Di dalam pejabat, Nadia sedang memeriksa kuantiti baju yang ditempah oleh pelanggan. "Nadia! Boss panggil." Jerit seorang pekerja wanita. Dia pun bangun dan bergegas ke pejabat Ah Ki. "Boss. Boss panggil saya ke?" Tanya Nadia dihadapan pintu pejabat. "Ya, betul." Jawab Ah Ki. Nadia pun masuk dan duduk dihadapan Ah Ki. Ketika ini, dia merasa tidak selesa dan gelisah, kerana memori ketika dihenjut oleh Ah Ki bermain di dalam fikirannya. "Ini pasal you punya cuti." Ah Ki membuka kata. "Terima kasih, boss. Pihak HR dah bagitahu saya. Yang cuti dah approve." Ucap Nadia dan kekal tersenyum.
Ah Ki menggaru kepala, dan memandang Nadia. "You punya cuti, mungkin kena cancel." Pemberitahuan Ah Ki ini membuatkan Nadia terkejut dan kaku, dan dapat lihat yang mata gadis itu sudah berkaca. "Kenapa Boss?? S-Saya... S-saya..." Kata-kata Nadia tersekat kerana terlalu kecewa dan sedih. "Emraj... Dia dengan kawan dia, mahu mogok cuti. Sebab diorang tahu you cuti, jadi diorang pun mahu cuti." Beritahu Ah Ki dengan penuh rasa bersalah.
Nadia tergamam dan kaku, wajahnya seakan pucat. "Saya minta maaf, you punya cuti, saya bayar bagi bonus." Pujuk Ah Ki. Namun tiada seri dari wajah Nadia, malah air mata mula mengalir. "S-saya tak mahu bonus. S-saya mahu cuti." Balas Nadia dengan nada sedih. "Kalau macam itu, you cuba pujuk Emraj. Kalau diorang mahu kerja, you boleh cuti. Tapi, kalau diorang tak mahu..." Kata Ah Ki terhenti, dan dia memalingkan wajah. Nadia melihat Ah Ki dengan perasaan penuh kecewa, serta bercampur benci dan marah.
Waktu rehat, Nadia menuju ke kawasan produksi. Di sana terdapat beberapa orang pekerja asing sedang berehat. Dan di antara mereka ada Emraj. Dengan senyuman, Nadia menuju ke arah mereka. "Emraj, nak jumpa sekejap boleh?" Tegur Nadia. "Kenapa?" Soal Emraj sambil menggaru kepala, kerana pelik dan keliru. "Ada mahu cakap sikit. Mari la." Ajak Nadia. Lalu Nadia membawa Emraj ke lorong belakang kawasan produksi.
Nadia cuba mengekalkan senyuman dihadapan Emraj. Walau hatinya sedang meluap dengan perasaan marah. "Saya dengar you orang mahu cuti?" Tanya Nadia lembut. "Betul." Jawab Emraj. "Kenapa mahu cuti."Soal Nadia yang masih bersabar. "Sebab you cuti. Kita pun mahu cuti la." Jawab Emraj dengan gerakan kepala ke kiri dan kanan. "Jadi you orang cuti sebab saya cuti. Itu saja? You tahukan, saya cuti sebab mahu balik kampung." Beritahu Nadia dengan dahi berkerut. "Ala.. Hari-hari kerja pun penat tau." Emraj memberi alasan.
Nadia menarik nafas panjang, cuba bersabar. "You orang kerja la. Kalau you orang tak mahu kerja, saya punya cuti kena tarik balik." Kata Nadia dengan nada sedih. "Kita tak ada masalah kerja. Tapi you cuti. Kita pun mahu cuti." Balas Emraj dengan alasan yang sama. "Jangan la, macam tu. Nanti saya balik kampung, saya belikan you hadiah. Boleh?" Rayu Nadia. Emraj memandang ke arah Nadia, dan hatinya berdegup laju bila melihat wajah cantik itu. "Okay, tapi itu hadiah... Saya mahu sekarang, boleh?" Kata Emraj sambil memandang wajah Nadia, sehingga jantungnya berdegup laju kerana kecantikan gadis itu. "Boleh! You mahu apa? Mahu KFC? MC Donald?" Tanya Nadia gembira. "Saya mahu you. tak dapat jolok, dapat hisap saja pun okay." jawab Emraj dengan penuh harapan.
Sekali lagi, Nadia terdiam, seluruh tubuhnya menggigil dan pengalaman bersama Ah Ki bermain di fikirannya. "Hadiah lain tak ada ke? Saya boleh belanja you makanan mahal." Kata Nadia sambil cuba tenangkan diri. "Itu saya boleh beli. Saya ada duit. Tapi you punya hadiah, susah dapat." Beritahu Emraj sambil tersengih. Mata hitam Nadia laju ke kiri dan kanan, fikirannya pula melayang jauh. Selepas berfikir, akhirnya dia membuat keputusan "Baiklah, you mahu saya hisap saja kan?" Soal Nadia bersedia. "Betul. Tapi, saya mahu pegang you punya dada. Dan... Saya mahu cium..." Jawab Emraj malu. Nadia terkedu, atau lebih kepada jijik, dan dia cuba untuk kekal tenang. "Okay, you boleh pegang dan cium dulu. Baru saya hisap. Tapi tak boleh jolok." Kata Nadia berserta amaran. "Okay." Balas Emraj dengan wajah gembira. Nadia mengeluh panjang. Kemudian dia mendepakan tangan dengan luas, memberi izin kepada Emraj untuk memeluk dirinya.
YOU ARE READING
Kisah 1: Kerana Mahu Cuti
Fanfiction🔞Bahan bacaan 18 tahun ke atas🔞 🔞Kandungan bahan bacaan dewasa🔞 Kisah pendek mengenai seorang gadis yang mahu meminta cuti kerja. Namun cuti yang di pohon perlu di bayar dengan harga yang mahal. CERITA INI DIBUAT SEBAGAI CERITA REKAAN. TIADA KEN...