"Oiii termenungkan apa tu hah.Aku panggil langsung tak dengar ye.Sakit hati aku panggil kau dari tadi kemain termenung sampai ke bulan ke.Ehhh...bulan macam klise sangat sampai ke bintang hah lebih sesuai dengan kau",seloroh Mar.
"Ehh kau ada panggil aku ke,Mar?Maaflah aku tengah teringat kisah 5 tahun lepas tu je.Sorry sangat-sangat aku tak dengar",tutur Lina.
"Ehhh takyah nak ber sorry sangatlah bukan salah kau pun.Aku tegur kau sebab dah jauh sangat pergi sampai ke Afrika.Jumpa pakwe ke kat sana?",seloroh Mar.
"Ehh kau ni kan bab perli dan mengutuk aku memang nombor satu.Takdelah aku teringat kisah persahabatan aku dengan Haziqah dulu.Dulu dia yang kenalkan kau kat aku.Dulu kita rapat kot.Tapi sejujurnya aku rasa tenang lepas dah tak kawan dengan dia.Keluar dari persekitaran toksik tu.Letih tahu tak",keluh Lina.
"Tahu wei.Aku dah dengar banyak kali cerita ni daripada kau.Aku faham tho.Aku pun tak berapa suka dengan Haziqah.Ego dia setinggi pokok galah kau tahu.",seloroh Mar.
"Hahahahah...aku setuju tho.Aku yang lama berkawan ni pun kadang letih nak layan.Ego lah senang cerita.Takpelah wei.Benda dah lepas kita biarlah kenangan itu berlalu."Buang yang keruh,ambil yang jernih, je wei.Takpelah ,jadikan tu sebagai pengajaran dan pengalaman yang berharga untuk kau."sambung Mar.
"Aku masih teringatkan yang dia pernah bagitahu Irfan yang aku sukakan dia.Malu sangat-sangat.Aku tak tahu nak letak air muka aku dekat mana masa tu.Malu sangat.Kecewa sangat kawan yang aku rapat yang dianggap macam keluarga akhirnya jadi parasit dalam hidup aku.
"Takpelah wei.Benda dah nak jadi.Cerita lama lupakan jelah wei.Aku faham sangat-sangat perasaan kau,Lina",tutur Mar jujur.
***************************************************************
5 Tahun yang Lalu
"Haziqah,aku mengaku salah aku yang menyebabkan pergaduhan antara fiqah dengan bella .Puas Hati Kau !!marah aku.Sikap Haziqah yang ego tinggi buat aku muak dengan sikap dia sejak kebelakangan ni.Haziqah seorang jenis yang tak mengaku salah walaupun dia yang sebenarnya punca pergaduhan antara fiqah dan bella. Hujung pangkal aku pulak yang kena mohon maaf yang bukan salah aku langsung.
Tambahan pula,aku terasa hati dengan sikap dia yang suka pinggirkan aku .Mentang-mentanglah ada kawan yang ramai aku yang keseorangan ni dibiarkan tergapai-gapai .Aku ingat lagi kejadian minggu lepas yang haziqah tingalkan aku semasa hendak pulang sedangkan selama ni aku yang setia menunggu dia ditepi pagar untuk pulang bersama-sama walaupun dia keluar lambat.
***********************************************************************
WAKTU REHAT
"Lina kau tahukan Irfan tu duduk belakang aku je dalam kelas lepastu kitaorang kan kawan.Kau pun kawan aku.Aku bagitahu Irfan yang kau crush dekat dia,"ujar Haziqah."WEI!!!asal kau bagitahu Irfan tho yang aku crush dekat dia.Dahlah kelas aku belakang kelas kau je.WEI!!! macam mana aku nak berdepan dengan dia tho...",ujarku dengan nada ingin menangis.
"Kau jangan risau na ,nanti Irfan tu nak jumpa kau lepas tamat sesi persekolahan ni dekat belakang kelas kau.Kau jangan lupa tau na!"kata haziqah kepadaku.
Aku pun pulang ke kelas selepas waktu rehat....
"Wei korang,kawan aku yang kelas depan ni pergi bagitahu yang aku ada crush dengan Irfan tho<_>!! Macam mana ni tho aku crush je kat dia takde sampai nak luahkan perasaan aku kat dia.Sumpah aku terkejut dengan kawan aku tho.Sampai hati dia bongkarkan rahsia aku kat orang lain.Aku minat je bukan serius sangat pun dengan perasaan aku dekat Irfan tu.Aku dahlah tak lawa mana pun.Tak kisahlah tapi aku malu wei.mana nak letak air muka aku lepas kantoi aku crush kat dia.Sumpah malu,"rintihku.
"Na,sampai hati kawan kau buat macamtu kat kau tho.Sampai bongkarkan perasaan kau kat si Irfan tu,"balas jar."Itulah tu.Sedih gak aku lepas dapat tahu pasal benda ni.macam dirobek hati aku dengan pisau.Orang yang aku percaya yang hancurkan kepercayaan aku kat dia,"luahku."Takpe na,ada hikmah disebalik tu,"kata Jar.Semua disitu pun mengangguk tanda setuju.
YOU ARE READING
Ku Berlari
RomanceLari..Lari dan terus berlari.Sampai bila?Ku kelelahan menerima dan menghadap setiap ujian dan dugaan yang pedih menimpa diriku ini.Pedih dan amat susah aku menerima takdir yang telah tertulis.Sudah suratan takdir tiada yang indah dalam dunia ku.Peri...