Part 2

1.1K 66 8
                                    

"Irene, bangun." Erm siapa pula yang kacau aku tidur ni haish. "Irene, dah pagi ni!!!" Haish dengan berat hati nya aku membuka mata ku. "Bwo?" Kataku kepada ommaku. "Akan ada jiran baru pindah rumah sebelah, omma nak kamu beri kunci rumah tu kepada diorang." "Bwo?! Ahh omma saya taknak!!" Aku membantah serius malu! "Ouh, its okay, omma boleh sewakan bilik kamu kepada--" "i will do it." Aku memotong kata ommaku kerana aku tahu apa taktik dia. Haih, apa nasib aku dushdush.

Setelah aku mandi, aku memilih baju yang sepatutnya dipakai. Blurgh agaknya handsome ke tak? Aku asyik bertukar pakaian dan masih mencari baju yang sesuai. Setelah baju yang terpilih itu dipakai -.- aku sedang berlatih bercakap dengan sopan seorang diri di depan cermin. Aish bagai orang gila aku ni! "Tingtongtingtong" huwaa "they have arrived" aku pun buka pintu dan melihat dua orang lelaki yang -- ergh taktau nak cakap, but ergh what the?! Aku mati-matian ingat diorang handsome, rupa-rupanya they just the ugly ass tskk.. *-* "kami datang untuk mengambil kunci" minta mereka sambil senyum. Haish apa yang aku jangka, keluhku aku 24tahun. Mereka cakap disini lah permulaan hidupku bermula. Tapi aku masih tidak ada teman lelaki huwaa. Bukan aku memilih tapi aku banyak peluang berjumpa dengan mereka. But i have one big flaw.

Flashback

Aku sedang menunggu lelaki yang aku suka di padang sekolah. "Sorry, i know I'm late." "Kenapa awak nak jumpa saya?" "Awak ada apa-apa nak cakap?" "Hmm sebenarnya.." my flaw is i turn into a rock around the guys i like. "Ini memang awak" haish pipi aku jadi merah. "Saya pergi dulu." Dan aku just jadi red rock.

End flashback

Walaupun aku suka lelaki comel jiran, aku akan jadi red rock anyway..sebab tulah takde guna kalau aku berharap. Aku sedang menonton EXO Showtime di televisyen. "Noona betul ke jiran kita ugly ass?" "Nae hodoh gila" "takkan lelaki handsome macam ni dikira sebagai ugly ass?" Gwangsoo melihat jiran dan televisyen lalu berkata "eh? Jiran kita sama macam dalam tv lah!" "Yah..sini" kataku. "Jangan nak mengarut boleh tak?" Aku memukul kepala Gwangsoo. "Irene nanti beri kek beras tu kat jiran sebelah" "nae omma" cop bwo?!! "Ahh omma kenapa buat saya macam ni?!! Taknak irene taknak!" Aku nampak ommaku mengambil telefonnya dan "hello? Ah puan nak bilik kosong kan? Kat sini ada--" aku menolak ommzku lalu pergi membawa kek beras itu ke jiran sebelah. Aku masuk ke rumah tersebut lalu aku terhidu kek beras yang omma ku buat untuk jiran. "Wwah sedapnya bau" kataku lalu membuka balutan belaks tefbut lalu merasa kek beras itu. Aku makan dan makan sehingga tercekik. Aku membuka peti sejuk jiranku dan meneguk air beberapa kali. Belum sempat aku menelan air , 4 orang lelaki yang amat familiar datang. "Kau siapa?" Aku terkejut lalu tersembur aku dimulutku ke muka salah seorang daripada mereka. Haa macam mana ni!! EXO living next door!!!

Tbc..

aku nak cakap yg mungkin lambat update. Mianhae,,.. korang sabar jelah..aku akan update jgk..cuma lambat..kay bye.

EXO NEXT DOORWhere stories live. Discover now