Bab 1

10 0 0
                                    

"Kalau tak mampu,jangan suka paksakan diri untuk melakukannya.Ingat,kita melakukan sesuai keinginan kita sendiri bukan kerana terpaksa,"SYELLNI NEVVEY hanya mampu mencekak pinggang sambil melihat sahabatnya yang duduk termenung di kerusi.

"Sampai berbuih mulut kau sekali pun,dia tidak akan dengar juga.Kau pun tahukan kawan kau yang satu ini keras kepala,"GUENNI EXANA menjeling sahabatnya, QESTERA TRELLA yang baru saja menyindirnya.

XYANNA VIALLYN tersenyum melihat perangai sahabatnya yang seperti budak-budak.Xyanna berjalan mendekati Guenni yang masih menjeling Qestera lalu mengusap kepala Guenni sambil berkata,

"Guenni,apa yang Syellni cakap tu betul.Kalau Guenni mampu buat apa yang Umi Nissa suruh,cakap dengan umi yang Guenni tidak mampu.Sebab Anna tahu,'tugas' yang umi bagi mungkin agak susah.Kami bukan tidak mahu tolong Guenni,tapi Guenni tahukan kita semua ada 'tugas' masing-masing,"Syellni dan Qestera hanya melihat Xyanna yang tengah menasihati Guenni,kerana mereka tahu bahawa Guenni lebih mendengar nasihat Xyanna daripada mereka.Guenni menganggukkan kepalanya tanda mengiyakan apa yang Xyanna katakan tadi.

"Okay,sekarang jom balik rumah.Takkanlah kamu mahu tidur di sekolah,"Xyanna berjalan terlebih dahulu meninggalkan mereka di dalam kelas.Qestera,Guenni dan Syellni yang melihat Xyanna meninggalkan mereka begitu sahaja hanya mampu mendengus.Mereka bertiga mengambil beg mereka lalu menggalasnya dan pergi meninggalkan kelas.

Dari kejauhan,mereka melihat Xyanna berdiri di tepi kolam ikan sambil bermain telefon.Xyanna terus menyimpan telefonnya ke dalam beg sebaik sahaja melihat ketiga sahabatnya berjalan menuju ke arahnya.Sesampai sahaja mereka di tepat Xyanna,mereka terus menuju ke parking kereta.Mereka masuk ke dalam kereta sport Xyanna lalu baik ke rumah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Jangan muncul di hadapaan saya jika kamu belum menjumpai 'orang' itu,"lelaki brbaju hitam menganggukkan kepala lalu pergi meninggalkan ruang kerja 'lelaki' yang memberikan perintah tadi.

"Kau takkan dapat lari dri aku.Ingat,darah harus dibayar dengan darah,"ujar 'lelaki' itu sambil melihat bangunan yang tinggi mencakar langit.

"Nathan,jom pergi makan. Tinggalkan kejap 'kekasih' mu itu,"'lelaki' tersebut alias NATHANNIELL ADRYANZIELLE hanya membalas ajakan sahabatnya itu yang tiba-tiba masuk dengan mengguman.

"Banyaklah kau punya kekasih tu.Kenalan perempuan pun Nathan tiada,inikan pula kekasih.Mungkin tunggu ayam jantan bertelur baru Nathan mempunyai kekasih mungkin,"kata MELVEN ZEREN sambil duduk di sofa yang ada di ruang kerja Nathannielle.VINCENTZO EZREN hanya menggelengkan kepala melihat kedua sahabatnya yang tidak lengkap hidup jika tidak menyakat Nathannielle sehari sahaja.Ada ahaja topik untuk dijadkan bahan gurauan.

"Kalau bosan hidup cakap.Tidak perlu cakap banyak,"REV LOUIS dan Melven tersnyum kecut apabila melihat Nathan menghalakan senjata kesayangannya ke arah mereka.

"Rilexlah bro.Kami gurau saja,janganlah anggap serius,"Rev menurunkan senjata itu.

"Sudahlah tu Nathan.Abaikan ahaja dua ekor monyet itu.Bunda suruh kit bslik rumah bunda,makan tengah hari dekat rumah bunda,"Vincentzzo menerangkan kedatangan mereka bertiga ke perusahaan milik Nathannielle.Jika menunggu dua ekor monyet tu yang buka suara,tunggu Nathannielle mengamuk baru ereka beritahu.

Nathannielle mengangukkan kepala lalu mengemaskan meja kerjanya yang penuh dengan dokumen penting tentang NA's Holdings dan berlalu keluar dengan Vincentzo meninggalkan Rev dan Melven di sofa.Mereka berdua saling berpandangan satu sama yang lain melihat Nathan dan Vincentzo pergi begitu sahaja tanpa pedulikan mereka berdua.Rev dan Meelven hanya mengangkat bahu lalu bangun dan keluar dai ruangan tersebut mengikut langkah Nathan dan Vincentzo ke lif untuk turun ke aras bawah.

Mereka berempat sampai di aras bawah lalu keluar dari lif menuju ke arah parking kereta,yang dikhaskan untuk orang tertentu.Sepanjang perjalanan menuju ke parking kereta,semua pekerja tunduk hormat ketika terserempak dengan Nathannielle yang merangkap sebagai boss mereka.Mereka tiba di kawasan parking dan masuk ke dalam kereta sport masing-msing lalu bergerak meninggalkan NA's Holdings yang didahului oleh Nathannielle Adryanzielle.

30 minit kemudian........

Mereka berempat tiba di halaman rumah megah parents Nathannielle.Satu persatu mereka keluar dari perutkereta dan masuk ke dalam rumah parents Nathan yang super mewah.

Mereka menyalami Bunda Jasminee,iaitu bunda Nathannielle sebaik sahaja mereka masuk ke dalam rumah.

"Sampai pun anak-anak bunda.Jom ke ruang makan.Semua sudah ada d sana,"ajak bunda Jasminee lalu menuju ke ruang makan.

Mereka sampai di ruang makan lalu mengambil tempat.Kemudian mereka pun makan tengah hari dengan tenang walaupun sesekali Rev dan Melven berebut paha ayam masakan bunda Jasmine.Tidak dapat dinafikan bahawa masakan bunda Jasmine sangat sedap.

#Maaf kalau banyak typo.
#Maklumlah budak baru belajar.
#Harap kamurang suka dengan cerita author yang tak seberapa
#Jangan lupa vote arr ❤️
~ENJOY YOUR READING~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 01, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

....Where stories live. Discover now