part 2

1.5K 67 5
                                    

قالتلي بجديه:_ مستر تميم صاحب الشركه....

قولتلها بدهشه:_ بتهزري...شكله صغير اوي..

قالتلي وهيا بتضحك:_ خدتيني في الكلام...اسمك ايه؟

:_ تماره...إسمي تماره وانتِ؟

"_انا بسنت..

في الأسابيع الأولىٰ علاقتي اتوطدت مع بسنت  وبقت أقرب حد ليا في الشركه تقريبًا...اهلي فرحوا بالوظيفه جدًا، وخصوصا اخويا لأنه بيشتغل في فرع تاني من شركتنا...

مستر تميم فعلًا زي ما قالت بسنت...مشفتوش غير مره واحده لما جيت أحضر الإنترڤيو...بس كان مكتوب اني أشوفه تاني..

كانت الساعه داخله علىٰ 10 بليل وانا واتنين بس اللي موجودين في القسم....وواضح اننا اقرب الناس لمستر معتز... عشان متوصي بينا اوي..

خرجت من الشركه بسرعه عشان اتأخرت خمس ساعات زياده في الشغل..

روحت لعربيتي اللي كانت بسيطه جدًا وسط باقي العربيات الركنه...بس في النهاية هيا مُجرد وسيله موصلات!

دورت المطور مشتغلش...جربت تاني وفشلت...نزلت اشوف في ايه؟

اتصدمت لما لاقيت العربيه واخده إكصدام من ورا، والكوتشات الخلفيه متقطعه...

وقفت اشتم اللي عمل كدا وادعي عليه سألت الأمن لو شافوا اللي عمل كدا بس قالو لأ..

وحسيت بيأس فقعدت على الرصيف وحاولت ارن بأخويا عشان ياخدني..

اتفاجئت بصوت جه من ورايا بيقول:_

بتعملي ايه هنا؟!

لفيت بوشي لاقيته...مستر تميم..كان ماسك چاكت البدلة والجرافت علىٰ دراعه ومشمر القميص وفاتح اول زرارين...

قومت بسرعه وانا بقوله بلهوجه:_

أبدًا حضرتك...انا جيت أروح لاقيت عربيتي حد خبطها وبهدلها والمطور شكله باظ...سألت أفراد الأمن علىٰ حاجه تروحني قالولي مفيش مواصلات...رنيت بأخويا مبيردش كان حتى طلبلي أوبر...

سكت وفضل باصلي بعدها بص علىٰ عربيتي وصدقني لما شاف شكلها!!

قالي بجديه:_ تعالي معايا..

قولتله:_ اجي معاك فين؟!

قالي بتبرير:_ تعالي اروحك...حابه تقعدي هنا براحتك...انتي حره..

ولف ضهره ومشي...جريت وراه وانا بقوله:_

استنى بس يا مستر تميم...مقصدش انا بس بستفسر...يا مستر أستنىٰ انا مينفعش أبات هنا..

قالي من غير ما يبصلي:_ يبقىٰ تمشي وانتِ ساكته..

فضلنا ماشيين لحد ما وصلنا لمجموعه من العربيات راكنه جنب بعضها وكلهم أحلىٰ من بعض...

عشق بغیر حسبانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن