Suasana di pagi hari, Olivia yang masih sedap dibuai mimpi di atas katilnya yang empuk walaupun matahari sudah terpacak di atas kepala. Jam di dinding menunjukkan pukul 8:00am. Olivia sangat liat untuk bangun di awal pagi. Bangun pada pukul 2pm? Sudah menjadi kebiasaan untuk Olivia.
Tiba-tiba, telefon miliknya yang diletakkan dibawah bantal berdering kuat. Olivia yang sudah terjaga dari dibuai mimpi menggosok perlahan kelopak mata nya dan mengangkat panggilan itu.
Rupa-rupa nya panggilan itu ialah teman lelaki playboy nya yaitu "Ryan" .
"hai baby , good morning." - ucap Ryan kepada Olivia yang masih mamai.
"morning , u kenapa call i pepagi buta ni?" - jawab Olivia sambil menguap dan mata nya yang masih terpejam.
"i nak ajak u keluar breakfast la baby, siap cepat i nak pickup u ni." - ajak Ryan dengan teruja nya.
"i ngantuk la, u pegi la breakfast sendiri." - Olivia menolak tawaran oleh Ryan untuk bersarapan pagi bersamanya.
"sampai hati u reject i baby, tak sayang i dah la tu" - balas Ryan dengan nada yang sedih agar Olivia mengubah fikiran untuk mengikut dia pergi bersarapan bersama-sama.
"stop it Ryan , okay fine . gimme 20min to get ready" - Olivia terpaksa mengikut Ryan pergi bersarapan bersama-samanya walaupun dia masih mamai dan ingin menyambung tidur.
"that's my girl! k will be there in 15 minutes , see u later sayang" - Ryan mematikan panggilan.
Olivia yang sangat liat untuk bangun dari katilnya yang empuk itu terpaksa bangun dan menghadap air mandi yang sangat sejuk dipagi hari .
*skip*
Olivia yang sudah habis mandi keluar dari bilik airnya dan terus ke bagasi baju miliknya . Olivia mencapai baju lengan panjang dan seluar berwarna hitam dan disarungkan ketubuhnya.
selesai sahaja memakai baju , Olivia menyikat rambutnya dan memakai lipbalm serta maskara.
Olivia terdengar bunyi hon kereta didepan rumah nya. tak lain tak bukan, sudah tentu lah teman lelakinya Ryan yang sudah sampai untuk menjemput dia pergi bersarapan bersama-sama.
Olivia mencapai beg yang digantung di pintu dan keluar dari biliknya dengan lari anak menuruni tangga.
Puan Eleanor dan Tuan Benjamin yang duduk di meja makan sedap menjamu selera mii goreng yang baru sahaja dimasak oleh pembantu rumah mereka . Puan Eleanor dan Tuan Benjamin agak terkejut melihat Olivia yang jarang bangun di awal pagi , tiba-tiba sudah kelam kabut dipagi hari kesana kesini seakan mencari sesuatu .
"aik Olive? jarang betul anak mama sorang ni bangun awal ye, mesti nak keluar pergi memana ni" - tegur Puan Eleanor sambil melihat Olivia mencari heels hitam yang sudah dijumpai nya .
"Olive nak keluar jap mama, pergi breakfast dengan Ryan" - balas Olivia sambil menyarung kasut heels nya di kaki dengan kelam kabut kerana teman lelakinya yang sudah lama sampai di depan rumah nya menunggu dia untuk bersiap.
"taknak breakfast dengan mama and papa ke?" - soal Tuan Benjamin yang sedang selera makan di meja makan.
"nanti kita breakfast sama-sama okay ? Olive dah lambat ni maa,paa . pegi dulu tau . love you!" - selesai saja Olivia memakai kasut, dia terus berlari anak keluar dari rumahnya dan masuk kedalam perut kereta milik Ryan.
Puan Eleanor dan Tuan Benjamin hanya melihat Olivia dari dalam rumah dengan terbuka luasnya pintu rumah.
"saya pelik betul la, Olive pernah cerita dekat saya yang Ryan tu banyak kali curang dengan dia. kenapa dia masih nak keluar dengan si Ryan tu ye?" soal Puan Eleanor yang sudah berkerut dahi memikirkan tentang hubungan anaknya dengan si "playboy" berjaya itu.
YOU ARE READING
His Model Wife
Random𝐎𝐥𝐢𝐯𝐢𝐚 𝐆𝐫𝐚𝐛𝐢𝐞𝐥𝐚⇢seorang gadis biasa dan mempunyai wajah yang anggun dan jelita serta bentuk mukanya yang agak simetri, mempunyai bentuk badannya yang cantik . malangnya dia tidak berminat akan fesyen atau bersolek . Olivia juga hidup d...