POV Jace
'Wat heb ik gedaan...'
Ik sta gecoqueert onder de douche, na wat er net gebeurt is.
'Wat ben ik toch een idioot, hoe heb ik dit kunnen doen. Stomme, stomme lul dat ik ben'.
Ik stap onder de douche vandaan en droog me af, kleed me aan en stap op de fiets naar huis. Als ik thuis aankom smijt ik mijn tas in de hoek schop mijn schoenen uit en hang mijn jas op. Ik loop meteen naar boven, heb niet echt zin om iemand te zien nu.
Als ik op bed plof gaat mijn telefoon. Het is een bericht.Cathy: Hey schat, was lekker net. Moeten we vaker doen.
Ik lees het met verbijstering wat ze stuurt. 'Moeten we vaker doen. Echt niet!' denk ik op het moment dat ik nog een bericht binnen krijg.
Anna: Hey, kom je zo nog langs?
Jace: Weet ik niet, ben druk.
Anna: O.
Kut, wat ben ik toch aan het doen. Het meisje dat ik leuk vind schrik ik af en het komt allemaal door Cathy. Ik moet hier iets aan doen. Ik app Anna meteen terug.
Jace: Sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik moet nog veel doen voor de wedstrijd, maar kan straks wel even langs komen.
Anna: Oké zie ik je zo. Xxx
Na een paar uur zwoegen op de tactieken van de voetbal, sla ik mijn laptop dicht en loop de deur uit. Ik loop de oprit op bij Anna en ik voel me onzeker worden. Moet ik dit wel doen, ik heb net een paar uur geleden met Cathy sex gehad.
Als ik aanbel vliegt de deur open. Anna staat in de deur opening met een glimlach op haar gezicht. Ik voel een kriebel in mijn buik. Iets wat ik niet vaak gevoelt heb. Ik moet het haar vertellen, maar ik weet niet hoe. Ik ga haar echt kwijt raken hier door.
Langzam loop ik naar binnen en ga naar de woonkamer. "Wil je wat drinken" vraagd Anna. "Is goed, doe maar een glas water".
Als Anna terug komt met 2 glazen water komt ze naast me zitten en geeft mij een glas water.
"Sorry van vanmiddag" zegt ze terwijl ze verlegen naar beneden kijkt. Ik pak haar hand vast "maakt niet uit Anna, het kan iedereen gebeuren" zeg ik snel, maar merk dat mijn stem onzeker klinkt.
Ze kijkt me verbaast aan, ik denk dat ze het ook gehoord heeft.
"Wat is er aan de hand" vraagd ze. Ik blijf even stil om na te denken wat ik moet gaan zeggen. Misschien moet ik eerlijk zijn en zal ze niet zo boos zijn. Ik kan ook niks zeggen en hopen dat het over waaid.
"Er is niks aan de hand. Ik voel me gewoon onzeker over de hele situatie. Ik vind je heel leuk en wil het niet verpesten" zeg ik uit eindelijk. Ze kijkt me met grote ogen aan, haar ogen dwalen af naar mijn nek.
"Wat zit daar?"
"Niks" zeg ik vlug.
"Jawel, er zit een vlek, soort van zuigzoen."
'Shit, Cathy heeft hem achter gelaten' denk ik op het moment dat Anna beseft dat zij hem niet gemaakt heeft.
"Van wie is die?"
"Niet boos worden, alsjeblieft. Ik vertel je alles." Ze kijkt me aan, haar blik staat op onweer. Ik wendt mij blik af en denk na hoe ik wil gaan beginnen."Oké, alsjeblieft niet meteen boos worden"
Ze kijkt me aan alsof ik al tussen 6 plakjes lig. "Oké, begin maar".
"Na het gesprek met de coach ben ik gaan douchen. Toen ik onder de douch stond hoorde ik de deur van de kleedkamer open gaan. Ik hoopte dat jij het was, naar helaas" ik stop even om te zien hoe ze reageerd. Geen enkele emotie op haar gezicht. Op het moment dat ik verder wil gaan komt Logan binnen. Hij lijkt super boos.
"Wat ben jij toch een vieze vuile klootzak! Hoe kun je dit doen?!" Ik kijk hem verbaast aan. "Hoe bedoel je?" vraag ik aan Logan.
"Hoe bedoel je? Jij bent gewoon een player"
"Wat?!?!"
"Je hebt me wel gehoord. De zelfde dag dat je mijn zusje de liefde verklaard, heb je sex met een ander".
Ik kijk Anna aan en zie dat er tranen in haar ogen staan. Shit, dit wilde ik dus voorkomen, dat ze het via iemand anders hoort.
"Wat heb je gedaan? Heb je geneukt met iemand anders? In de douches van school?" zegt ze met een gebroken stem. Ze laat mijn handen los en schuift meteen naar het andere eind van de bank.
"Mijn huis uit! NU!" schreeuwd ze. Zonder iets te zeggen sta ik op. Ik loop naar de deur, Logan staat nog altijd in de deur opening. Ik kijk nog een keer achter om naar Anna. De tranen rollen over haar wangen. Wat ben ik toch een sukkel, waarom doe ik toch zo stom. Als ik bij de deur aan kom stapt Logan op zij. Hij kijkt mij echt woest aan en gooit mij bijna het huis uit. Als ik buiten sta, wordt de deur met een klap dicht gegooid. Als ik thuis ben loop ik direct naar mijn kamer, heb echt geen zin om iemand te zien of te spreken nu.POV Anna
Wat is het toch een kloozak. Sophie had gelijk, eens een Badboy altijd een Badboy. Logan komt naast me zitten en neemt mij in zijn armen. De tranen beginnen nu sneller te komen.
"Rustig maar, hij is gewoon een hele grote dick head. En loopt gewoon zijn lul achterna. Je komt er wel over heen. Genoeg jongens op deze aardkloot". Ik begin een beetje te lachen. "Je hebt gelijk. Hij is een klootzak en ik verdien beter". Ik droog mijn tranen en sta op van de bank. Als ik naar de keuken loop gaat mijn telefoon over. Het is Sophie.
"Hoi"
"Hey, hoe gaat het?"
"Kut, als ik het zo mag zeggen"
"Ik hoorde het van Jace en Cathy. Wat een klootzak is het"
"Van wie heb je het gehoord?"
"Van Cathy zelf. Ze vertelt het iedereen die ze tegen komt"
"Wat is het toch een sloerie. Kan ze niet iemand anders het leven zuur maken"
"Ben je thuis?"
"Ja"
"Dan kom ik er aan. Met 10 minuten ben ik bij je" en ze hangt op. Ik loop naar de koelkast en pak de cola. "Wil je ook wat drinken?" roep ik naar de woonkamer. "Ja lekker, doe maar iets". Ik pak 2 glazen uit de kast en vul ze met cola. Als ik terug ben in de woonkamer zie ik dat Logan netflix al heeft aangezet.Met 10 minuten staat Sophie voor de deur.
"We hadden toch niet afgesproken" zegt Logan verbaast. "Ik kom ook niet voor jou, maar voor je zusje" zegt ze terwijl ze haar tong uitsteekt. Ze geeft Logan een snelle kus en trekt mij dan van de bank mee naar boven. Als we boven komen ploffen we op bed neer."Oké, vertel wat er gebeurt is"
"Nou, hij heeft met Cathy geneukt in de douches op school. Meer valt er niet te zeggen". Ze kijkt mij bezorgt aan.
"Het is gewoon een klootzak en hij loopt zijn lul achter na. Ik dacht dat hij wilde veranderen. Een paar uur ervoor had hij nog gezegt dat hij van mij houd" zeg ik met een brok in mijn keel. Ik wil niet huilen, niet om die klootzak.
Sophie ziet mij vechten tegen de tranen en slaat een arm om mij heen.
"Je mag best huilen, ondanks dat hij een klootzak is" en ze geeft mij een kus op mijn hoofd. Op dat moment barst ik in tranen uit.
"Hij is echt een klootzak. Ik hoef hem voorlopig echt niet te zien"
"Dat gaat wel lastig worden, jullie zitten bij elkaar op school en in de klas".
"Dan ga ik vragen of ik overgeplaatst mag worden naar een andere klas, zal geen probleem zijn denk ik. En anders moet ik iets anders bedenken".
Sophie kijkt mij bedenkelijk aan... "Ik heb een idee" zegt ze ineens.
"We gaan hem jaloers maken"
"Met wie dan? Ik heb geen andere zomaar achter de hand"
"Komt goed, ga ik voor je regelen" zegt ze met een knipoog.
JE LEEST
The Badboy Next Door
RomanceAnnabel verhuist met haar ouders en broer naar Amerika. Ze gaat haar vrienden verschrikkelijk missen. Toch is er iemand die haar heimwee kan laten vergeten of misschien wel twee.....