Kapitola 1.

4 0 0
                                    


Mierne nervózny Erik v polovici Jari čakal na kolegu Dominika. Znova dostali prípad, no Dominik sa stále neukazoval na ich miestnej policajnej stanici, ktorá nedávno prešla prestavbou a rozšírením a bolo dané najnovšie IT vybavenie. Kolega neodpisoval na správy a neprijímal telefonáty.

Keď však zbadal auto s plne naloženým prívesom, ostal výrazne zmätený. Nechápal, čo sa deje. Všetko, čo bolo treba, vybavili s Dominikom Matthyasom plus dokončili časť povinností navyše. Vďaka tomu mali relatívne voľno v práci, čo im umožňovalo venovať sa viac miestnym obyvateľom.

O pár minút prišiel Dominik za Erikom a oznámil mu nadšene po mierne výraznejšom pozdrave:

„Máme nový vozík spadajúci do vodičských oprávnení kategórie E, kúpil som zvyšok nábytku do kancelárie a prednáškovej miestnosti, pár kníh a dostali sme nejaké tie spisy a prípady na digitalizáciu, kontrolu a podobné úlohy, čo bežne robíme."

Obaja majú vodičské preukazy skupiny B s rozšírením na BE, takže auto s tým vozíkom môžu šoférovať.

„Aha, dobre. Prečo si neodpisoval a neprijímal hovory?" pousmial sa Erik.

„Nemal som čas. Prepáč," ospravedlní sa Dominik úprimne a prehrabne si vlasy dobrovoľne ostrihané nakrátko a poriadne učesané dozadu. Erik si ten účes všimol, no nereagoval naň.

Po vybalení všetkého doneseného a zmontovaní nábytku Dominik poriadne zaparkoval vozík s autom do novej priestrannej garáže. Keďže tých materiálov boli dve plné škatule a jedna sotva do tretiny, spracované ich mali za štyri hodiny. Pri jednom z prípadov sa mierne zdržali. Bol v ňom chaos, ktorý sa podarilo vyriešiť.

„Myslíš, že nám ten tvoj a Emiliin bratranec Dany pomôže?" opýtal sa Erik s ukázaním na prípad zmiznutej slečny. Daný prípad súvisí s viacerými ďalšími, ku ktorým existuje či už viac alebo menej informácií.

„Áno. Aj keď pochybujem, že to bude najskôr o dva týždne. Včera večer som sme volali. Čosi spomínal, že v práci musí dokončiť veľké množstvo článkov," zareagoval Dominik pomerne pokojne. Ten nový prípad sa mu nepozdával. Nevedel, čo si o ňom má myslieť.

„Nevadí. Zatiaľ môžeme získať všetky informácie, ktoré môžeme, my dvaja s Emili. Potom zapojíme Danyho. V ideálnom prípade aspoň vytriedime dostupné informácie. Čo mi pripomína, že by sme mohli spraviť aj v iných prípadoch, kde je neporiadok v informáciách a súvisiacich materiáloch," súhlasil Erik s veľmi spokojným úsmevom.

„Dobre. Čo s tou škatuľou, čo máme v sklade a nikto nevie, čo s ňou?" opýtal sa Dominik neurčito.

„Otvoríme ju a ak nebudeme potrebovať špeciálne jednotky, spracujeme jej obsah a upraceme ju. Nebudem už dlhšie čakať. Vo vedení si dávajú až príliš na čas. Áno, síce sme vysunutá stanica v dosť zaspatej oblasti, ale to neznamená, že my nemáme termíny a povinnosti, ktoré nemusíme stíhať," zareagoval Erik neurčito.

Obaja ju následne opatrne preniesli na dvor a položili do trávy. Síce bola škatuľa označená ako dokumenty a fotografie a bola relatívne ťažká, no nemohli si byť istí, či boli vo vnútri výbušniny alebo nie. Veľmi opatrne rozrezali pásku a otvorili ju. Na ich milé prekvapenie boli v škatuli dokumenty a fotografie. Veľké množstvo dokumentov a fotografií.

Po prenesení do kancelárie začali triediť jej obsah.

„Prečo sme na niektorých fotografiách a dokumentoch ja s Emily? A v niektorých článkoch?" nechápal Dominik. Mal z toho mierne obavy. Išlo o fotografie a dokumenty z obdobia, kedy boli dvojčatá pubertiaci, Dominik ostrihaný dohola, lebo mal vši a boli či už na viacerých podujatiach alebo len tak vonku.

„Nepáči sa mi to. Jedna vec je stalkovať a sledovať dospelých ľudí, čo už je samo o sebe dosť na hrane zákona, ale toto je už vyslovene za hranicou. Teda, až na tie fotky a články z podujatí, lebo išlo o verejne dostupné akcie a niekto si nechal publikované materiály," poznamenal Erik znepokojene. Tiež sa mu nepozdávali materiály, ku ktorým sa s kolegom dostali.

„No nič. Najprv tie materiály zdigitalizujeme a priradíme k prípadom. Možno ide len o náhodu. Nebudeme ju zatiaľ vylučovať," dodal neutrálne Dominik.

Väčšina materiálov, ktoré mali k dispozícii, boli verejne dostupné informácie z médií a zo zaplatených sledovaní na viacerých miestach k niektorým prípadom súkromným detektívom, ktorému sa podarilo spraviť časť záberov len zhodou okolností, čo spomenul v správach. Len zlomok informácií bol natoľko dôležitý, že sa ním musel zaoberať. Išlo o články s fotografiami a správami zo sledovaní súkromným detektívom.

Po uprataní škatule do skladu sa začali venovať jednotlivým prípadom.

„Stále sa mi na tých prípadoch niečo nezdá. Všetky prípady riešil ten istý detektív. Ale... Jeho spôsoby práce sa zhodujú s niektorými nezrovnalosťami v prípadoch šiestich únosov, ktoré majú rovnaké spôsoby a metódy.

„Ako mohol vedieť všetky tie podrobnosti tak rýchlo? A až tak veľa?" nechápal Dominik.

„Ak dostaneme tie prípady, lebo dva z nich sa týkajú našej oblasti, kde máme právomoc, budeme ho môcť predvolať na výsluch. Podľa najnovších informácií stále žije a pracuje, hoci už nie tak intenzívne, ako kedysi. Aj keby nám dajú len dve z tých šiestich obetí, budeme mať dosť silné páky, aby sme aspoň niečo mohli spraviť, čo by bolo super," dodal Erik a požiadal o tie prípady. Na jeho a Dominikove prekvapenie dostali všetkých šesť obetí s oprávnením na celé územie republiky, keďže prípady presahovali ich okres a kraj.

„Výborne. Takže už len skontaktovať Emily a Danyho a budeme môcť pokračovať v práci. Budeme potrebovať pomoc skúsených novinárov, lebo informácie v médiách sú tak rozporuplné, že v nich mám akurát tak dokonalý chaos," poznamenal spokojný Erik.

„Áno. Keďže však môžeme začať pracovať s tými prípadmi až od Pondelku a dnes je Streda, čo teda chceš robiť? Teda, spolu s tým skontaktovaním istej časti mojej rodiny," vyzvedal Dominik.

„Oddýchneme si, varujeme Elvisa, aby sa nezľakol, že čo sa deje a môžeme si užiť masáž. Na vyriešenie tých prípadov nám dali čas do konca tohto roku, takže..." pokračoval Erik.

„Takže si budeš chcieť pozrieť aj iné prípady, či nenájdeš zhodu?" dokončil Dominik.

„Áno. Hoci je tam veľmi malá pravdepodobnosť, že niečo nájdeme, no nebudeme sa spoliehať, že nezískame aspoň myšlienku alebo nápad, ako vyriešiť prípad šiestich obetí," pousmial sa Erik.

Stratená osobaWhere stories live. Discover now