Batang Ah Kaw

10.4K 27 3
                                    

Dr

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dr. Hamidah, mempunyai klinik sendiri di sebuah kawasan perumahan mewah. Dia dibantu oleh tiga orang pekerja wanita, seorang sebagai penyambut tamu dan dua orang lagi bekerja di bahagian ubat. Kliniknya agak maju dan sentiasa dikunjungi oleh pesakit dengan berbagai penyakit yang dideritai.

Pada suatu malam kira-kira pukul sembilan Dr.Hamidah dikunjungi oleh seorang pesakit lelaki Cina umur akhir 30-an. Namanya Ah Kaw. Ah Kaw melangkah masuk ke bilik kerja Dr.Hamidah dengan langkah terkengkang-kengkang menahan sakit.

Dr.Hamidah memperhatikan saja gelagat Ah Kaw yang berjalan perlahan-perlahan dan beliau mempersilakan Ah Kaw untuk duduk di kerusi yang telah disediakan di hadapannya itu yang mana ia terletak di bahagian sisi meja kerja Dr.Hamidah.

"Ada yang sakit tuan?" Tanya Dr.Hamidah memulakan bicara.

"Ada doktor," balas Ah Kaw perlahan sambil menahan sakit.

"Bahagian mana sakit:? Tanya Dr.Hamidah.

Ah Kaw tidak menjawab soalan yang ditanya dan matanya hanya bertumpu kearah tetek Dr

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Ah Kaw tidak menjawab soalan yang ditanya dan matanya hanya bertumpu kearah tetek Dr.Hamidah yang bersaiz 42D dan begitu menonjol di bawah tudung labuh yang dipakainya itu. Puting tetek Dr.Hamidah juga sangat besar dan dilihat agak menonjol sedikit kerana tudung & baju kurung yang dipakai Dr.Hamidah adalah jenis sutera yang melekat dilengkukkan badan.

"Bahagian mana yang sakit?" Tanya Dr.Hamidah lagi.

Dr.Hamidah sedar bahawa mata Ah Kaw sedang asyik memerhatikan kearah teteknya sebab itulah Dr.Hamidah sengaja meninggikan suaranya yang agak geram semasa menanya soalan kepada Ah Kaw buat kali kedua itu. Ah Kaw terkejut lalu menjawab apa yang ditanya oleh Dr.Hamidah dengan perasaan yang malu-malu.

"Eeerrrr... bahagian...errr... bahagian....." , Tersekat-sekat suara Ah Kaw menjawab kerana risau tingkah lakunya diperhatikan oleh Dr. Hamidah.

"Jadi sakit di mana?" Tanya Doktor lagi dan kali yang ketiga.

"Bahagian..... eeerr... bahagian... bawah saya doktor," jawab Ah Kaw malu-malu sambil matanya merenung kearah batan pelirgnya.

"Di sini ke sakit?" Tanya Dr.Hamidah sambil menunjuk kearah batang pelir Ah Kaw.

Doktor HamidahWhere stories live. Discover now