Başarılı Bir Şekilde Yaratıcı Fikirler Bulmak İçin Adımlar Bölüm 8

0 0 0
                                    

1.Başarısızlıktan korkmayın: Başarısız olmak, yeni fikirler üretmenin bir parçasıdır.

Neden mi: Başarısızlıktan korkmamak, yaratıcılık sürecinde önemlidir çünkü yaratıcı fikirler üretmek genellikle bir deneme yanılma sürecidir. Birçok büyük icat ve inovasyon, denemeler ve başarısızlıklar sonucu ortaya çıkmıştır. Başarısızlık, bir fikrin yanlış olduğu anlamına gelmez, aksine yeni bir şey deneyip, öğrenmenizi sağlar ve bu şekilde fikirlerinizi geliştirmenizi, yeniden yapılandırmanızı ve hatta daha yaratıcı fikirler üretmenizi sağlayabilir. Eğer başarısızlık korkusu yaratıcılık sürecinizi engelliyorsa, cesaretinizi toplayarak denemelere devam etmek, başarısız olmanın bir parçası olduğunu kabul etmek ve yeniden deneyerek öğrenmek önemlidir. Başarısızlık, yaratıcı fikirlerin yolculuğunun bir parçasıdır ve her başarısızlık, sizi daha iyi ve daha yaratıcı bir sonuca götürmenin bir fırsatıdır.

Başarısızlıktan korkmayın, çünkü düşmelerinizi götürebilir. Yeni bir fikir veya projeyi geliştirirken, bazen hatalar yapabilir veya başarısız olabilirsiniz. Ancak bu durum, yeni bir perspektif elde etmenize veya dinlemenize daha iyi hale getirmenize yardımcı olabilir. Başarısızlık, sizin ne yapmanız gerektiği konusunda yeni bir bakış açısı kazanmanızı sağlayabiliriz. Yapmanız gereken, başarısızlıkları birer ders olarak değerlendirmek ve hatalardan öğrenmek olmalıdır. Başarısızlık korkusu, sizi yeni fikirler geliştirmekten alıkoyabilir ve sınırlayabilir. Bu nedenle, tehlikeleri, korkuları yenmek ve kendine güvenmek, çalışmak için önemlidir.

2.Aklınızdakileri deneme: Denemeden, bir fikrin işe yarayıp yaramayacağı hakkında fikir sahibi olamazsınız.

Neden mi: Aklınızdaki denemeleri, yeni elde etmen işe yarayıp yaramayacağı hakkında gerçekçi bir fikir edinmenizi sağlar. Bir fikir hakkında sadece düşünerek, onun gerçek hayatta işe yarayıp yaramayacağı hakkında sizi yanıltabilir. Ancak bir fikri deneyerek, bununla ilgili gerçek sonuçlarını görüntüleyin. Fikrinizi test ederek, askerleri işe aldığınızı veya işe yaramadığını yara çıkmadan. Bu şekilde, fikrinizi iyileştirebilir veya farklı bir yöne yönelebilirsiniz.

Aklınızdakileri deneme ayrıca cesaretinizi de artırır. Yeni bir şey denemek her zaman bir risk taşır ve bu riski, insanlar geri adım atmaya itebilir. Ancak denemeden fikirlerinizi gerçekleştiremezsiniz. Denemek, başarısız olsanız bile, yeniden deneyerek, fikrinizi geliştirebilir veya başka bir fikir üzerinde çalışabilirsiniz.

Sonuç olarak, sapmaları denemek fikirlerinizi somutlaştırır, işe yaramayacağına dair gerçek bir fikir verir, cesaretinizi artırır ve sizi daha iyi fikirleri keşfetmeye yönlendirir.                                                ''DENEMEK BAŞARMANIN YARISIDIR''

3.Zıt kümeleri bir araya getirme: Farklı bölümleri birleştirerek, yaratıcı fikirler üretebilirsiniz.

Neden mi: Zıt kümeleri bir araya getirme, yaratıcı fikirler üretmek için etkili bir yöntem. Farklı bölümleri birleştirerek, yeni bir bakış açısı ve perspektif kazanabilirsiniz. Örneğin, koleksiyon ilgisi olmayan iki fikri birleştirerek, yeni ve yaratıcı bir fikir üretebilirsiniz.

Zıt kümeleri bir araya getirmek, farklı disiplinlerden, kültürlerden veya endüstrilerden farklı insanlardan bir araya getirmek, birbirinden farklı barındırmaları bir arada düşünmelerini sağlar. Bu da yaratıcılığı artırır. Zıt kümeleri bir araya getirebilir, tanımı keşfedilmemiş yeni bir bağlantı kurabilirsiniz.

Bu yöntem ayrıca, zıtlıkların çatışmasından doğan enerjiden yararlanır. Zıt kümeleri bir araya geldiğinizde, bazen doğal olarak çatışma ortaya çıkar. Ancak bu çatışma, yeni blokların ortaya çıkmasına yardımcı olabilir. Çünkü farklı perspektiflere sahip olduklarından daha zengin ve etkili bir hale ulaşmaya katkıda bulunur.

4.Başka kültürleri incelemek: Başka kültürlerdeki fikirlerden etkilenmek.

Neden mi: Başka kültürleri incelemek, yaratıcılığı artırmak için önemli bir yol. Farklı kültürlerdeki birikimleri inceleyerek, yeni bakış açıları kazanabilirsiniz. Farklı kültürlerdeki fikirler, size alışılmışın dışında düşünmeye zorlar ve böylece yaratıcılığı artırır.

Başka kültürleri inceleme aynı zamanda, farklı kültürlerin anlatımına ilişkin farklı perspektifler sunar. Bu, sizin kendi yürütme sürecinizi daha iyi anlamanızı ve geliştirmenizi sağlar. Ayrıca, farklı kültürlerin çalışmalarını yürütme, iş yürütme, pazarlamayı azaltma ve inovasyon yöntemleri hakkında bilgi edinerek, hedefleyerek veya ürününüzü küresel bir düzeyde geliştirebilirsiniz.

Başka kültürleri incelemek, aynı zamanda, farklı kültürlerin yaratıcılığını nasıl teşvik ettiğine ve değer verdiğine ilişkin bir anlayış kazanmanızı sağlar. Bu da, kültürlerarası etkileşim ve işbirliği yoluyla daha iyi fikirler üretmenize yardımcı olabilir.

Sonuç olarak, başka kültürleri inceleme, farklı bakış açıları kazanmanızı ve yaratıcılığınızı artırmanızı sağlar. Farklı kültürlerin yönetim süreçleri hakkında bilgi edinerek, kendi yürütme sürecinizi geliştirebilir ve küresel bir düzeyde geliştirebilirsiniz. Ayrıca, farklı kültürlerin yaratıcılığını nasıl teşvik edeceğine ilişkin bir anlayış kazanarak, kültürlerarası işbirliği yoluyla daha iyi fikirler üretebilirsiniz.

Başarılı Bir Şekilde Yaratıcı Fikirler Bulmak İçin AdımlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin