقترب أكثر وهي تبتعد بقلق يقترب وهي تبتعد بقلق أكثر حتي التصقت في حائط وهو همس في أذنيها كافيحيح الافعي السامه .تؤتؤ مين قال اني هنتقم منك كدا لالا يا راهيه اظن انتي عارفه انتقام يحي عامل ازي ولااي بلاش اقولك احسن وسايبك تشوفي وتحسي أما بقا علي بتقولي عليها بنتك دي .........
دفعته هي وقالت بصراخ وغضب ودموع تهبط من بحر عيونها الازرق وتقول .اخررس اوعي تنطق اي حاجه انا مش عارفه ازي زمان حبيتك ومش عارفه ازي ربنا عمي قلبي .
اقترب هو أكثر وضغط علي معصم يدها بقوه بكاد كان سينكسر وقال .انا لفروض اقول ان حبيتك ليه حبيت واحده اتسلت وسابتني ولحد نهارده كنت بعاني .
ضحكت بقوه ساخرا وقالت .بتعاني وانت متجوز وعندك ابن طب انا سابتك علشان كان عندي سبب حابب تعرفه ولا .......
نظر لها بكره من خلف قلبه وقال .تؤتؤ مبقاش يهمني انا اتخدعت مره ومش هتخدع تاني يا ممممدام راهيه واه انا تجوزت وجابت ابن .ونظر لها وقال .بس قوليلي هي بنتك عندها كام سنه مش 15 بردو وانتي 26 ازي بقا انتي متجوزه من اعدادي ولا اي .
بلعت ريقها بصعوبه بالغه وقالت .أنت مالك .وكانت ستخرج ساحبها هو وقال .هو دخول حمام زي خروجه يا حلوه اظن بردو عندك شغل ولااي .
راهيه بغضب وهي تنزل نقابها .اظن ده قرراي وفي مليون شركه غيرك .
يحي برود .متاكده
راهيه برود وهي تخرج .اه متاكده .
جلس وهو يمسك الهاتف وقال .اجهزي يا راهيه علي هيحصل .....شرير اووي أنت يحي😈😂...........
يحي يغمض عينه يتذكر عيونها زرقاءء . الو نفذ
الشخص .متاكد
يحي بغضب .اه متاكد انت متعرفش أن مستني لحظه دي من عشر سنين عايزها تجيالي راكعه
الشخص برود .لي بتشوفه يا يحي بس علي الله تندم.
يحي وهو ينهض .مش هندم.اغلق الهاتف ثم رمي كل شئ علي المكتب وقال بصراخ وغضب .هوريكي يا راهيه تعملي كدا هوريكي اي هو مصير لبيضحك علي يحيي ..................؟
أما هي خرجت وهي تنفس بدموع وتقول .اههه يارب عشر سنين وانا مش مرتاحه اعمل اي بس يارب لو كان بيدي ارجع بزمن وغيرت كل حاجه كنت عملت .........
وسرعان تلقت اتصال من ابنتها ردت هي وقالت .الو .سرعان ركضت هي سريعا وتقول .اييييييي.
أما يحي تلقي اتصال هو ايضا وركض فورااااااا ........
كان فاتح يلكم إكرام بشده وداليداا تصرخ بيه .
أما ولدته أمسكت داليدا وتقول بغضب .انتي بقا يلي مدوراها وعامله نفسك خضره شريفه جيبالي واحد يضرب ابني وتتبلي عليه .
داليدا ببكاء .يا عمتي هو فعلا عمل كدا أما ده كان ...........
فاتح بغضب وهو يبتعد .عايزه اي ياست انتي يعني هي تتبلي علي ابنك ليه...
ردت تلك الفتاه الذي تمضغ العلكه بطريقه مستفزه .اصلها مستحليه نفسها ولو حد بصلها يبقا اتحرش بيها .
داليدا بصوت قوي .اخرسييي يا زباله انتي شوفي نفسك بتعملي اي من واراء اهلك ولا اكيد هما عارفين ............
كانوا سيضربوها لكن اوقفهم فاتح بغضب شديده وبرغم صغر سنه كانوا مرعوبين منه كثيرا ...........
أما إكرام كان مسطح علي الارض يتألم وقال .قسما بالله منا سايبك يا حلوه ..........
جاء ليضربوا لكن توقف هو عندما صدر صوت مختلط .داليدا .فاتح .
نظروا هم لبعض نظره سريعه ودخلت هي الي ابنتها سريعا وبخوف .في اي
.........لكن حصل شئ غريب ياتري اي ...عارفه أن بارت صغير اسفه بس انا بكتبه متأخر وبكرا عندي مذكره
قولولي بصراحه اي ريكم أوقفها واكتب الاحسن ولا اي ؟
بلاش تطانيش وتقولولي بجد لن زعلانه منكم اووي دعم قل خلااااااااااااص وشكلي هوقف كتابه ده قرار هنفذه قريب 👍
أنت تقرأ
المنقبه وابنتها 🧕
Romanceتركت حب الطفوله وتزوجت من غيره دون سبب تلف الايام وتنجب ابنه جميله تشبهها وستري عشقها لكن بنقابها هل سيعرف أنها معشوقته من تركته ام لا ؟