Bab 1

32 7 3
                                    

Tok...tok..tok..! Wardah bangun... Wardah,dah pukul berapa dah ni nanti kamu terlambat pula pergi ke kolej. Kata Kak Latifah yang berada di hadapan pintu. Umi...ouh...Umi.. tengok si Wardah ni tak bangun-bangun dari tadi? Aduan kak Latifah ke Datin Sabrina.

Ye... nak bangun lah ni. Kata Wardah yang sedang mengeliat. Huh! Dah pukul berapa dah ni? Hah dah pukul 8:30 ! Aku dah terlambat dah ni! Kata Wardah yang sedang kelabah terus masuk ke tandas untuk bersiap pergi ke kolej.

Wow! awal nya anak umi ni bangun. Kata Datin Sabrina yang melihat puteri nya turun dari tangga. Haah, selalu nya lepas kita dah habis makan baru dia turun. sambung kak Latifah.

Kan memang selama ni kalau Wardah nak pergi kolej bangun awal apa yang macam pelik sangat ni. Kata Wardah yang sangat keliru dengan keluarga kecil nya itu.

Haih,kamu ni demam ke? Hari ni kan, hari Sabtu bukan ke kamu cuti. Kata Datin Sabrina kepada puteri nya.

Ye ke,tadi kak Latifah kata...? Ouhh.., kak Latifah tipu Wardah ye? Tadi ingatkan hari ini hari jumaat, tulah bersiap-siap ni.

Dah-dah hari ini kita pergi main golf, yang tempat selalu Abi pergi dengan kawan Abi. Alang-alang kamu dah dah siap cantik-cantik hari ini,kamu kena ikut Abi. Kata Dato'Burhan kepada puteri bongsu nya itu.

Baiklah Abi, Wardah akan ikut Abi pergi main golf. Kata Wardah yang hanya menurut perintah Abi nya.

Kamu berdua tak nak ikut ke? Soal Dato'Burhan kepada isteri dan anak sulung nya.

Saya rasa , saya tak dapat ikut awak sebab hari ni saya ada banyak kerja kat butik. Jadi mungkin lain kali saya boleh ikut awak. Kata Datin Sabrina kepada suaminya.

Latifah pula nak ikut umi, sebab macam banyak sangat je kerja Umi kat butik tu. Jadi Latifah nak tolong Umi kat butik nanti. Kata Latifah kepada Abi nya.

Ouh.., okey jadi Latifah ikut Umi, Wardah ikut Abi. Ada juga lah yang nak meneman Abi hari ni. Nanti lepas solat zohor kita gerak ke sana ye. Kata Dato'Burhan kepada puteri bongsu nya.

Baik Abi. Jawab Wardah kepada Abi nya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 01, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Itu Pergi Buat Selamanya Where stories live. Discover now