T3

20 5 0
                                    

Akeyo melangkah keluar daripada lift, dia memandang sekeliling mencari anak buahnya. Namun ruangan tingkat 1 itu sepi, tiada seorang pun yang berada di situ.

Akeyo tidak mengambil peduli tentang keadaan itu. Dia mengatur langkah menuju ke arah pintu mansion lalu dia membuka pintu dan melangkah keluar dari mansion itu.

Langkah dibawa menuju ke arah kereta Porsche Cayenne yang berwarna merah. Pintu dibuka lalu dia masuk ke tempat pemandu. Enjin dihidupkan, Akeyo mula memandu keluar dari mansion itu dan menyelusuri hutan yang mengelilingi mansion itu.

Beberapa minit dia memandu di dalam hutan, dia tiba di jalan besar yang menuju ke sebuah bandar, tiada satu pun kereta yang lalu di jalan itu membuatkan keadaan di situ sepi. Signal kiri di beri lalu dia membelok keretanya.

Hujung matanya menangkap dua buah kereta Hilux berwarna hitam berada di tepi jalan, perkara itu membuatkan dia mengeluarkan Glock miliknya lalu diletakkan di atas dashboard kereta.

Secara perlahan-lahan dia memandu sambil melihat kereta Hilux itu melalui cermin sisi kereta.

Dua buah kereta Hilux itu mula bergerak apabila kereta yang dipandu oleh Akeyo mula menjauhi mereka.

Akeyo mula menaikkan kelajuan keretanya apabila sedar bahawa dua buah kereta Hilux itu mengekorinya. Semakin laju dia memandu semakin laju juga kereta Hilux itu mengekorinya.

Dia mengambil Glock miliknya yang berada di atas dashboard keretanya. Cermin tingkap kereta diturunkan lalu dia cuba untuk menembak tayar kereta Hilux itu apabila kereta itu mula mendekatinya.

Namun tembakannya dapat dielak membuatkan Akeyo mendengus kuat.

Sesekali dia memandang ke arah hadapan untuk mengelak jika terjadi sesuatu. Tangan kirinya memegang stereng kereta manakala tangan kanannya menembak kereta Hilux itu.

Setelah beberapa kali cubaan, akhirnya satu tembakan daripada Akeyo terkena pada sebuah Hilux menyebabkan kereta itu hilang kawalan dan terbabas melanggar sebuah pokok.

Kini tinggal sebuah lagi Hilux yang masih mengekorinya.

Akeyo membuang Glock miliknya apabila peluru pistol itu sudah kehabisan. Dia memandang dua buah pucuk pistol yang berada di atas tempat duduk di sebelah pemandu.

Tangan kanan mengawal stereng agar kereta itu sentiasa stabil manakala tangan kirinya meraih sepucuk pistol.

Secara tiba-tiba sebuah Hilux berwarna putih muncul di hadapan Akeyo membuatkan dia tidak sempat mengelak lalu menghentam bahagian depan Hilux itu.

Bam !

•|•|•|•

Akeyo memberhentikan keretanya di hadapan sebuah bangunan yang kelihatan seperti lama.

Dia meletakkan keretanya sedikit jauh dari bangunan itu. Enjing ditutup lalu dia melangkah keluar dan menuju ke arah pintu masuk bangunan itu.

Seorang lelaki yang berpakaian seperti seorang polis berdiri di hadapan pintu bangunan itu, menunggu kedatangan Akeyo.

"Leon", dia mengangkat tangannya ke atas menyapa lelaki itu.

Lelaki bernama Leon itu juga mengangkat tangannya ke atas sambil tersenyum.

"Akeyo, kau datang buat apa? Kan aku cakap, apa-apa aku call kau", ujar lelaki itu hairan, dia dan Akeyo jalan bersama masuk ke dalam bangunan itu.

"Aku datang nak melawat budak tu", balas Akeyo sambil melihat sekeliling. Sepi seperti setiap kali dia datang.

Mereka berdua melangkah menuju ke sebuah pintu yang menuju ke ruangan bawah tanah. Pintu dibuka lalu mereka berdua menuruni anak tangga satu persatu menuju ke bawah.

Tradimento [OG]Where stories live. Discover now