Mikeal berjalan mengeliling sekolah berseorangan,Ashton pulak busy dengan awek awek dari form 6 untuk mengambil gambar bersamanya,hahhaha perempuan murahann katanyaaaa...
Mikael berjalan sambil melihat kameranya yang dipenuhi dengan gambar gambar senior lelaki yang memang semuannya sado habis!semuanya pemain pemain ragbi.. Ya minat dia dengan lelaki memang mendalam,tapi entahlah,dia belum pulak berjumpa dengan yang senafsu dengan dirinya,hahaha Malaysia kan bebas dari gay semua ni.
Mengingatkan kampung neneknya yang berada di London,dia melihat ramai pemuda pemuda gay di sana ..and wish that dia boleh hidup macam diorang tanpa halangan..
----------------------------
LUKE
Luke melihat sekolah di hadapannya,macam ada keraian pulak,di depan pintu pagarnya siap penuh dihiasi dengan belon sana sini...
Dia memandang pondok berdekatan dengan pintu pagar itu,tertulis perkataan 'GUARD'..Dia melihat kedalam pondok itu ,takda pulak guard nya..
Dia meneruskan perjalananya ke arah pejabat sekolah itu,
Ish mana pulak ni?Adoi takkanlah aku dah sesat kot..dah lah panas pakai uniform sekolah ni..
Tiba tiba dia terperasan seorang lelaki yang memakai snapback,sedang meneliti cameranya..
Bolehlah aku tanya dia ni..
"Erm,sorry to interupt you,can I ask you something?"
Lelaki yang sedang membelek kamera itu mengangkat mukanya dan melihat Luke.
"Sure,what do you wanna ask?"
"Could you please show me the way to the headmaster ofice?,erm by the way the name is Luke Hemmings."
"Yeah sure,no problem at all,the name given is Mikael,"Lelaki itu menghulurkan tangan ke arah Luke,mereka saling bersalaman.
Sambil Luke dan Mikael berjalan ke arah pejabat pengetua,mereka berbual bual bersama..
"So you boleh cakap Melayu la ni?"Tanya Mikael sambil memerhati susuk tubuh disebelahnya.
"Hmm boleh lah macam itu,tapi sikit sikit sajalah"jawab Luke dengan sisa sisa pelat inggerisnya.
"Owh,so umurnya 16 tahun ya?"tanya Mikael lagi.
"Yup,awak pulak?"
"Ahhh saya umur 17 tahun,boleh panggil saya Abang Mikael"jawab Mikael sambil memerhati Luke dengan penuh minat.Daging import ni!
"Abang Mikael?"tanya Luke sambil mengerut ngerutkan dahinya,pening dengan budaya Malaysia ni ..
"Ahhhh lupa pulak awak tak biasa dengan budaya Malaysia ni,dekat Malaysia,kami memanggil orang yang lebih senior dari kita sebagai abang,walaupun tak ada persaudaraan..another example is kita orang panggil canteen staff as makcik canteen,and yeah,she is not even our aunty,but this is Malaysia,nothing will ever change it ,cos we are 1 Malaysia!!" jawab Mikael bersungguh sungguh sambil melatakkan tanggan nya didadanya,sambil memandang bendera Malaysia yang kebetulan ada di situ..
"Okayyy.. a little bit weird,but I think I will get used to it"
YOU ARE READING
MUKE (ONE SHOT)
Teen FictionAku si gay. Yang lahir di Malaysia.. Suka hati kau nak gelar aku apa. Yang pasti aku GAY. Dan ini cerita aku. Selamat Datang ke dunia aku.