Kürelerinçarpışmasından çok uzun zaman önce, "çekirdeklerin birleşmesinden" 300 yılkadar sonra; Bigland denilen yerde, cücelerin dünyasını Elfler, "darkwood"denilen dünya dışı bir yerden gelerek, liderleri "Arawyhr" öncülüğünde bu dünyayakaranlık büyülerle saldırmaya kalkmışlardı... Cüce lideri Bellaluk, Dark Elflideri Arawyhr'e karşı çok büyük bir savunma gerçekleştirmişti. Bellaluk,Arawyhr'in saldırısını püskürtmek için runik yazılarla kaplı duvarlar ve silahlaryaptırmaya çalıştı, ayrıca cüce tanrısı Nephellium'a ait anıtlar inşa ettirdifakat hiçbir savunma Dark Elf lideri Arawyhr'in ilerlemesini durduramadı.Arawyhr, Bigland'in büyük çoğunluğunu aldı ve kendisine karşı çıkan cüceleriüçer üçer aynı kazığa oturttu ve kazığa oturtulan cüceleri Bigland'in en büyüktepesi olan Diamondhill'e orada onları sonsuza kadar bırakmak üzere kazığaçaktı... Bunu gören Cüce ordularının savaşma şevkleri kırıldı. Ardından da cücelideri Bellaluk'u, Arawyhr'le barışa ikna etmeye çalıştılar. Bellaluk, budoğrultuda Arawyhr'e elçi yolladı... Arawyhr, elçiyi kabul etmedi onun yerinecüce lideri Bellaluk'u görmek istedi. Bellaluk her ne kadar bu durumasinirlense de Bigland'i tamamen kaybetmek istemiyordu. Onun yerine Arawyhr ileanlaşmaya koyulabilirim ve halkımı özgürce yaşatabilirim diye düşündü Bellaluk.Arawyhr'in istediği yerde Diamondhill'in aşağısında olan, holeriver'ın yanıbaşındaki bir ordugahta görüşme gerçekleşti. Arawyhr, Bigland'in tamamınıistediğini söyledi cüce liderine. Fakat Belalluk buna karşı çıktı ve gerekirseen son cüce kalana kadar anavatanını savunacağını söyledi. Arawyhr ise oradaBellaluk'un kafasını kesip Diamondhill'in en parlak yerine Eternalground'açaktı. Eternalground'un özelliği her 48 saatte bir, o zeminde bulunan her nevarsa gök onun suretini alırdı... Bu sebeple Arawyhr savaşı bitirecek bir hamleyaptığını ve tüm toprakları bir anda yutacağını düşünüyordu. Ancak öyle olmadıve ayrılıkçı gruplar yine savaşmaya devam ettiler... Savaşın sonlarında dışdünyalardan gelen High Elfler olaya müdahale etmek istediler ve Arawyhr ileanlaşarak Bigland'deki cücelerin yaşamasını ve kendilerine ait özerkcumhuriyetleri olması gerektiğini savundular. Arawyhr High Elflere gücününyetmeyeceğini bildiği için mecburen durumu kabul etti Bigland'in büyükçoğunluğunu aldı... Diğer kalan kısmı da cücelere, kutsal mekân olarak kabuledilen Elden Lands'i de High Elflere verdi... Yaklaşık 2000 yıl kadar Dark Elfboyunduruğu altında kalan cüceler yerin altına kazımaya karar verdiler veBigland'in çekirdeği kızışmaya başladı ve en sonunda patladı... Böylece içinde 8farklı gezegenin de bulunduğu bir yıldız sistemi ortaya çıktı... Bu gezegenlerdenen önemlisi Goldenland'de yüz binlerce tür oluşmuştu bu türlerden en önemlileriönder ırklardı. Önder ırklar; High Elfler, Dark Elfler, Orman Elfleri, Cüceler,Orklar ve İnsanlardı. Bu ırklar dışında ara yaşam formları olan, efsaneleregöre İnsanlarla birtakım hayvanların çiftleşmesi sonucu ortaya çıkan türler deoluştu; bunlar Khajitler ve Reptillianlar gibi hem hayvan hem de insanözellikleri taşıyan canlılardı. Bu varlıklar diğerleri gibi krallıklara sahipdeğillerdi sadece kendi yeraltı kuruluşları ve çeteleri vardı. Goldenland'inşimdiki lideri High Elf olan, bereketli topraklardan gelen "Yüce" isminitaşıyan birisiydi. Onun tam ismini bilen birisi yoktu... Tüm canlılar için "Yüce"yarı tanrı bir varlıktı. Yüce tümtopraklara hükmetmesine karşın, onun bir krallığı yoktu, o tüm toprakları bütünönder ırklara dağıttı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Altın Diyar
FantasyAltın Diyar Elfler, cüceler, kurt kabilesinin ve insanların hikayesini ele alan bir fantastik hikayedir.