Doa dalam rindu part 1

0 0 0
                                    

Aish menghempaskan hape nya di kasur dgn kasar. Mujur kasuk nya empuk jika tidak pasti hape nya sudah menjadi arwah.

Dia menatap Layar hape dgn dengan geram. Dia kalah buat kesekian kali nya. Dia begitu geram dengan pihak lawan nya yang mengunakan taktik yang tercela untuk mengalahkan nya.

"Dasar anjirrr. Begitu juga aku boleh. Dasar pencundang." Rahang nya mengeras sedangkan mulut nya tidak henti memaki pihak lawan.

"Yang sabar aish. Sudah nya adat main. Menang kalah." Seru temannya yang selobby dengan nya. Pria yang bernama Dani cuba menenangkan teman nya.

"Iya sabar. Next game pasti kita menang." Ujar teman nya yang masih selobby dengan aish yang bernama Izat.

"Iya gue habis sabar. Sedari tadi tidak juga menang nya." Bentak aish lagi.

" Tenang. Nanti pasti bisa."ujar mel. Dia juga merupakan teman game nya aish.

Aish jutek. Diri nya juga kesal. Tapi apa yang teman² nya beritahu itu semua benar. Semua adalah adat permaianan.

Aish merasa beruntung mengenali teman² nya ini. Meskipun hanya berteman di permainan game,tetapi temannya selalu memberi semangat yang jitu kepada nya.

Tapi buat masa sekarang dia ngak mahu main lagi. Diri nya begitu kesal.

"Teman² aku undur diri dulu. Kalian teruskan aja." Ujar aish.

"Udah mau keluar lo?"

" Satu game aja lagi aish. Lepas itu kita bubar."

"Iya. Jom."

"Ngak mau arh. Capek gue.kalah terus." Balas aish.

"Alah lo cemen banget." Ujar mel.

"Iya aish. Tak kan begitu sudah cengeng?" Izat tergelak. Dia tak dapat menahan gelak dengan sikap aish yang begini.

Disebab kan ini mereka selalu berlembut dengan aish. Walapun sikap aish terkesan kalem tetapi mereka tau hati aish ini terlalu lembut.

"Ya udah. Kalau Aish ndak mau teruskan. Ngak apa². Yang penting lo jangan uninstall game ini sudah." Gelak dani. Dia sudah masak dengan perangai aish.

Mereka sudah berteman di game ini sudah 3 tahun. Jadi dia tahu sikap teman² nya. Apalagi si aish.

Ngak sabaran.

"Iya. Gue pamit dulu. Mau mandi tenang kan diri gue." Pamit aish.

"Okey bro..take your time." Ucap si mel.

Dengan kiraan detik aish exit dari lobby teman² nya.

Sekarang hanya tinggal Mel,Izat,dan juga dani di lobby game.

Mereka bertiga udah kenal satu sama lain sedari remaja. Sementara mereka mengenali aish semasa mereka berumur 20 tahunan.

Even mereka mengenali aish selama 3 tahun. Tetapi mereka ngak pernah melihat wajah asli Si aish.

Mereka akui mereka senang berteman dengan aish di dalam permainan game. Skill aish juga membuat salah satu kenapa mereka akrab dengan aish dunia game.

Selepas aish pamit mereka sambung bermain permainan game.

Doa dalam rinduTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang