"Mal kau dengar ke tak apa aku cakap tadi?"
"Eh maaf Romi fikiran aku mengelamun jauh tadi, apa ya?"
"ai, aku bercakap sorang2 la tadi ya. Jibake kau mal. Berbuih mulut aku bercakap rupanya otak kau travelling tempat lain pulak" ujar Romi
"haih tulah sejak dua menjak ni aku rasa mental aku ni dah tak centre la Romi hihihi"
"kau pun ada masalah rumahtangga jugak ke. Aku tengok kau dgn bini kau okay je"
"memanglah okay tapi terlalu sulit untuk aku jelaskan apa yang ada dalam minda aku ni. Jiwa kacau agaknya aku ni"
"kau ceritalah kat aku mal. Mana tau aku boleh tolong kau"
"oooi tidak bro tidak ni kalau aku cerita habis malu aku seumur hidup dengan kau Romi"
"alah kau tak percaya ke kat aku mal, aku ni macam-macam benda aku cerita kat kau benda dalam kain pun aku cerita kat kau. Takkanlah kau tak percaya kat aku, kau dan aku dah macam saudara kandung tau, jiran sebelah pulak tu" pujuk si Romi yg cuba nak korek rahsia si ikmal
"ya aku tau kita ni rapat BFF forever tapi ada benda2 yg aku rasa malulah nak cerita kat kau Romi. Aib aku kau tau tak. Haih susah aku nak cakap nanti pandangan kau tentang aku akan berubah blablabla.."
"err okay lah aku faham tapi kalau ada apa2 kau ceritalah kat aku mana tau aku boleh tolong ringankan beban dalam fikiran kau tu. Kita ni mal kalau kita luahkan masalah kita kadang2 boleh lapangkan minda kita tau. Tengok macam aku, lepas aku luahkan apa2 kat kau fikiran aku lebih tenang jiwa pun rasa boleh dikawal"
"entahlah nanti nantilah aku cerita kat kau. Aku rasa aku belum ready nak luahkan apa yang aku rasa selama ini"
"steady bro. Nanti kau story kat aku ya"
"ah yelah Romi. Er Romi tadi kau cakap apa kat aku sebelum ni huhu"
"tulah tadi aku cakap aku kan rasa geram kat bini aku tu. Kadang aku rasa aku nak tinggalkan dia je. Aku rasa hidup aku mungkin lebih aman dari teruskan perkahwinan ni. Tension siot dapat bini macam dia tu. Aku ni dah jadi babu je kat rumah. Haih dah lah nak main pun susah nak dapat. Bila mintak pun dah macam aku ni pengemis, sebulan sekali nak dapat pun susah sekarang ni"
"kritikal jugak masalah kau ni ya Romi. dah tu apa langkah kau yang seterusnya Romi? Kau dah fikir masak2 ke?"
"tulah aku ingat sebelum aku blah tinggalkan dia aku rasa macam nak suruh budak2 yang kau tenung tadi tu rogol bini aku tu beramai-ramai! Biar dia rasa kan kena kenduri macam bosia rempit! Huh geram aku mal!"
"gila babas la idea kau ni Romi. Aku suka stail kau bro! Habis kau dah nekad nak blah habis kau dah tak berjiran lah dengan aku nanti. Tak ada kawan lah aku nanti kalau kau dah tak tinggal sebelah rumah aku nanti Romi!"
"tulah dilemma aku mal! Bila aku fikir2kan balik sedih pulak nak tinggalkan kau mal. Kau lah satu2 nya sahabat aku dunia akhirat"
"alah apa kata kau suruh budak2 tu rogol bini kau lepas tu tengok apa jadi. Mana tau kot2 perangai bini kau berubah pulak kan. Mana tau kan lepas kena kenduri tu dia jadi insaf dan rasa menyesal layan kau macam sampah dan angkat kau balik jadi suami yang patut dia sanjung dan hormati selama ini"
"tapi kalau aku tak blah lepas dia kena kenduri ramai2 Tup2 dia mengandung pulak entah anak jantan mana lagi teruk pulak kena kat aku mal! Malulah aku nak kena tanggung dan bela anak haram bini durjana aku tu. Silap hari bulan lagi teruk dia ngejek aku mal"
"ya tak ya jugak kan Romi. Haih ikut kau lah nak buat macam mana. Aku ni cuma bagi nasihat je. Kalau kau nak aku boleh tanyakan budak2 tu nanti. Biar padan muka bini kau tu kena rogol hahahahahahaha!"
"mesti nak kena budak2 tadi tu ke yang lain tak ada?"
"kau nak yang macam mana Romi?"
"entahlah kalau boleh aku nak yang jenis brutal ghetto batang saiz-saiz belalai gajah macam tu hihihi"
"oh maksud kau nigger ke"
"kalau kau ada kenal2 lah"
"ada Romi! Nanti aku arrange kan untuk kau kalau kau dah ready nanti"
YOU ARE READING
Back Fire
ФэнтезиBacaan ringan buat release tension. Kisah seorang suami yang ingin membalas dendam kerana sering dibuli dan dimarahi isterinya yang garang