Solar telah menyukai sejak dulu lagi tetapi y/n telah mempermainkan perasaan solar dan menyebabkan solar menangis sepanjang hari.New ship:Solar x atiqah
Di Taman Pulau Rintis,
Solar pov
Merenung jauh mendengarkan kata hati.Mengharap kasih sentuhan jiwa nan suci dan ku merenung ke dalam dirimu,hati ingin memaut pada harapan.
Boboiboy Solar:Teringat kejadian lama beberapa tahun lepas.
Beberapa tahun lepas,
Di Kolej Pulau Rintis,
Dirimu menghamburkan kata-kata duka.Hati membeku mendinginkan suasana.
Y/n:Maafkan saya,solar.Saya sebenarnya tak suka awak pun.Saya permainkan perasaan awak.
Boboiboy Solar:Takpe.
Y/n berlalu pergi masuk ke dalam kelasnya.
Dan kau akan masih ku terus tunggu walau ia hiris hatiku.💔💔.
Boboiboy Solar:Oh,kasih.Benarkah itu yang kau inginkan ataupun ia hanyalah kata-kata.Tidakkah dikau mengerti bertapa hancurnya hati ini.💔💔.
Time skip,
Selepas waktu kolej,
Solar tidak hadir ke kolej selama beberapa hadir.
Di rumah boboiboy elemental,
Di Bilik Tidur Solar,
Solar pov
Bersama sepi ku utuskan rasa rindu.Air mata gugur jiwa tiada berkata.Dirimu hilang tak mungkin berganti,hanya kesuraman menanti.
Boboiboy Solar:(Menangis keseorangan di atas katilnya).
Beberapa hari kemudian,
Di Kolej Pulau Rintis,
Solar sedang berjalan bersama adik angkatnya,hana dan girlfriendnya iaitu atiqah,senior hana.
Boboiboy Solar:Y/n ?
Y/n:Hi,solar.
Boboiboy Solar:Oh kasih,benarkah itu yang kau inginkan ataupun ia hanyalah kata-kata.Tidakkah dikau mengerti bertapa hancurnya hati ini.
Hana:Y/n,lebih baik awak jangan cakap dengan abang angkat saya lagi.Hati dia sudah terluka.
Y/n:Apa maksud kau ?
Boboiboy Solar:Oh,kasih.benarkah itu yang kau inginkan ataupun ia hanyalah kata-kata yang kau simpulkan menjadi nada benci menepis cinta.
Y/n:Solar ?
Boboiboy Solar:Harapan yang tiada kau duga.Sinar kasih dariku yang tulus suci.Tidakkah dikau mengerti bertapa hancurnya hati ini.
Solar berkata sesuatu kepada y/n sebelum berlalu pergi.
'Saya ikhlas mencintai awak,y/n tetapi awak sudah lukakan hati saya banyak kali.Selamat tinggal,y/n buat selamanya.
Tamat.