prolog .

0 0 0
                                    

      Sepucuk surat diterima daripada posmen.Sekian lama menanti saat ini,akhirnya ia tiba.Saat tangan mungil nya membuka surat tersebut,hatinya berdebar-debar disertai semanik peluh dingin yang perlahan-lahan menuruni dahinya.

     Dan..dupp "AAAAAAAAAAAAA,"Hannah berteriak dengan kejutan yang diterimanya.

   "Mak aii,kau dah kenapa ni Hannah,"tanya sahabat baik Hannah,Sarah Melviani.

   "Wei Sarah!Tengok ni aku dapat tawaran masuk ke Universiti Moskow laa,"ujar Hannah dengan antusias.

   "Lah,pulak dah.Ingatkan ape la tadi,manalah tau ada perompak masuk ke ape,"balas Sarah dengan selamba.

    "Ooo,takpe Sarah,takpe.Kau memang tak boleh tengok aku happy en mulalah tu nak meroyan macam makcik makcik bawang"bidas Hannah disertai cebikan.

    "Dah kau menjerit macam orang gila,nak luruh jantung aku tau.Kalau hari-hari macam ni alamatnya mampus awal aku kena tekanan darah tinggi,"balas Sarah pula.

    "Eleh,jeles tu jeles jela.Aku dapat tawaran ni,kau tu dapat ape je dik,"paku keras dipulangkan kepada Sarah.

    "Amboi,sedap mulut.Aku dah dapat tawaran tu bulan yang lalu lagi la,Hannah"ujar Sarah

    "AAAAAAAAAAA,nanti kau bolehlah temankan aku kat sana.YEAYY!"Hannah menjerit sekali lagi membuatkan gegendang telinga Sarah seperti ingin pecah.

-DI WAKTU YANG LAIN-

   Vincent dan Edrick sedang berehat di cafe seusai kelas Biologi dan menunggu kelas seterusnya.

      "Vin,kenape kau macam lain je ni?"tanya Edrick yang pelik dengan perubahan mood Vincent secara mendadak.

    Soalan itu dibiarkan tidak berjawab.Vincent buntu kerana hari ini merupakan ulng tahun pernikahannya dengan isteri.Ya,isteri.Walaupun hakikatnya dia sudah memiliki isteri,tetapi mereka tidak pernah bersua walaupun usia pernikahan sudah mencapai 2 tahun.Mereka bernikah dengan keterpaksaan.Perkaranya yang membuatkannya runsing ialah ibu bapanya pasti akan mendesaknya supaya menemui isteri paksanya itu.
  

diaspora terindahWhere stories live. Discover now