Ada

4 1 0
                                    

Yazarı: Lynne Matson.

Aslında seri aynı kurguyu anlatan, mekan ve unsurların aynı ama kişiler, karakterler ve olay örgüsünün farklı olduğu 3 kitaptan oluşuyor.

Ben sadece 1. kitabını okudum.

Genel Konu: 

Bir Nil adası var. haritalarda bulunmayan, paralel evren içerisinde bir ada. Bu adaya insanlar herhangi bir zaman, mekan aralığı içerisinde kavurucu sıcak ile açılan bir portal aracılığıyla kendi istek veya rızaları olmadan gidiyorlar. Bu adaya belirli dönemlerde açılan ve hortumlara benzeyen kapılar var. Bu kapılardan bazıları adanın içine açılıyor (Yani dünyadan bu adaya hayvan, insan gibi canlılar getiriyor.) ya da dışa açılıyor (Yani adadaki birine dünyaya geri dönme şansı sunuyor.) Bu adada kalabilme süresi ise 365 gün. 365 gün içerisinde dışa açılan bir kapı bulamayıp dünyaya geri dönemeyen insanlar adada ölüyor. Hikayemiz ise burada bulunan başrolümüz üzerine.

3 kitap da aynı adada farklı kişileri anlatıyor. Yani 1. kitabın sonunda başrol dünyaya dönüyor vb. Ve sanırım 3. kitabın sonunda ada yok oluyor. (Okumadım biraz araştırdım, ama eğer yanlışım varsa yazın lütfen.)

Bence eğlenceli ve sürükleyici bir kitap. Lakin başrollerin kurtulmak için son günlerinde bile hala farklı (bence anladınız) şeyler düşünmeleri gibi şeyler çok sinirimi bozmuştu. Ayrıca konusu bu kadar güzel olan bir kitapta romantizmin de kitabın ana konusu kadar çok bulunmasını sevmedim. Tabii ki kitaba kattığı heyecanlar var ama yine de biraz daha arka plana atılıp ana konuya daha da ilgi ve alaka gösterilmesi daha çok hoşuma giderdi. Bu bahsettiğim kitabın giriş ve sonuç kısımlarında bulunsa da (Yani adanın kendisine daha çok ağırlık verilmesi) gelişmede bazı bölümlerde neredeyse bırak 365 günün dolmasını, her an bir hayvanın saldırısı ile ölebilecekleri, her günlerinin sayılı olduğu paralel bir adada mahsur kalmamışlar gibi hala aşk meşk peşinde olmaları yüzünden atladığım sayfaları hatırlıyorum.

Ama yine de baktığımda asla kötü diyemeyeceğim bir kitaptı. Hele bir insanın ölüm kalım savaşındaki çaresiz durumlarda nasıl hissedip davranabileceğini, nasıl potansiyelleri olduğunu ve neleri (veya kimleri) feda edebileceklerini hikayeleştirerek olaya psikolojik anlamlar da yüklemiş.

Ayrıca kitabın farklı ağızlardan yazılması bazen kafa karıştırırken olayı tüm bakış açılarıyla görmemizi sağladığı için de ben beğendim.

Kitapta belirli zaman dilimleri yok fakat karakterlerin geldikleri günün tarihlerinden yaptığı tahminlere göre bazı tahmini tarihler belirleyebiliyoruz.

Konu: 9/10

karakterler: 6/10

anlatım: 7/10

Zaman ve mekan unsurlarının hikayeye aktarılışı: (Zamanı işin içine katmayacağım) 8/10

Betimlemeler: 8/10 (Ne eksik ne fazla)

Genel: 7,5/10

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 11, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Kitap BlogHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin