1. Bölüm

7 2 2
                                    


İlk olarak, uzun uzadıya hangi konuyu ele almalıyım diye düşündüm. Bir konu buldum ancak çok da mühim değil, sadece insanların bakış açıları üzerine kurulu.

KENDİNE ZARAR VEREN İNSANLARLA DALGA GEÇMEK, ONLARI AŞAĞILAMAK VE ZORBALAMAK.

İlk olarak, bu dalga geçebilecek bir konu değil. Çünkü psikolejik olan hiçbir şey dalga geçilebilecek bir konu değil. Sizin insanlara kendine zarar vermesiyle dalga geçmeniz; onların acılarıyla, yaşanmışlıklarıyla dalga geçmenizden farksızdır. Eğer böyle bir hakka sahipseniz, biz de böyle bir hakka sahibizdir.

Küçükken yaşadığınız iki üç şey yüzünden "Eğer onları bu konuda aşağılarsak, bir daha yapmazlar." gibi aptal bir mantık kuruyorsunuz. Açıkcası bunun bir mantık dahi olduğunu düşünmüyorum, eskiden yaşadığınız bir zorbalığın kuyruk acısı bile olabilir. Bu konuda sadece zavallısınız. Kimse sizin aptal aptal zorbalanmalarınız aptal kuyruk acısının laflarını çekemez. Sadece zavallıca ve iğrenç. Ne sanıyorsunuz, onları zorbaladığınızda yüce olduğunuzu falan mı? Birini bir konuda aşağılamak, kendini yüce hissetmek için yapılan bir şeydir. Nedensiz olur.

Eğer hâlâ bir zekânız varsa, bana "Ee, sen de bizi aşağılıyorsun." dersiniz. Haklısınız ancak benim aşağılamam kendimi yüce hissetmek için değil, sizin aptallığınız sadece aşağılanacak seviyede. Bu benim sorunum değil.

Kendine zarar verenler, içinde tuttukları öfke ve hüznü bir şekilde dışarı vurmak isterler. Etrafı dağıtırlar, bu da yetmezse kendilerine zarar verirler. Genellikle kendine zarar verenler "Hiçbir bok değilsin, tek yapabildiğin ağlamak ve zırlamak.." gibi düşüncelere sahip olanlardır. Bu da psikolejik bir hastalıktır, psikiyatrist'ten yardım alınması gerekir.

Yâni iki üç zavallının geçip de zorbalayabileceği bir konu değil.

Ha, hani kendini 'havalı' göstermek için yapanlar olabilir. Yine de onları zorbalama hakkına sahip değilsinizdir. Bakar ve geçersiniz, onları umursamamanız zaten onları kötü hissettirecektir.

Kendine zarar veren insanlar görürseniz, onlara bir uzmandan yardım alması gerektiğini söyleyin ve bu konuda elinizden geldiğince yardım edin. Eğer ciddiyse, kendini öldürme derecesine bile gelebilir.

Ayrıca sizin kurduğunuz şu "Eğer onu zorbalarsak bir daha kendini kesmez, yalandan yapıyor, dikkat çekmek için.." gibi mantıklarınızı da yalanlayalım.

Eğer o kişiyi zorbalarsanız, o kişinin kendine olana öfkesi artar ve daha da derin kesmeye başlar. Sonu ölüm dahi olabilir ve eğer ölürse, siz de katil olursunuz. Şimdi iki üç aptal buna "Vay, katil olacağım!" diyerek sevinebilir.

Sadece.. Iy.

Ya da şey de diyebilirler "Ben neden katil oluyorum? Saçma." gibi.. Onu zorbalayarak o duyguya sokan sensin, psikolejik şiddet veya  istemsiz manipüle de diyebiliriz. Bu da seni katil yapar çünkü kendinin yaşamına son veren kişi, senin sözlerin yüzünden son verdi. Burada senin suçun da var ve bu da seni katil yapar bir nevi. Derin düşünün ve bir şeyleri yapmadan önce bin kere düşünün. İnsanlar genelde hassastır ve bu hassaslık normâl.

Eğer yalandan ve dikkat çekmek yapıyorsa dediğim gibi umursamayın, bu şekilde istediğini alamaz. Çünkü cidden de böyle olma ihtimali vardır. Bu ihtimal göz ardı edilemez.

Bu kadar.. Eğer tartışmak istiyorsanız yorumlara yazın benle zıt düştüğünüz fikirleri, öbür bölümde o yorumları ele alırım ve yorumunuz hakkında da konuşma yaparım.

Teşekkür ederim okuduğunuz için. Görüşürüz.

Ve evet, genelde gerginim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 05, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ULAŞAMAYANLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin