mata ucuk tertumpu pada kyu yang sedang memasukkan kepalanya dalam mulut seekor kucing jalanan.
" kyu! ni aiskrim yang paling mahal dalam kedai ni. " ucuk menghulurkan sebatang aiskrim kepada kyu.
ketika mereka berdua sedang menikmati aiskrim tersebut, mata kyu tertumpu pada sosok tubuh yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam kedai runcit pak hamzah.
seorang budak lelaki yang sebaya dengan mereka. budak itu sangat tinggi.
maka, berdegup laju lah jantung milik kyu.
kyu segera mencampak aiskrim yang sedang dimakannya ke arah muka ucuk.
kakinya laju berlari menuju ke arah budak lelaki itu.
" hai. " kata kyu sambil mengenyit mata pada budak lelaki itu.
tangannya laju memeluk lengan budak lelaki itu.
" ermm hai. "
" saya single. nak tak couple dengan saya? " soal kyu berterus terang.
" nak! "
kyu tersipu malu. " kenapa awak nak couple dengan saya? "
" sebab awak cantik. saya suka orang cantik. " ujar budak lelaki itu jujur.
" sebab kita dah couple, biar saya perkenalkan diri saya. nama saya kim kyukyu. nama secomel tuan. " kyu menyelak rambutnya ke belakang telinga.
" oh, nama saya haruto. watanabe haruto. " ujar budak lelaki tinggi lampai itu.
" watanabe haruto? orang jepun ke? "
haruto mengangguk. " kenapa? awak tak suka orang jepun ke? "
" ish! mana ada! saya lagi suka orang jepun dari orang korea. dah, jom kita pergi dating. " kyu menarik tangan haruto dan mereka berdua keluar dari kedai runcit pak hamzah.
sedangkan haruto datang ke kedai itu untuk membeli sekotak santan atas arahan ibunya.
apalah agaknya nasib haruto ketika dia pulang ke rumah nanti. doakanlah yang baik-baik buatnya.
ucuk tergamam. macam itu sahaja hubungannya dengan kyu?
sudahlah gadis itu curang di hadapannya. pedih. sangat pedih.
ucuk mengeluh. dia penat. dia mahu pulang ke rumah.
YOU ARE READING
[ √ ] kehanatan cinta kita.
Fanfiction[ malay ff ] " our love will last forever " sehanat-hanat perangai jihoon, hanat lagi cinta kita.