kapitel.3 blixt av tusen solar.

25 0 0
                                    

Efter tom hade lämnat drak-centralen titade Vondra på tom och sa ett ord som var begripligt. "Vad ska vi göra mäster Tom" sa Vondra. Tom var häpen av att hans drake kunde prata men han var ändå inte förvånad att han kunde prata.
Tom svarade med att de skulle delta i en junior drak-kamp och det var en mindre variant av vanliga drak-strider fast i detta fall var det nybörjare som tävlade i drak-kamper. "Vi går och fixar dig lite mat" sa Tom till lille Vondra.
Vondra tyckte det lät bra med lite mat i magen för han var riktigt hungrig. Tom var också hungrig så han köpte en kyckling till sig och tre hela levande kor till Vondra för han var ju en hydra så han äter ju för tre. Efter de köpt maten gick de till en ladugård och käkade maten där men de var inte ensamma om den idean för det var fem drak-tränare där som käkade lite potatis och mozzarella vilket Tom tyckte var lite äckligt för mozzarella på potatis ush. Tom satte sig bredvid en av ryttarna "hej är du här för drak-strider" frågade en av tränarna "Antagligen är jag inte mogen nog för att delta i drak-strider" sa Tom deperemerande. En av tränarna reste sig och gick mot Tom och sa att man kan aldrig bli för lite mogen eller för mycket mogen det finns bara ordet modig i tävlingen "jag tror du har jävligt mycket mod i dig pojk" sa en av tränarna. Tom reste sig och sa att han hade nog rätt, det behövs bara mod i tävlingen." Förresten är det en blixt hydra du har pojk" frågade en av tränarna " ja det är det" sa Tom glad. " han är lekfull och kan skjuta blixtar mot det trädet som är femton meter bort" sa Tom självsäker. "Det vill jag se"sa en av tränarna som såg imponerad ut. Okej Vondra skjut blixt mot det där trädet där bort som är femton meter bort och så zeeeeeeeeeeeew så var trädet en hög med pinnar." Wow det var en blixt av högsta grad i mina ögon" sa en sextio årig man han hade grått skägg och han hade ett mästar bälte och tränar dräkt av silver. "Vem är du" frågade Tom frågande. "Jag är Jodgar" sa mannen."han som har vart mästare i drak-strider" sa en annan tränare." Jag var iallafall mästare i tre år tills jag la av med det där" jag kan möta dig eftersom att du har så mycket mod" sa Jodgar. Tom svarade " det skulle vara en ära att möta en mästare" sa Tom. De gick till en drak-strid arena där folk tittade på drak-strider. Det var mycket folk där idag och han skulle möta en gammal mästare. Livet leker tänkte Tom medans han gjorde iordning sin hydra som hade vuxit sju meter under den vilat. De var snart dags att möta Jodgar tänkte Tom men det var hans drake som Tom undrade över för han hade aldrig sätt Draken. En halv timme senare var de på arenan och tom såg inte Draken men Tom fick snart svar på vad det var för drake när kommentatorn satte igång att prata." Idag är det en perfekt dag att se lite drak-strider eller har jag fel gott folk" sa kommentatorn. Och folket svarade jaaaaaa det är det. Och sen pratade kommentatorn mera men sen så presenterade han de tävlande alltså Draken Vondra sa kommentatorn och Draken Ruby den röda kraftiga och segrande Draken.  Ruby gjorde ett snabbt drag och spottade lava på Vondra men Vondra flög undan och zappade en blixt på Ruby. Ruby gjorde eldkastaren mot Vondra. Eldkastaren var ett special move som bara riktigt bra drakar kunde men Vondra flög undan igen och gjorde elektro bolt mot Ruby som tog slut på Ruby och Vondras krafter. De kunde nästan inte göra ett move fören Vondra bestämde sig för att få ett slut på detta och använde elektro charge  som bokstavligt talat tog kol på Ruby. Ruby kunde inte stå på benen så Vondra vinner sa kommentatorn. Tom blev skit glad att han vann och Jodgar kom fram till Tom  och gratulerade honom. Tom och Vondra gick till drak-centret och så fick Vondra stanna under natten för Vondra var lite skadad. Tom gick hem till sig lade sig i sängen och började somna.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 10, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SoulBoundedWhere stories live. Discover now